Łącznie w I kwartale 2004 roku inspektorzy WKGF przeprowadzili 17 kontroli, zaś w trakcie przeprowadzania jest 6 kontroli (zostaną one również zaliczone do I kwartału 2004 r.).
W I kwartale 2004 roku inspektorzy WK przeprowadzili:
a) 3 kontrole kompleksowe j.s.t.,W trakcie przeprowadzania są:
b) 1 kontrolę kompleksową gospodarki finansowej powiatu,
c) 2 kontrole problemowe w zakresie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych j.s.t. (MGOPS, Z-d Oczyszczania Ścieków),
d) 10 kontroli doraźnych (w tym 8 kontroli sprawdzających w zakresie realizacji wniosków pokontrolnych z kontroli kompleksowych i kontroli doraźnej),
e) 1 kontrolę uzupełniającą kontrolę doraźną w GZOO.
a) 5 kontroli kompleksowych gospodarki finansowej j.s.t.,W I kwartale 2004 roku - po zakończonych czynnościach kontrolnych wpłynęły do Izby zastrzeżenia do protokołu z kontroli doraźnej przeprowadzonej w UG Radoszyce.
b) 1 kontrola problemowa w zakresie gospodarki finansowej Domu Pomocy Społecznej (kontrola koordynowana przez RIO Szczecin).
a) 15 z kontroli przeprowadzonych w 2003 roku (zawierających 274 zalecenia pokontrolne)W I kwartale 2004 r. wpłynęły do Izby zastrzeżenia do wniosku pokontrolnego Nr 1 zawartego w wystąpieniu pokontrolnym z kontroli doraźnej przeprowadzonej w UG Radoszyce. Zastrzeżenia do w/w wniosku zostały oddalone przez Kolegium Izby.
b) 11 z kontroli przeprowadzonych w 2004 roku (zawierających 17 zaleceń pokontrolnych).
W I kwartale 2004 r. skierowano pisma do:
a)Prokuratury -1:
Zawiadomienie do Prokuratury - po kompleksowej kontroli gospodarki finansowej MiG Staszów - w którym Izba zawiadamia o stwierdzeniu nieprawidłowości mogących nosić znamiona popełnienia przestępstw z art. 270 § 1 k.k. oraz art. 303 § 1 k.k. polegających na:
- dopuszczeniu się podrobienia lub przerobienia dokumentu,
- wyrządzeniu szkody osobie fizycznej, prawnej albo jednostce organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, przez nie prowadzenie dokumentacji działalności gospodarczej albo prowadzenia jej w sposób nierzetelny lub niezgodny z prawdą, w szczególności przerabiając lub podrabiając dokumenty dotyczące tej działalności.b)NIK - 1:
- pismo informujące o przeprowadzonej kontroli oraz stwierdzonych nieprawidłowościach.c)Wójt, Burmistrz, Starosta, Dyrektor kontrolowanej jednostki - 6:
- pisma w sprawie przesłania dodatkowych informacji uzupełniających odpowiedzi na określone zalecenia pokontrolne.d)Skarbnik Gminy, MiG, Miasta, Powiatu - 6:
- pisma w sprawie przesłania informacji na temat nie wypłacenia diet Przewodniczącym Rad oraz wynagrodzeń Wójtom, Burmistrzom, Starostom za m-c V i VI 2003 r. w związku z niezłożeniem przez w/w oświadczeń majątkowych Wojewodzie w ustawowym terminie.e)Przewodniczący Rady Gminy, MiG, Miasta - 4:
- pisma informujące, iż Wójt/Burmistrz/Prezydent nie dokonał zwrotu wynagrodzenia z tytułu nieterminowego złożenia oświadczenia majątkowego w 2003 r.
W I kwartale 2004 r. wysłano:
- 7 zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych z kontroli przeprowadzonych w 2003 roku,
- 1 zawiadomienie z kontroli przeprowadzonej w 2004 r.
Naruszenia dyscypliny dotyczyły:
- nieprzestrzegania zasad, form i trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych,
- przekroczenia zakresu upoważnienia do dokonywania wydatków ze środków publicznych,
- przekroczenia zakresu upoważnienia do zaciągnięcia zobowiązań obciążających budżet,
- wypłacenia wynagrodzeń w jednostce sektora finansów publicznych bez jednoczesnego wykonania, wynikającego z ustaw szczególnych, a ciążącego na pracodawcy, obowiązku pobrania, odprowadzenia lub opłacenia świadczeń lub składek,
- niedokonania pełnej i terminowej wpłaty do budżetu przez z-d budżetowy lub gospodarstwo pomocnicze jednostki budżetowej.
Wytworzył/Wprowadził: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:17
Opublikował: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:43
Zmienił: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:17
Opublikował: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:43
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.