Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Działalność kontrolna w III kwartale 2005 roku

I. Kontrola gospodarki finansowej i zamówień publicznych


 


Kontrole przeprowadzone i będące w trakcie przeprowadzania.


1) W III kwartale 2005 roku inspektorzy WK przeprowadzili:


a)      3 kontrole kompleksowe gospodarki finansowej gmin, w tym:


- 2 kontrole kompleksowe w zakresie wydatków na inwestycje oraz wydatków na zakupy dostaw i usług,


b) 1kontrolę problemową w Międzygminnym Związku Wodociągów i Kanalizacji w Starachowicach w zakresie zgodności danych wykazanych w sprawozdaniach budżetowych z ewidencją księgową za lata 2003 – 2004,


c) 3 kontrole problemowe w zakresie realizacji przez powiaty dochodów budżetu państwa za okres 2003 i 2004 r. (kontrole koordynowane przez RIO Kraków),


d) 3 kontrole problemowe w zakresie zadłużenia Gmin za lata 2003, 2004 i I półrocze 2005 r. (kontrole koordynowane przez RIO Bydgoszcz),


e)3kontrole doraźne (w tym: 1 kontrola doraźna w UMiG Ćmielów uzupełniająca kontrolę doraźną przeprowadzoną w 2005 r.).


 


2) W trakcie przeprowadzania są:


a)      4kontrole kompleksowe gospodarki finansowej gmin, w tym:


- 3 kontrole kompleksowe z wyłączeniem wydatków inwestycyjnych, wydatków na zakupy dostaw i usług,


b) 2kontrole kompleksowe w zakresie gospodarki finansowej powiatów.


 


Łącznie w III kwartale 2005 roku inspektorzy WKGF przeprowadzili 13 kontroli, zaś w trakcie przeprowadzania jest 6kontroli (zostaną one również zaliczone do III kwartału 2005 r.).


 


II. Wystąpienia pokontrolne.


 


1)      W III kwartale 2005 r. wysłano do jednostek kontrolowanych 18 wystąpień pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w 2005 roku, w tym:


- 11 z kontroli kompleksowych gmin (w tym: 225 zaleceń pokontrolnych),


- 1z kontroli problemowej przeprowadzonej w Międzygminnym Związku Wodociągów i Kanalizacji (w tym: 2 zalecenia pokontrolne),


- 2 z kontroli problemowych w zakresie realizacji przez powiat dochodów budżetu państwa za okres 2003 i 2004 r. (w tym: 10 zaleceń pokontrolnych),


- 4z kontroli doraźnych (w tym: 8 zaleceń pokontrolnych).


 


III. Pisma sygnalizacyjne kierowane do zainteresowanych jednostek.


1)W III kwartale 2005 r. skierowano pisma do:


a)Wójt Gminy – 2:


- pisma informujące, iż Izba nie otrzymała odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne z kontroli kompleksowych przeprowadzonych w UG Bieliny i UG Baćkowice w 2005 roku,


b) Przewodniczący Rady – 2:


- pismo z wnioskiem o przeprowadzenie przez Komisję Rewizyjną kontroli w zakresie dotyczącym poboru opłat administracyjnych na podstawie Zarządzenia Wójta Gminy,


- pismo z wnioskiem o podjęcie działań wobec Burmistrza tytułem utraty z mocy ustawy wynagrodzenia za III-X 2003 r. w związku z niezłożeniem oświadczenia majątkowego o prowadzeniu działalności gospodarczej przez żonę w terminie.


 


IV. Zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.


1) W III kwartale 2005 r. wysłano 3zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.


 


Naruszenia dyscypliny dotyczyły przesłanek określonych ustawą o finansach publicznych, jak niżej:


- art. 138 ust. 1 pkt 8 - wypłacenia wynagrodzeń w jednostce sektora finansów publicznych bez jednoczesnego wykonania, wynikającego z ustaw szczególnych, a ciążącego na pracodawcy, obowiązku pobrania, odprowadzenia lub opłacenia świadczeń lub składek (art.14 pkt 5 ustawy z dnia 17.12.2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych),


- art. 138 ust. 1 pkt 4 i pkt 9 – niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych otrzymanych dotacji z budżetu, braku właściwego rozliczenia, tym samym naruszenia zasad udzielania dotacji z budżetu (art. 8 pkt 1 i art. 12)


- art. 138 ust. 1 pkt 2– przekroczenia upoważnienia do dokonywania wydatków ze środków publicznych (art. 11 ust. 1),


- art. 138 ust. 1 pkt 12 – naruszenia zasad udzielania zamówienia publicznego (art. 17 ),


- art. 138 ust. 1 pkt 1 – zaniechania ustalenia należności j.s.t. (art. 5),


- art. 138 ust. 1 pkt 7 – przekroczenia zakresu upoważnienia do zaciągnięcia zobowiązań obciążających budżet (art. 15).


 


Informacje dotyczące zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do rzecznika, były sporządzane dla Prezesa Izby na bieżąco 2 dni po zakończeniu miesiąca.


 


 


Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.


Wyniki i istotne ustalenia z kontroli przeprowadzonych w 2005 roku będą omawiane i przedstawiane na posiedzeniach Kolegium Izby w miarę zaistniałych potrzeb.

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-10-13 13:29:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-10-13 13:31:45

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-10-13 13:31:23
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-10-13 13:31:45

Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.

Zamknij