1. Realizacja zadań za 2005 rok określonych w załączniku nr 1 planu kontroli do ramowego planu pracy na 2005 r. zatwierdzonego uchwałą Nr 9/2005 Kolegium RIO z dnia 12 stycznia 2005 r. przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Zaplanowano na 2005 r. | Wykonano w I pół. 2005 r. | Wykonano w II pół. 2005 r. | Ogółem wykonano w 2005 roku |
1) Kontrole kompleksowe, z tego: | 30 kontroli | 18 kontroli | 16 kontroli | 34 kontrole |
a) Województwo | 1 kontrolę | - | 1 kontrolę | 1 kontrolę |
b) Gminy miejskie | 1 kontrolę | - | 2 kontrole | 2 kontrole |
c) Gminy miejsko-wiejskie | 5 kontroli | 1 kontrolę | 4 kontrole | 5 kontroli |
d) Gminy wiejskie | 17 kontroli | 14 kontroli | 6 kontroli | 20 kontroli |
e) Powiaty | 6 kontroli | 3 kontrole | 3 kontrole | 6 kontroli |
Zgodnie z załącznikiem do ramowego planu pracy na 2005 r. przyjęto łącznie
30 kontroli kompleksowych j.s.t., równocześnie przeznaczono 652 dni na przeprowadzenie kontroli problemowych i doraźnych.
Wykonanie przyjętego planu kontroli na 2005 rok przedstawia się następująco:
* Z planowanych na 2005 rok 30 kontroli kompleksowych j.s.t. (różnego szczebla) przeprowadzono 34 kontrole j.s.t. Powstała różnica realizacji 4 kontroli ponad plan jest wynikiem rozbicia kontroli kompleksowych w 4 j.s.t. na 2 części, a mianowicie:
- w 1 gminie miejskiej (Ostrowiec Św.) przeprowadzono kontrolę kompleksową w zakresie wydatków na inwestycje, zakupy dostaw i usług, a następnie kontrolę kompleksową w zakresie: księgowości i sprawozdawczości budżetowej, gospodarki środkami pieniężnymi, rozrachunków, dochodów i przychodów budżetowych, wydatków i rozchodów budżetowych, mienia komunalnego, zadań zleconych i realizowanych w ramach porozumień, rozliczeń finansowych j.s.t. z jej jednostkami organizacyjnymi, zgodnie z ramowym planem kontroli,
- w 3 gminach wiejskich (Daleszyce, Masłów, Ruda Maleniecka) przeprowadzono najpierw kontrole kompleksowe odpowiednio w zakresie wydatków na inwestycje, wydatków budżetowych, zakupy dostaw i usług, a następnie jak wyżej zgodnie z ramowym planem kontroli.
* W 2005 roku przeprowadzono ponadto 13 kontroli problemowych oraz 31 kontroli doraźnych, na co przeznaczono łącznie 693 dni.
2. W 2005 roku inspektorzy WKGF przeprowadzili 78 kontroli, tj.:
a) 34kontrole kompleksowe jednostek samorządu terytorialnego różnego szczebla, w tym:
b) 13 kontroli problemowych, a mianowicie:
c) 31kontroli doraźnych (w tym: 16 kontroli doraźnych sprawdzających realizację wniosków pokontrolnych, 7 kontroli doraźnych uzupełniających kontrole przeprowadzone w 2005 roku oraz 8 kontroli doraźnych z wniosku ŚUW, Posłów RP, KMP, osób fizycznych).
Wśród kontroli przeprowadzonych w 2005 roku miał miejsce 1 przypadek, gdzie kierownik kontrolowanej jednostki (Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego) odmówił podpisania protokołu.
* zawiadomienie – po kompleksowej kontroli gospodarki finansowej Gminy Masłów – dot. podejrzenia naruszenia art. 231 § 1 ustawy z dnia 06.06.1997 r. kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553 z późn. zm.) wskutek nie dopełnienia obowiązków ze szkodą interesu publicznego przez byłego Wójta Gminy Masłów przy zatwierdzaniu projektu budowlanego i wydaniu decyzji pozwolenia na budowę wytwórni makaronu w Domaszowicach,
* zawiadomienie – po kontroli problemowej Gminy i ZOEASz w Daleszycach – dot. podejrzenia naruszenia art. 77 pkt 1 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) wskutek prowadzenia ksiąg rachunkowych wbrew przepisom ustawy przez UG oraz ZOEASz.
Informacje dotyczące zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do Rzecznika DFP, były sporządzane dla Prezesa Izby na bieżąco, 2 dni po zakończeniu danego miesiąca.
6 W dniu 29 grudnia 2005 roku na posiedzeniu Kolegium omówiono wyniki i przedstawiono istotne ustalenia z kontroli przeprowadzonych przez Wydział Kontroli w 2005 roku.
7.Prowadzenie ewidencji komputerowej nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli prowadzonych w j.s.t. dokonywane było w Wydziale Informacji Analiz i Szkoleń na bieżąco w miarę wpływu wystąpień z Wydziału Kontroli.
8. Kontrola finansowa w komórce finansowo-księgowej Izby.
Na podstawie § 7 Aneksu Nr 1 z dnia 31 stycznia 2005 r. do Zarządzenia Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach Nr 2/2003 z dnia 20 stycznia 2003 r. w sprawie wykonywania przez Kierownika sektora finansów publicznych obowiązków w zakresie kontroli finansowej określonych ustawą z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.) Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach wyznaczył w dniu 22.02.2005 r. Pana Stanisława Lecha – starszego inspektora WKGFdo przeprowadzenia kontroli w siedzibie Izby w dniach 25.02 – 11.03.2005 r. w zakresie wydatków poniesionych przez Izbę w 2004 roku ujętych w § 6050 i § 6060 ewidencji księgowej oraz procedury zakupu ze środków specjalnych sprzętu komputerowego i projektora.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:14:24
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:16:32
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:16:16
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:16:32
Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.