II Kontrola gospodarki finansowej i zamówień publicznych
1. Realizacja zadań kontrolnych Wydziału za 2008 rok określonych Załącznikiem Nr 1 "Założenia planu kontroli na 2008 rok" zatwierdzonym Uchwałą Nr 66/2007 Kolegium RIO z dnia 27 grudnia 2007 r. przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Zaplanowano na 2008 rok | Plan na 2008 rok, po zmianach | Wykonano w I pół. 2008 r. | Wykonano w II pół. 2008 r. | Ogółem wykonano w 2008 roku |
1) Kontrole kompleksowe, z tego: | 30 kontroli | 25 kontroli | 9 kontroli | 16 kontroli | 25 kontroli |
a) Województwo | - | - | - | - | - |
b) Gminy miejskie | - | - | - | - | - |
c) Gminy miejsko-wiejskie | 10 kontroli | 8 kontroli | 5 kontroli | 3 kontrole | 8 kontroli |
d) Gminy wiejskie | 13 kontroli | 10 kontroli | 3 kontrole | 7 kontroli | 10 kontroli |
e) Powiaty | 7 kontroli | 7 kontroli | 1 kontrolę | 6 kontroli | 7 kontroli |
Zgodnie z załącznikiem Nr 1 planu kontroli do ramowego planu pracy na 2008 r. przyjęto łącznie 30 kontroli kompleksowych j.s.t. różnego szczebla, równocześnie przeznaczono 570 inspektorodni na kontrole problemowe i doraźne.
Z planowanych na 2008 rok 30 kontroli kompleksowych j.s.t. (różnego szczebla) przeprowadzono 25 kontroli kompleksowych gospodarki finansowej gmin i powiatów.
W IV kwartale 2008 roku Kolegium RIO uchwałą nr 90/2008 z dnia 26.11.2008 r., na wniosek Naczelnika WKGF, dokonało zmian w uchwale Nr 66/ 2007 z dnia 27.12.2007 r. w sprawie uchwalenia ramowego planu pracy na 2008 rok poprzez wyłączenie z planu kontroli Izby na 2008 rok 5 kontroli kompleksowych (Gmina Osiek, Bieliny, Daleszyce, Lipnik, Dwikozy).
Powyższe zmiany uwarunkowane były wyłącznie czynnikami obiektywnymi w związku z fluktuacją obsady etatowej Wydziału Kontroli w 2008 roku wynikającą z:
- nabycia uprawnień emerytalnych,
- zmiany miejsc pracy,
- wyłączenia 1 osoby w okresie II – XII 2008 r. z czynności kontrolnych (urlop macierzyński, zwolnienie lekarskie),
- wyłączenia 4 inspektorów przez okres 10 m-cy z planowanych czynności kontrolnych j.s.t. w związku z koniecznością przeprowadzenia 2 kontroli koordynowanych w 3 gminach oraz 3 jednostkach organizacyjnych gmin.
W 2008 roku przeprowadzono ponadto 8 kontroli problemowych oraz 12 kontroli doraźnych na co przeznaczono łącznie 413 inspektorodni.
2. W 2008 roku inspektorzy WKGF przeprowadzili łącznie 45 kontroli, tj.:
a) 18 kontroli kompleksowych gospodarki finansowej gmin,
b) 7 kontroli kompleksowych gospodarki finansowej powiatów,
c) 8 kontroli problemowych, tj.:
d) 12 kontroli doraźnych w związku z zaistniałymi potrzebami, na wniosek MSWiA, Prokuratury Rejonowej, Burmistrza MiG, osób fizycznych (UG Pierzchnica, GZOZ Krasocin, UMiG Busko-Zdrój, UMiG Ożarów, UMiG Busko-Zdrój, UM Ostrowiec Św., UM Skarżysko-Kamienna, UMiG Pińczów, UG Łopuszno, UG Klimontów, UM Kielce, UMiG Kazimierza Wielka).
b)KWP – 2, w tym dot.:
* przesłania kserokopii pisma (skargi) do wiadomości i ewentualnego wykorzystania służbowego (UMiG Działoszyce, UMiG Kunów).
c) Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (za pośrednictwem Wojewody Świętokrzyskiego) – 1, dot.:
* zajęcia stanowiska w kwestii dot. prawa budowlanego.
d)UZP – 1, dot.:
* sygnalizacji, iż Izba do chwili obecnej nie otrzymała odpowiedzi na zapytanie jakie skierowano do UZP.
e)Pełnomocnik Krajowej Rady Spółdzielczości w Kielcach – 1, dot.:
* przesłania kserokopii pisma, jakie wpłynęło na adres tutejszej Izby, do wiadomości i wykorzystania.
f)Poseł na Sejm RP – 5, dot.:
* powiadomienia Pani Poseł o przekazaniu jej pisma wraz z dokumentacją do Wójta Gminy z wnioskiem o wyjaśnienie sprawy w ramach służb własnych,
* powiadomienia Pana Posła o przekazaniu jego pisma wraz z dokumentacją do organów ścigania celem wykorzystania służbowego,
* sygnalizacji, iż w wyniku podjętych działań Izba otrzymała odpowiedź od Wójta Gminy, z której wynika, że przedmiotowa sprawa została przekazana do rozpatrzenia przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach,
* przesłania informacji do Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów nt. kontroli przeprowadzonych w zakładach opieki zdrowotnej na terenie Województwa Świętokrzyskiego,
* przesłanie informacji nt. wykorzystania skargi radnych Gminy Działoszyce, poczynionych ustaleniach, braku możliwości wcześniejszego przeprowadzenia kontroli oraz niecelowości podejmowania kontroli w Gminie tej samej tematyki, którą uprzednio już badał NIK Delegatura w Kielcach.
g) Ministerstwo Finansów (Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego) – 1, dot.:
* przesłania pisma w sprawie wydania interpretacji w zakresie określonym art. 187 ustawy o finansach publicznych (obowiązek przewodniczącego zarządu j.s.t). do kontroli co najmniej 5 % wydatków podległych jednostek organizacyjnych, dotyczących przestrzegania realizacji procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków.
h)Radna Gminy – 1, dot.:
* powiadomienia radnej gminy, iż wskutek działań Izby, w trakcie kontroli kompleksowej gminy, Wójt podjął określone czynności celem wyjaśnienia sprawy poruszonej w jej piśmie.
i)Skarbnik Gminy – 2, dot.:
* nadesłania informacji nt. dokonanego potrącenia z diety Przewodniczącemu Rady w związku ze złożeniem oświadczenia majątkowego po ustawowym terminie,
* ponownego przesłania pisma w sprawie nadesłania informacji o dokonanym potrąceniu określonej kwoty z diety Przewodniczącemu Rady za m-c maj 2008 r.
j)Osoba fizyczna – 2, dot.:
* powiadomienia, iż w wyniku podjętych działań Izba otrzymała od Wójta Gminy informacje, z których wynika, że całość akt sprawy została przekazana do rozpatrzenia przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach,
* przesłania informacji nt. przeprowadzonej kontroli doraźnej w UMiG Ożarów oraz poczynionych ustaleniach.
Informacje dotyczące zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do Rzecznika DFP, były sporządzane dla Prezesa Izby na bieżąco, 2 dni po zakończeniu danego miesiąca.
6) Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.
7) Ewidencja komputerowa nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli dokonywana jest w Wydziale Informacji Analiz i Szkoleń po przekazaniu informacji z Wydziału Kontroli.
8) W związku z zatrudnieniem audytora nie była przeprowadzona kontrola wewnętrzna przez osoby wymienione w Zarządzeniu Prezesa RIO Nr 1/2006 z 15.03.2006 r.
9) Audyt prowadzony był na podstawie planu audytu wewnętrznego.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2009-03-30 10:10:56
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-03-30 10:11:26
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-03-30 10:10:56
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-03-30 10:11:26
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.