Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Plan pracy na 2005 rok

Ramowy plan pracy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach na 2005 r.


 


 


















































































































































































































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


 


 


 


 


 


I


 


Nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz nad działalnością Izby


1


Badanie zgodności z prawem uchwał organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych- art.11ust.1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu do Izby


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


2


Ustalenie budżetu jednostki samorządu terytorialnego w zakresie obowiązkowych zadań własnych oraz zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez te jednostki na podstawie ustaw lub porozumień, w przypadku jego nieuchwalenia przez organ stanowiący jednostki do 31 marca roku budżetowego.


30.04.2005 r.


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


3


Wydawanie opinii w sprawach wymienionych w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych i ustawie o finansach publicznych.


w terminach wynikających z ustaw


Członek Składu Orzekającego, WIAS


Przewodniczący Składów Orzekających


4


Rozpatrywanie odwołań od opinii.


w terminie 14 dni od wniesienia odwołania


Członek Składu Orzekającego


Przewodniczący Kolegium Izby


5


Rozpatrywanie odwołań od uchwał wydanych przez składy orzekające.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


6


Opracowanie informacji kierowanych do Wojewody i Ministra Finansów o negatywnych opiniach o sprawozdaniach z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wydania opinii


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Prezes Izby


7


Uchwalanie planów i przyjmowanie sprawozdań dotyczących działalności Izby.


po otrzymaniu planów i sprawozdań z WIAS


Naczelnik WIAS


Kolegium Izby


8


Rozpatrywanie zastrzeżeń do wniosków zawartych w wystąpieniach pokontrolnych.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Członek Kolegium, Naczelnik WKGF


Przewodniczący Kolegium Izby


9


Opracowanie raportów o stanie gospodarki finansowej j.s,t. – art. 10a ustawy o rio.


zgodnie z uchwałą Kolegium


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


10


Rozpatrywanie zastrzeżeń do raportu


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


 


11


Przekazywanie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych organom dokonującym podziału tych środków.


na bieżąco nie później niż 10 dni od daty wpływu do WIAS


WKGF, WIAS


Prezes Izby


 


12


Rozpatrywanie spraw dotyczących powiadomień przez skarbnika (głównego księgowego budżetu jednostki samorządu terytorialnego) o przypadkach dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu powiadomienia


Przewodniczący komisji d/s Kontrasygnaty


Prezes Izby


II


 


 


Kontrola gospodarki


finansowej i zamówień


publicznych


1


Przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych podmiotów wymienionych  w art.1 ust.2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych.


zgodnie z załącznikiem Nr 1


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


2


Przeprowadzanie kontroli doraźnych i kontroli sprawdzających wykonanie wniosków pokontrolnych zgodnie z dyspozycją Prezesa Izby.


wg potrzeb


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


3


Przekazywanie wystąpień pokontrolnych wraz z wnioskami jednostkom kontrolowanym.


na bieżąco, nie później niż w ciągu 60 dni od daty podpisania protokołu kontroli


WKGF


Naczelnik WKGF


4


Kierowanie pism sygnalizacyjnych do zainteresowanych jednostek o wynikach kontroli (UKS, Prokuratura, itp.).


na bieżąco


WKGF


Naczelnik WKGF


5


Sporządzenie dla Prezesa Izby informacji dotyczącej zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do rzecznika.


2 dni po zakończeniu miesiąca


Inspektor WKGF


Naczelnik WKGF


6


Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.


raz w roku


WKGF


Naczelnik WKGF


7


Prowadzenie ewidencji komputerowej nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w j.s.t.


na bieżąco


WIAS


Naczelnik WIAS


8


Przeprowadzenie w komórce finansowo-księgowej Izby kontroli finansowej w zakresie gromadzenia środków publicznych, wydatkowania środków publicznych, gospodarowania majątkiem Izby oraz gromadzenia przychodów i dokonywania wydatków środków specjalnych.


I kwartał 2005 r.


Z-ca Naczelnika WKGF lub inny pracownik upoważniony przez Prezesa Izby


Prezes Izby


 


1


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa sprawozdań j.s.t. określonych przepisami Ministerstwa Finansów oraz wniosków o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej i przekazywanie do Ministerstwa Finansów.


zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów


Inspektorzy WIAS


Naczelnik WIAS


2


Kontrola zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie ewidencji komputerowej uchwał.


zgodnie z terminem określonym w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości


Inspektorzy WIAS


Naczelnik WIAS


III


 


Sprawozdawczość


3


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa układów wykonawczych budżetów j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


Inspektorzy WIAS


Naczelnik WIAS


4


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał zarządów, zarządzeń wójtów (prezydentów, burmistrzów) zmieniających budżet j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


Inspektorzy WIAS


Naczelnik WIAS


5


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa bilansów z wykonania budżetu oraz bilansów zbiorczych jednostek i zakładów budżetowych.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


Inspektorzy WIAS


Naczelnik WIAS


6


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał budżetowych i uchwał  zmieniających budżet podejmowanych przez rady j.s.t. (przychody i rozchody jednostki)


10 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


Inspektorzy WIAS


Naczelnik WIAS


 


 


 


 


IV


 


Działalność informacyjna i szkoleniowa w zakresie spraw objętych nadzorem i kontrolą


1


Organizowanie szkoleń dla inspektorów Izby w zakresie przepisów prawa finansowego i zamówień publicznych.


Zgodnie z załącznikiem Nr 2


Inspektor WIAS


Naczelnik WIAS


2


Organizowanie szkoleń dla pracowników j.s.t. w zakresie przepisów prawa finansowego, zamówień publicznych i gospodarowania mieniem.


Zgodnie z załącznikiem Nr 3


Inspektor WIAS


Naczelnik WIAS


3


Wymiana doświadczeń pomiędzy kolegiami i naczelnikami regionalnych izb obrachunkowych na spotkaniach seminaryjnych.


wg uzgodnienia


Kolegium Izby, Naczelnik WIAS, Naczelnik WKGF


Przewodniczący Kolegium Izby


4


Doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów prawa finansowego, a w szczególności przygotowywanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Izby przez jednostki samorządu terytorialnego, w trybie określonym zarządzeniem Nr 11/2003 Prezesa RIO z dnia 29.09.2003 r.


na bieżąco


Osoby wymienione w piśmie Prezesa z dnia 5.11.2001 r.


Naczelnik WIAS,
Z-ca Prezesa Izby


5


Opracowanie dla potrzeb Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych sprawozdania z działalności Izby oraz z wykonania budżetów przez j.s.t za 2004 r.


marzec 2005 r.


WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Z-ca Prezesa


6


Opracowanie materiałów i wydawanie Biuletynu (Informatora) Regionalnej Izby Obrachunkowej w zakresie objętym nadzorem i kontrolą.


wg potrzeb


Członkowie Kolegium, WIAS, WKGF,
Radcy prawni


Przewodniczący Zespołu Redakcyjnego


 


V


Orzekanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych


1


Orzekanie przez Komisję Orzekającą w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


zgodnie z wyznaczonym terminem rozprawy


Komisja Orzekająca w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych


Przewodniczący Komisji


2


Sporządzenie sprawozdania z działalności Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


31 styczeń 2005 r .


Biuro Obsługi Komisji


Przewodniczący Komisji


 


 


 


1


Opracowanie sprawozdania z wykonania budżetu Izby za 2004 r. oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej za 2004 r. i przekazanie do MSWiA (art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o rio).


marzec 2005 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


2


Opracowanie sprawozdania za 2004 r. z wykonania budżetu oraz rocznego ramowego planu pracy, w tym planu kontroli.


marzec 2005 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


3


Opracowanie sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej Izby za I półrocze 2005 r.


wrzesień 2005 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF,


Naczelnik WIAS


VI


4


Opracowanie i uchwalenie ramowego planu pracy wraz z planem kontroli na 2006 r. i przesłanie do MSWiA.


grudzień 2005 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby


Prezes Izby


Organizacja oraz bieżąca obsługa Izby


5


Opracowanie i uchwalenie wniosków do projektu budżetu Izby na 2006 r.


maj 2005 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


6


Przygotowanie projektu budżetu Izby na 2006 r.


maj-sierpień 2005 r.


WIAS, Biuro Izby


Główny Księgowy


 


7


Sporządzenie i przekazanie kwartalnych sprawozdań z działalności Izby (art.91 ust.3 i 4 ustawy o finansach publicznych).


5 dni po zakończeniu kwartału


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


8


Prawidłowe i sprawne zabezpieczenie obsługi administracyjnej i technicznej Izby.


na bieżąco


Biuro Izby


Kierownik Biura


 


9


Organizacja i prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Izby.


na bieżąco


Główny Księgowy


Prezes Izby


 


10


Prowadzenie archiwum zakładowego.


na bieżąco


Kierownik Biura


Prezes Izby


 


11


Nadzór nad siecią komputerową, w tym: modernizacja istniejących i wdrażanie nowych programów komputerowych.
Organizacja strony BIP.


na bieżąco


Informatycy


Kierownik Biura, Naczelnik WIAS


 



Załącznik nr 1


 


Założenia   planu  kontroli  na  2005  rok


Wydział  Kontroli  Gospodarki  Finansowej


 


 


 


1.  Ilość  jednostek  samorządu  terytorialnego  wraz  z  ich  jednostkami  organizacyjnymi  planowanych  do  kontroli   ogółem:


 


                                  *      6  gmin  miejskich,  w  tym  1  miasto  na  prawach  powiatu,


                                  *    23  gminy  miejsko  wiejskie,


                                  *    73  gminy  wiejskie,


                                  *    13  powiatów


                                  *      1  województwo  samorządowe,


Razem:                         116  jednostek


 


Wykonanie  ustawowego  obowiązku  przeprowadzenia  kontroli,  co  najmniej  raz  na  4  lata  obliguje  do  przeprowadzenia  kontroli  średniorocznie  w  29  jednostkach  ( 116 : 4 = 29 ).  Stąd  porównywalnie  przyjęto  planowaną   ilość  do   kontroli   w  2005  roku   30  jednostek  samorządu  terytorialnego.


 


 


2.   Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  kompleksowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  samorządu  terytorialnego  z  uwzględnieniem  ramowego  planu  kontroli:


 


a)   Miasto  na  prawach  powiatu     200  dni,


 


b)  gminy  miejskie                            110  dni,


                 w  tym  kontrola:


        *  podatków  -  30  dni,


        *  dochodów  z  majątku  gminy  -  25  dni,


        *  wydatków  bieżących  -  25  dni,


        *  inwestycji  -  30  dni,


 


c)  gminy  miejsko  wiejskie                90  dni,


                  w  tym  kontrola:


        *  podatków  -  20  dni,


        *  dochodów  z  majątku  gminy  -  20  dni,


        *  wydatków  bieżących  -  20  dni,


        *  inwestycji  -  20  dni,


 


d)  gminy  wiejskie                               80  dni


                w  tym  kontrola:


        *  podatków  -  20  dni,


        *  dochodów  z  majątku  gminy  -  15  dni,


        *  wydatków  bieżących  -  20  dni,


        *  inwestycji  -  20  dni,


 


e)  powiat                                             60  dni


 


f)   województwo  samorządowe           70  dni


 


g)  związek  międzygminny                   25  dni


3.  Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  finansowej  -  problemowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  organizacyjnych  jednostek  samorządu  terytorialnego:


 


a)  w  mieście  na  prawach  powiatu      60  dni


 


b)  w  gminach  miejskich                        40  dni


 


c)  w  gminach  miejsko  wiejskich          30  dni


 


d)  w  gminach  wiejskich                         26  dni


 


e)  w  powiatach                                       30  dni


 


f)   w  województwie  samorządowym     36  dni


 


Wymienione  wyżej  planowane  ilości  dni  na  kontrolę  poszczególnych  jednostek    wielkościami  uśrednionymi.  Faktyczne  ilości  dni  na  poszczególne  kontrole  problemowe ustalane  będą   indywidualnie  odrębnie   w   oparciu   o   analizę   budżetu   danej   jednostki.


 


4.  Planowane  zatrudnienie  -  19  inspektorów   przeprowadzających   kontrolę.


 


 


5.  Rozliczenie   czasu   pracy  1  inspektora   na  2005  rok:


 


                       *   ilość   dni   w   roku   kalendarzowym    -   365  dni


                       *   niedziele  i  wolne  soboty                      -   105  dni


                       *   święta                                                     -       6  dni 


ogółem   dni   robocze   w   roku                                       -   254  dni


 


                       szczegółowe   rozliczenie   czasu   pracy  inspektora   na  1  inspektora


 


*   zakończenie  kontroli  rozpoczętych  w  2004  roku                          -       5 dni


*   urlopy  wypoczynkowe                                                                       -    26   dni


*   szkolenia                                                                                            -    20   dni


*   narady  wewnętrzne  okresowe                                                          -     8   dni


*   czynności  związane  z  rozpoczęciem  i  zakończeniem  kontroli     -    25   dni


*  absencja  chorobowa                                                                          -      7   dni


*   inne  prace  w  Izbie                                                                           -      5   dni


                                                             Łącznie                                     -    96   dni


 


Z  254  dni  roboczych  na  czynności  kontrolne  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  przypada  158  dni   ( 254 dni – 96 dni ).


 


 


6.  Łączne  rozliczenie  czasu  pracy  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  dla  wszystkich   inspektorów   w   okresie  2005  roku:


        


                                           19  inspektorów   x   158  dni  =  3002  inspektor/dni


 


 


 


 


 




















































 


           Rodzaj    jednostki


Kontrole  kompleksowe


Kontrole  jednostek organizacyjnych


Kontrole  problemowe  i  doraźne


Łącznie rubryka  2 + 3


1


2


3


4


5


 


Województwo


 


         1


 


 


 


      1


 


Gminy  miejskie


 


         1


 


            


 


 


      1


 


 Gminy  miejsko  wiejskie


 


         5


 


            


 


 


      5


 


Gminy  wiejskie


 


       17


 


             


 


 


     17


 


Powiaty


 


         6


 


 


 


       6


              


       Razem


 


 


       30


 


          


 


 


      30


 


 


Przewidywana   ilość   dni   na   kontrole   zaplanowane   w   2005  roku


 


 


























































 


           Rodzaj    jednostki


Kontrole  kompleksowe


Kontrole  jednostek organizacyjnych


Kontrole  problemowe  i  doraźne


Łącznie rubryka  2 + 3


1


2


3


4


5


 


Województwo


 


         70


 


 


 


      70


 


Gminy  miejskie


 


        110


 


          


 


 


    110


 


 Gminy  miejsko  wiejskie


 


        450


 


           


 


 


    450


 


Gminy  wiejskie


 


      1360


 


         


 


 


  1360


 


Powiaty


      


         360


 


 


 


    360


Problemowe  i  doraźne (koordynowane)


 


 


 


       652


 


      652


              


                    Razem


 


 


      2350


 


         


 


       652


 


    3002


 


 


 


Załącznik nr 2


 


Propozycje  szkoleń  wewnętrznych  Wydziału  Kontroli  na  2005  rok


 


 

































 


Lp


 


DATA


 


 


TEMATYKA    SZKOLENIA


 


 1.


 


styczeń


 


Ustawa  o  zamówieniach  publicznych  w  praktyce  kontrolnej


 


  


 2.


 


luty


 


Sprawozdawczość budżetowa


 


 


 3.


 


luty


 


Dochody  z  majątku  gminy


 


 


 4.


 


Wrzesień/październik


 


Według  bieżących  potrzeb


 


 


 5.


 


Wrzesień/październik


 


Według  bieżących  potrzeb


 


 


 6.


 


Okres całego roku


 


Cykl szkoleń  z  problematyki rachunkowości  budżetowej


 


 


Załącznik Nr 3





 


Plan szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego na 2005 rok




 



































Lp.


Data


Kogo dotyczy szkolenie


Tematyka szkolenia


1


02.2005
2 dni


Przewodniczący Rad j.s.t. i Przewodniczący Komisji Rewizyjnych Rad j.s.t.


Zadania i funkcjonowanie Komisji Rewizyjnej w szczególności w procedurze absolutoryjnej


2


03.2005
2 dni


Skarbnicy j.s.t.


Ustawa o dochodach j.s.t.
Pozyskiwanie i ewidencja dochodów


3


05.2005
2 dni


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci), Kierownicy Komórek Org.


Zamówienia Publiczne


4


09.2005
2 dni


Skarbnicy i pracownicy referatów podatkowych j.s.t.


Podatki i opłaty lokalne


5


10.2005
2 dni


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Projekty budżetów j.s.t. na rok 2006


 


Ilość szkoleń w 2005 może zostać zwiększona w zależności od zgłoszonych problemów dotyczących działalności j.s.t oraz pozyskania wykładowcy.


 

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:48:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:50:21

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-07-21 12:05:31
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-21 12:05:56

Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.

Archiwum - poprzednie wersje:

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Plan pracy na 2005 rok

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:48:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:50:21

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:48:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:50:21

Zamknij