Kontrola gospodarki finansowej i zamówień publicznych
1. Realizacja zadań kontrolnych Wydziału za 2011 rok określonych w Załączniku Nr 1 "Założenia planu kontroli na 2011 rok" zatwierdzonym Uchwałą Nr 78/2010 Kolegium RIO z dnia 29 grudnia 2010 r. przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Zaplanowano na 2011 rok | Wykonano w I pół. 2011 r. | Wykonano w II pół. 2011 r. | Ogółem wykonano w 2011 roku |
1) Kontrole kompleksowe, z tego: | 30 kontroli | 17 kontroli | 12 kontroli | 29 kontroli |
a) Województwo | - | - | - | - |
b) Miasto powiat | - | - | - | - |
c) Gminy miejskie | 3 kontrole | 1 kontrolę | 2 kontrole | 3 kontrole |
d) Gminy miejsko-wiejskie | 8 kontroli | 3 kontrole | 5 kontroli | 8 kontroli |
e) Gminy wiejskie | 18 kontroli | 13 kontroli | 5 kontroli | 18 kontroli |
f) Powiaty | 1 kontrolę | - | - | - |
Zgodnie z w/w załącznikiem Nr 1 planu kontroli do ramowego planu pracy na 2011 r. przyjęto łącznie 30 kontroli kompleksowych j. s. t. różnego szczebla. Z planowanych 30 kontroli kompleksowych j. s. t. przeprowadzono 29 kontroli.
W IV kwartale 2011 roku Naczelnik WKGF skierował poprzez Prezesa Izby wniosek do Kolegium RIO w sprawie zmiany planu kontroli na 2011 rok poprzez wyłączenie z planu kontroli Izby 1 kontroli kompleksowej (Powiat Konecki). Wnioskowana zmiana planu nie naruszała dyspozycji określonej w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz.U. z 2001 r., Nr 55, poz. 577 z późn. zm.), proponowany bowiem do wyłączenia z planu kontroli Powiat ujęty został w planie 2011 roku w cyklu trzechletnim. Tym samym w/w jednostka automatycznie ujęta została w planie kontroli na 2012 rok. Powyższa zmiana uwarunkowana była czynnikami obiektywnymi w związku z dużą fluktuacją obsady etatowej Wydziału Kontroli w 2011 roku związanymi z:
- nabyciem uprawnień emerytalnych,
- zmianą miejsca pracy,
- rozwiązaniem umowy o pracę,
- koniecznością przeprowadzenia równolegle 2 kontroli koordynowanych łącznie w 9 j.s.t.
Natomiast do końca III 2012 r. planowane jest zakończenie kontroli kompleksowych w 2 j.s.t (UM Starachowice, UM Sandomierz), które zostały rozpoczęte pod koniec 2011 roku, a uwzględnione w ramowym planie pracy na 2011 rok.
c) 10 kontroli doraźnych przeprowadzonych m.in. na wniosek Posła RP, Prokuratury Rejonowej, KWP, UKS, NIK, osoby fizycznej.
d) 2 kontrole doraźne uzupełniające kontrole kompleksowe przeprowadzone w 2011 roku.
- przesunięcia na wniosek Wójta Gminy Raków terminu rozpoczęcia kontroli kompleksowej na termin późniejszy,
- odstąpienia od przeprowadzania czynności kontrolnych (Gminny Ośrodek Kultury w Rudkach – Gmina Nowa Słupia) w związku z wszczętym śledztwem przez Prokuraturę Rejonową w Ostrowcu Świętokrzyskim i zabezpieczeniem niezbędnych dla potrzeb kontroli dokumentów,
- odmowy przez kierownika kontrolowanej jednostki (UG Nowa Słupia) podpisania protokołu, w następstwie złożenie stosownego uzasadnienia do protokołu z kontroli kompleksowej.
b) Przewodniczący organów stanowiących j .s. t. – 13, dot.:
* przesłania według właściwości pisma mieszkańców dotyczącego sugerowanych nieprawidłowości z zakresu funkcjonowania basenu „NEMO” celem ewentualnego podjęcia czynności sprawdzających (M i G Włoszczowa),
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej dot. budowy kanalizacji na terenie gminy (Gm. Solec-Zdrój),
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej dot. usunięcia zagrożenia oraz oszacowania strat (MiG Skalbmierz),
* przesłania informacji o wystąpieniu do osób skarżących z pismem w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie ich danych osobowych (imiona, nazwiska, adresy) celem rozpatrzenia skargi przez radę miejską oraz braku takiej zgody ze strony w/w osób (MiG Włoszczowa),
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osób fizycznych dot. budowy kanalizacji na terenie Gminy Mirzec,
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) mieszkańców dot. rzekomego zaniechania egzekwowania przez Wójta Gminy należności za przyłącza kanalizacyjne z tytułu zawartych na tą okoliczność umów (Gm. Sobków),
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231 w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osób fizycznych dot. budowy zatoczki autobusowej (MiG Suchedniów),
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231 w związku z art. 229 pkt 3 KPA, skargi Zarządu MKS „Stąporków” w zakresie wykonywania przez Burmistrza Stąporkowa podjętych uchwał Rady Miejskiej,
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, skargi mieszkańca gminy dot. działalności Wójta (Gm. Tarłów),
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 4 KPA, skargi dot. działalności Starosty Powiatu Staszowskiego,
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, skargi na działalność Burmistrza (MiG Osiek),
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, skargi dot. działalności Burmistrza Miasta Sandomierz jaka wpłynęła do Izby drogą elektroniczną w dniu 21.12.2011 r.,
* przekazania przez Izbę w/g właściwości, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 4 KPA, skargi dot. działalności Starosty Powiatu Sandomierz jaka wpłynęła do Izby drogą elektroniczną w dniu 21.12.2011 r.
c) Miejski Klub Sportowy „Stąporków” w Stąporkowie - 1, dot. przesłania:
* informacji o przekazaniu Przewodniczącemu RM Stąporków w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA skargi dot. działalności Burmistrza MiG.
d) MSWiA – 2, w tym dot. przesłania:
* wyjaśnienia nt. przeprowadzonych w UG Klimontów kontroli jakie miały miejsce w okresie 2008 roku i 2010 roku (kontrola doraźna, kompleksowa), stwierdzonych w nich nieprawidłowościach uwzględniających liczne sygnalizacje w przychodzącej do Izby korespondencji,
* kompletnych wyjaśnień nt. przeprowadzonych w UMiG Osiek kontroli w przedziale czasowym od 2001 roku do 2009 roku, działalności nadzorczej RIO, kontroli formalno-rachunkowej sprawozdań budżetowych przekazywanych przez Gminę oraz udzielonych, w tym okresie przez Izbę odpowiedzi na przesłane pisma osobom wnoszącym skargi (zapytania).
e) Poseł na Sejm RP – 4, dot.:
* podziękowania za przekazaną Izbie informację o umorzeniu przez Prokuraturę Rejonową w Pińczowie postępowania przygotowawczego w sprawie sugerowanych nieprawidłowości w działalności PGKiM w Sandomierzu,
* przesłania kompleksowej informacji nt. przeprowadzonej kontroli doraźnej w UMiG Pińczów w związku z sygnałami dot. nieprawidłowości w procesie przejmowania majątku Komunalnego Związku Ciepłowniczego „PONIDZIE” i dokonanych w jej trakcie ustaleniach,
* informacji o braku możliwości podjęcia doraźnego zadania kontrolnego basenu „Nemo” we Włoszczowie ponad przyjęty plan kontroli,
* sygnalizacji o zobowiązaniu podjęcia kontroli przez Izbę w zakresie procedury przetargowej na budowę basenu „Nemo” we Włoszczowie, zakup mebli oraz wyposażenia dla tego basenu w okresie I kwartału 2012 roku.
f) CBA – 1, dot.:
* przesłania żądanej informacji, że w dniu 21.10.2011 r., przy piśmie Wojewody Świętokrzyskiego, wpłynęła korespondencja od osoby fizycznej dotycząca działalności Wójta Gminy Tarłów.
g) NIK – 2, dot. przesłania:
* informacji, że zagadnienia określone pismem grupy radnych Rady Gminy Nowa Słupia, stosownie do posiadanych kompetencji Izby, będą ujęte w kontroli kompleksowej Gminy,
* informacji o rozpoczętej kontroli doraźnej w UG Piekoszów w zakresie wybranych zagadnień za okres od 1.01.2010 r. do dnia jej zakończenia oraz okresowym zawieszeniu tych czynności na czas przygotowania szeregu niezbędnych dokumentów przez kontrolowaną jednostkę.
h) Prokuratura Rejonowa - 9, w tym dot. przesłania:
* odpowiedzi, że oczekiwany przez Prokuraturę zakres przeprowadzenia kontroli w ZGM Końskie jest niemożliwy do podjęcia na gruncie obowiązujących przepisów prawa, wykraczając poza ustawowe kompetencje Izby, z informacją, że kontrola taka jest możliwa w okresie II lub III kw. 2011 r. ale jedynie w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz prawidłowości ujęcia w ewidencji w/w jednostki losowo wybranych operacji gospodarczych w latach 2006- 2007, w oparciu o przyjętą do badania próbę zgodnie ze standardami kontroli regionalnych izb obrachunkowych,
* sygnalizacji, że w miesiącu maju 2011 r. Izba podejmie kontrolę w ZGM w Końskich,
* informacji, iż z dniem 16.05.2011 r. Izba podjęła kontrolę doraźną w ZGM Końskie, o wynikach której Prokuratura zostanie powiadomiona po wyczerpaniu procedury kontrolnej,
* informacji o przeprowadzonej kontroli doraźnej w zakresie dokonywania wydatków budżetowych i udzielania zamówień publicznych na adaptację budynku w miejscowości Łagiewniki na mieszkania zastępcze za lata 2010-2011 oraz w Samorządowym Zespole Placówek Oświatowych Suchowola w zakresie gospodarki finansowej i udzielania zamówień publicznych za 2010 rok (MiG Chmielnik),
* informacji o sposobie załatwienia sprawy związanej z oświadczeniem majątkowym radnego Gminy Nowa Słupia za 2006 rok wraz z pismem Wójta Gminy z dnia 02.06.2011 r., w tej sprawie.
* informacji nt. przeprowadzonych kontroli doraźnych w UMiG Chmielnik i Samorządowym Zespole Placówek Oświatowych w Suchowoli, w tym powiadomienie o zamiarze skierowania zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych do Rzecznika DFP po w/w kontrolach, piśmie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach o ujawnionych nieprawidłowościach z zakresu prawa budowlanego wraz z przesłaniem kserokopii, potwierdzonych za zgodność z oryginałem, wystąpień pokontrolnych oraz treści pisma do PINB,
* informacji nt. przeprowadzonej w ZGK w Końskich w dniach 16 – 27.05 oraz 27.06 – 08.07.2011 r., kontroli doraźnej wraz z przesłaniem kserokopii dokumentacji, potwierdzonej za zgodność z oryginałem (protokół z kontroli, wystąpienie pokontrolne),
* żądanej informacji wraz z dokumentacją w sprawie zadania inwestycyjnego pn.: „Dofinansowanie infrastruktury stadionu dla potrzeb poprawy funkcjonowania dotychczasowego układu komunikacyjnego oraz widoczności …” z wniosku osoby fizycznej.
i) KWP – 6, dot. przesłania:
* informacji nt. przeprowadzonej w dniach 10.08 – 10.11.2010 r. kontroli kompleksowej oraz objęciu kontrolą zagadnień wymienionych w przesłanym do Izby piśmie w zakresie udzielania zamówień publicznych na usługi transportowe (MiG Wachock),
* do wykorzystania służbowego informacji nt. ustaleń z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w UG Baćkowice w zakresie udzielenia zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja obiektu Zespołu Szkół w Baćkowicach”,
* zawiadomienia na podstawie art. 304 § 2 Kpk o możliwości popełnienia przestępstwa przez osoby odpowiedzialne za powstanie nieprawidłowości stwierdzonej w trakcie kontroli kompleksowej gospodarki finansowej Gminy Tarłów przeprowadzonej w dniach 17.11.2010 r. – 28.01.2011 r. w zakresie udzielenia zamówienia publicznego pn.: „Opracowanie studium wykonalności i dokumentacji projektowej na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowości: Ciszyca Kolonia, Ciszyca Górna, Ciszyca Dolna, Ciszyca Przewozowa, Ostrów, Leśne Chałupy, Dorotka – Gmina Tarłów” o wartości umownej zadania 386.130 zł,
* informacji, iż z przyczyn obiektywnych na dzień dzisiejszy nie jest możliwe przeprowadzenie kontroli w zakresie realizacji inwestycji przebudowy poddasza Zespołu Placówek Oświatowych w Suchowoli oraz adaptacji budynku chlewni na mieszkania socjalne w Łagiewnikach – Gmina Chmielnik, z sugestią podjęcia takich czynności kontrolnych w okresie III kwartału 2011 r.,
* informacji, że w latach 2008 – 2011 w UM Starachowice nie były przeprowadzane kontrole przez Izbę, z sygnalizacją, iż najbliższa kontrola kompleksowa planowana jest na IV kwartał 2011 roku,
* informacji nt. przeprowadzonych kontroli doraźnych w UMiG Chmielnik i Samorządowym Zespole Placówek Oświatowych w Suchowoli, w tym powiadomienie o zamiarze skierowania zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych do Rzecznika DFP po w/w kontrolach, piśmie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach o ujawnionych nieprawidłowościach z zakresu prawa budowlanego wraz z przesłaniem kserokopii, potwierdzonych za zgodność z oryginałem, wystąpień pokontrolnych oraz treści pisma do PINB.
* informacji, że zagadnienia w zakresie sugerowanych nieprawidłowości przy wykonaniu inwestycji – rewitalizacja parku w Radoszycach oraz zapłaty wykonawcy robót zostaną uwzględnione w trakcie kontroli kompleksowej Gminy zaplanowanej w 2011 roku,
* informacji, iż zagadnienia dotyczące sugerowanych nieprawidłowości przy wykonaniu inwestycji polegającej na odmulaniu rowów odwadniających w ciągu drogi powiatowej nr 0393 Jakimowice - Gmina Radoszyce, zostaną uwzględnione w trakcie kontroli kompleksowej Gminy zaplanowanej od 9 maja 2011 roku,
* informacji, że zagadnienia dotyczące sugerowanych nieprawidłowości przy udzielaniu zamówienia publicznego pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kapałów i Mularzów wraz z przyłączeniem z siecią w Radosce – Gmina Radoszyce” zostaną objęte badaniem w trakcie przeprowadzonej od 9 maja 2011 r. kontroli kompleksowej gminy,
* wstępnej informacji nt. przeprowadzonej w UG Radoszyce kontroli kompleksowej uwzględniającej w jej trakcie zagadnienia sygnalizowane pismami komisariatu, jakie wpłynęły do Izby,
* pełnej informacji nt. przeprowadzonej w UG Radoszyce w dniach 09.05 – 27.07.2011 r. kontroli kompleksowej w zakresie zagadnień wynikających z przesłanych przez komisariat pism z sygnalizacją konieczności przeprowadzenia w IV kwartale br. kontroli doraźnej uzupełniającej ustalenia z kontroli kompleksowej Gminy Radoszyce.
k) Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego – 2, dot. przesłania:
* informacji nt. przeprowadzonej w dniach 02.02 – 15.04.2011 r. kontroli kompleksowej (UG Obrazów) oraz stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie zaniechania zgłoszenia przez byłego Wójta Gminy, właściwemu organowi, zamiaru wykonania robót budowlanych, na które nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, co narusza przepisy ustawy prawo budowlane,
* informacji nt. przeprowadzonych w dniach 31.05 – 14.06.2011 r. kontrolach doraźnych (UMiG Chmielnik, Samorządowy Zespół Placówek Oświatowych w Suchowoli) oraz stwierdzonych nieprawidłowościach przy udzielaniu zamówienia publicznego na adaptację budynku w m. Łagiewniki na mieszkania zastępcze z naruszeniem przepisów ustawy prawo budowlane.
l) Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego – 1, dot.:
* przesłania według właściwości pisma w sprawie nieprawidłowości w UMiG Zawichost, które omyłkowo wpłynęło na adres Izby, celem ewentualnego wykorzystania służbowego.
m) Rzecznik DFP – 2, dot.:
* przekazania Rzecznikowi kserokopii powierzenia obowiązków i odpowiedzialności Skarbnikowi Miasta Kielce celem uzupełnienia zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych z dnia 22.12.2010 roku po przeprowadzonej w UM Kielce kontroli kompleksowej,
* uzupełnienia opisu zawartego w pkt 1 zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych po kompleksowej kontroli przeprowadzonej w UG Gnojno.
n) Główny Rzecznik DFP – 1, dot.:
* przesłania zażalenia na postanowienie Nr 1 Rzecznika DFP w sprawie częściowej odmowy wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych wobec byłego Wójta Gminy Gnojno.
o) UKS – 2, dot.:
* przesłania informacji, iż w wyniku podjętych działań Izba uzyskała zapewnienie Starosty Powiatu Ostrowieckiego dot. wykorzystania przez audytora wewnętrznego, przesłanego przez RIO pisma w sprawie nieprawidłowości w gospodarce finansowej Zespołu Szkół w Bałtowie,
* informacji nt. przeprowadzonej w dniach 04 – 05.08.2011 r. kontroli doraźnej w zakresie podatku od środków transportowych (UG Moskorzew) oraz poinformowania, iż ze względów organizacyjnych protokół z kontroli zostanie przekazany w m-cu X br., po wyczerpaniu procedury kontrolnej.
p) Przewodniczący Zarządu MZWiK Kielce – 1, dot. przesłania:
* informacji na temat zasad przekazywania dokumentacji projektowej pomiędzy Gminami, Związkiem i Spółką z o.o. Wodociągi Kieleckie.
r) Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Bloku Bolesława Prusa 11 w Skarżysku-Kamienna – 1, dot.:
* przesłania informacji, iż Izba nie jest organem uprawnionym do kontroli gospodarki finansowej wspólnot mieszkaniowych działających na podstawie ustawy z dnia 24.06.1994 roku o własności lokali.
s) Świętokrzyski Związek Zawodowy Pracowników Muzeów i Kultury Kielce – 1, dot.:
* przesłania informacji, że stosowny wniosek o kontrolę w Muzeum Narodowym w Kielcach został już zgłoszony Marszałkowi Województwa Świętokrzyskiego wg jego właściwości kompetencyjnych, w tej sytuacji niecelowe jest podejmowanie równoległych działań kontrolnych tego samego zakresu w tej samej jednostce.
t) Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich, Rada Oddziału w Kielcach – 1, dot.:
* przesłania informacji w sprawie sposobu przeprowadzania inwentaryzacji księgozbiorów w bibliotekach szkolnych.
u) Konfederacja Pracy OPZZ w Skarżysku Kamienna, Zarząd Wojewódzki – 1, dot.:
* przesłania informacji, że wniosek dotyczący finansowania lokalu na terenie Miasta Skarżysko-Kamienna dla potrzeb działalności statutowej organizacji związkowej nie może zostać rozpatrzony pozytywnie przez RIO, winien on być załatwiony przez władze Miasta i Gminy.
w) Klub Radnych PSL Rada Gminy Szydłów - 1, dot.:
* przesłania informacji nt. przeprowadzonej w dniach 08.02 – 06.05.2011 r. kontroli kompleksowej Gminy Szydłów, przesłanego wystąpienia pokontrolnego do Wójta i Przewodniczącego RG oraz skierowanego do Rzecznika DFP zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.
y) Osoba prawna – 1, dot. przesłania:
* informacji, że wniosek w sprawie przeprowadzenia kontroli w Gminie Zagnańsk w zakresie postępowania przetargowego o zamówienie publiczne pn.: „Budowa drogi od Bartkowa do ulicy Kieleckiej w Zagnańsku” nie może zostać rozpatrzony pozytywnie.
z) Osoby fizyczne – 32, dot. przesłania:
* wyjaśnienia w sprawie zarzutów wobec działań Wójta Gminy Michałów co do okoliczności pobierania od mieszkańców opłat w ramach budowy przyłączy sieci wodociągowej w miejscowości Sędowice.
* informacji, iż w sprawie sugerowanych nieprawidłowości w rozliczeniu ciepła za sezon grzewczy 2008/2009 dla mieszkania w Domu Nauczyciela – Gmina Michałów Izba podjęła stosowne działania, z których wynika, że przedmiotowa sprawa była już rozpatrywana przez Sąd Rejonowy w Pińczowie, który wydał w tej sprawie wyrok.
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Łopuszno kontroli kompleksowej uwzględniającej zagadnienia wymienione w przesłanym do Izby piśmie.
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Klimontów kontroli kompleksowej, stwierdzonych nieprawidłowościach opisanych we wnioskach pokontrolnych Nr 29, Nr 34, Nr 35 wystąpienia Izby oraz przesłania zainteresowanemu kserokopii stron przedmiotowego wystąpienia pokontrolnego.
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Klimontów kontroli kompleksowej oraz objęciu przedmiotową kontrolą zagadnień wynikających z przesłanych przez zainteresowanego do Izby pism.
* informacji, że w odniesieniu do wniosku dot. zasadności pobierania opłaty za wykonanie przyłącza wodociągowego do nieruchomości położonej w Gminie Moskorzew Izba nie może podjąć kontroli wobec realizacji planu rocznego a przesłana do Izby kserokopia umowy o wykonanie przyłącza wodociągowego jest zgodna z obowiązującym stanem prawnym (art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858).
* uzupełnienia wyjaśnienia w sprawie wyników kontroli kompleksowej przeprowadzonej w UG Klimontów w zakresie dotyczącym wniosków zainteresowanego.
* informacji, że w wyniku podjętych działań Izba uzyskała szczegółowe wyjaśnienia od Burmistrza MiG Chmielnik dotyczące realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Wzniesienie Krzyża Katyńskiego na Skwerze im. Ofiar Katynia przy ulicy Witosa”, z analizy których nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie rozliczeń finansowych z tytułu realizacji w/w zadania.
* informacji, że w sprawie sugerowanych nieprawidłowości przy rozliczaniu przez UMiG Skalbmierz dotacji udzielonych dla miejscowego klubu sportowego „VICTORIA” Izba w miarę możliwości podejmie w bieżącym roku stosowne czynności kontrolne w tym zakresie.
* pisma z zapytaniem do osób skarżących w sprawie nieprawidłowości na basenie „NEMO” we Włoszczowie z prośbą o udostępnienie na wniosek Przewodniczącego RM ich danych osobowych w celu rozpatrzenia otrzymanej przez radę skargi.
* informacji, że w wyniku podjętych działań Izba uzyskała wyjaśnienia Burmistrza MiG Końskie w sprawie odpłatności za odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonej Sierosławicach z przesłaniem zainteresowanemu kserokopii przedmiotowego pisma.
* informacji o przeprowadzanej kontroli kompleksowej w UM Skarżysko-Kamienna z sygnalizacją, iż po wyczerpaniu procedury kontrolnej Izba skieruje do kierownika jednostki wystąpienie pokontrolne oraz opublikuje je na stronach BIP Izby.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. budowy kanalizacji na terenie Gminy Solec-Zdrój nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Gminy w Solcu - Zdroju.
* informacji o braku możliwości przeprowadzenia kontroli w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Pińczowie z wniosku osób fizycznych.
* informacji nt. przeprowadzonej w dniach 04 – 05.08.2011 r. kontroli doraźnej w zakresie ZFŚS (UG Michałów) z sygnalizacją, że stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości zostaną zawarte w wystąpieniu pokontrolnym, a po wyczerpaniu procedury kontrolnej wystąpienie zostanie opublikowane na stronach BIP Izby.
* informacji, że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. usunięcia zagrożenia i oszacowania strat nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Miejskiej w Skalbmierzu.
* informacji, iż wobec braku zgody na przekazanie radzie miejskiej danych osobowych osób wnoszących skargę celem jej rozpatrzenia, skarga nie może zostać rozpatrzona przez właściwy organ w trybie kpa (RM Włoszczowa).
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. budowy kanalizacji na terenie Gminy Mirzec nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Gminy w Mircu.
* informacji o uzyskaniu wyjaśnień Burmistrza MiG Kunów wobec stawianych zarzutów, z przesłaniem kserokopii pisma zainteresowanemu.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. zaniechania egzekwowania przez Wójta Gminy Sobków należności za przyłącza kanalizacyjne z tytułu zawartych umów nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Gminy w Sobkowie.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. budowy zatoczki autobusowej nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Miejskiej w Suchedniowie.
* informacji, iż zagadnienia wskazane w piśmie zostaną uwzględnione w trakcie aktualnie przeprowadzanej w UMiG Skalbmierz kontroli kompleksowej z sygnalizacją, iż po wyczerpaniu procedury kontrolnej Izba przekaże stosowne informacje o wynikach przeprowadzonej kontroli.
* kserokopii dokumentacji w sprawie UG Klimontów, tj.: zawiadomienia o naruszeniu dfp, postanowień Rzecznika DFP z dnia 20.07.2011 r. o wystąpieniu do Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawie o naruszenie dfp z wnioskiem o ukaranie Wójta Gminy.
* informacji dot. zaniechania egzekucji grzywny od Wójta Gminy Klimontów wynikającej z wyroku WSA oraz NSA w Warszawie.
* informacji, iż przesłane przez Izbę w dniu 27.05.2011 r. pismo w sprawie zasadności pobierania opłaty za wykonanie przyłącza wodociągowego do nieruchomości położonej w Gminie Moskorzew jest wyczerpujące i adekwatne do opisanego stanu faktycznego a w swojej treści zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym, za pośrednictwem Wojewody Świętokrzyskiego, piśmie dot. działalności Wójta Gminy Tarłów nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA - skargę przekazano według właściwości Radzie Gminy w Tarłowie.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym, za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Staszowie, piśmie dot. działalności Starosty Powiatu Staszowskiego nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 4 KPA - skargę przekazano według właściwości Radzie Powiatu w Staszowie.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym, za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Staszowie, piśmie dot. działalności Burmistrza MiG Osiek nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA - skargę przekazano według właściwości Radzie Miejskiej w Osieku.
* informacji, że wobec pilnej realizacji kontroli kompleksowych ujętych w planie 2011 roku sprawy podniesione w przesłanym, za pośrednictwem Wydziału Skarg i Wniosków NIK w Warszawie, piśmie dot. sytuacji finansowej Gminy Piekoszów oraz sugerowanych nieprawidłowości w procedurze uchwalania budżetu na 2011 rok, Izba nie jest w stanie podjąć doraźnie co możliwe byłoby w trybie art. 35 § 3 Kpa.
* informacji, iż sprawa zajęcia przez Izbę stanowiska w zakresie realizowanego przez Gminę Klimontów zadania inwestycyjnego pn.: „Dofinansowanie infrastruktury stadionu dla potrzeb poprawy funkcjonowania dotychczasowego układu komunikacyjnego oraz widoczności …” wymaga przeprowadzenia kontroli doraźnej podobnego zakresu co wobec realizacji planu rocznego, na dzień dzisiejszy nie jest to możliwe z przyczyn obiektywnych.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym drogą elektroniczną piśmie dot. działalności Burmistrza Miasta Sandomierz nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Miejskiej w Sandomierzu.
* informacji, iż sprawy podniesione w przesłanym drogą elektroniczną piśmie dot. działalności Starosty Powiatu Sandomierz nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 4 KPA celem rozpatrzenia skargi - pismo zostało przekazane według właściwości Radzie Powiatu w Sandomierzu.
W okresie 2011 roku wysłano 37 zawiadomień do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych z kontroli przeprowadzonych w 2010 i 2011 roku, które obejmowały łącznie 132 przypadki naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
* art. 5 ust. 1 pkt 1 – nieustalenia należności j.s.t. lub ustalenia w wysokości niższej niż wynikająca z prawidłowego obliczenia,
* art. 5 ust. 1 pkt 2 – niepobrania należności j.s.t.,
* art. 5 pkt 3 – niezgodnego z przepisami umorzenia należności j.s.t.,
* art. 11 ust. 1 – dokonania wydatków ze środków publicznych z przekroczeniem zakresu upoważnienia,
* art. 14 pkt 1 - 3 – opłacenia składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenia zdrowotne, składek na Fundusz Pracy z przekroczeniem terminu zapłaty,
* art. 14 pkt 5 – opłacenia przez jednostkę sektora finansów publicznych składek na PFRON z przekroczeniem terminu zapłaty,
* art. 15 – przekroczenia zakresu upoważnienia do zaciągania zobowiązań jednostki sektora finansów publicznych,
* art. 16 ust. 1 – niewykonania zobowiązania jednostki sektora finansów publicznych, którego skutkiem była zapłata odsetek, kar lub opłat,
* art. 17 ust. 1 pkt 1 – udzielenia zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych,
* art. 17 ust. 1 pkt 2 lit. b – udzielenia zamówienia z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych dotyczących obowiązku zamieszczenia ogłoszenia,
* art. 17 ust. 1 pkt 3 – udzielenia zamówienia publicznego, którego przedmiot został określony w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji,
* art. 17 ust. 1 pkt 4 – naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych, które miały wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
* art. 17 ust. 3 – udzielenia zamówienia, którego warunki zostały określone w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji,
* art. 17 ust. 6 – zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych,
* art. 18 pkt 1 – zaniechania przeprowadzania inwentaryzacji, rozliczenia inwentaryzacji, przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji w sposób niezgodny z przepisami ustawy
o rachunkowości,
Informacje dotyczące zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do Rzecznika DFP, były sporządzane dla Prezesa Izby na bieżąco, 2 dni po zakończeniu danego miesiąca.
6. Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.
gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych.
Wytworzył/Wprowadził: Kamil Górski 2012-05-11 10:04:07
Opublikował: Kamil Górski 2012-05-11 10:31:13
Zmienił: Kamil Górski 2012-05-11 10:22:50
Opublikował: Kamil Górski 2012-05-11 10:31:13
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.