Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Działalność kontrolna w I kwartale 2004 r.

  1. Kontrole przeprowadzone i będące w trakcie przeprowadzania.
  2. Łącznie w I kwartale 2004 roku inspektorzy WKGF przeprowadzili 17 kontroli, zaś w trakcie przeprowadzania jest 6 kontroli (zostaną one również zaliczone do I kwartału 2004 r.).

    W I kwartale 2004 roku inspektorzy WK przeprowadzili:

    a) 3 kontrole kompleksowe j.s.t.,
    b) 1 kontrolę kompleksową gospodarki finansowej powiatu,
    c) 2 kontrole problemowe w zakresie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych j.s.t. (MGOPS, Z-d Oczyszczania Ścieków),
    d) 10 kontroli doraźnych (w tym 8 kontroli sprawdzających w zakresie realizacji wniosków pokontrolnych z kontroli kompleksowych i kontroli doraźnej),
    e) 1 kontrolę uzupełniającą kontrolę doraźną w GZOO.
    W trakcie przeprowadzania są:
    a) 5 kontroli kompleksowych gospodarki finansowej j.s.t.,
    b) 1 kontrola problemowa w zakresie gospodarki finansowej Domu Pomocy Społecznej (kontrola koordynowana przez RIO Szczecin).
    W I kwartale 2004 roku - po zakończonych czynnościach kontrolnych wpłynęły do Izby zastrzeżenia do protokołu z kontroli doraźnej przeprowadzonej w UG Radoszyce.

  3. Wystąpienia pokontrolne.
  4. W I kwartale 2004 r. wysłano do jednostek kontrolowanych 26 wystąpień pokontrolnych, w tym:
    a) 15 z kontroli przeprowadzonych w 2003 roku (zawierających 274 zalecenia pokontrolne)

    b) 11 z kontroli przeprowadzonych w 2004 roku (zawierających 17 zaleceń pokontrolnych).
    W I kwartale 2004 r. wpłynęły do Izby zastrzeżenia do wniosku pokontrolnego Nr 1 zawartego w wystąpieniu pokontrolnym z kontroli doraźnej przeprowadzonej w UG Radoszyce. Zastrzeżenia do w/w wniosku zostały oddalone przez Kolegium Izby.

  5. Pisma sygnalizacyjne kierowane do zainteresowanych jednostek.
  6. W I kwartale 2004 r. skierowano pisma do:

    a)Prokuratury -1:
    Zawiadomienie do Prokuratury - po kompleksowej kontroli gospodarki finansowej MiG Staszów - w którym Izba zawiadamia o stwierdzeniu nieprawidłowości mogących nosić znamiona popełnienia przestępstw z art. 270 § 1 k.k. oraz art. 303 § 1 k.k. polegających na:
    - dopuszczeniu się podrobienia lub przerobienia dokumentu,
    - wyrządzeniu szkody osobie fizycznej, prawnej albo jednostce organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, przez nie prowadzenie dokumentacji działalności gospodarczej albo prowadzenia jej w sposób nierzetelny lub niezgodny z prawdą, w szczególności przerabiając lub podrabiając dokumenty dotyczące tej działalności.

    b)NIK - 1:
    - pismo informujące o przeprowadzonej kontroli oraz stwierdzonych nieprawidłowościach.

    c)Wójt, Burmistrz, Starosta, Dyrektor kontrolowanej jednostki - 6:
    - pisma w sprawie przesłania dodatkowych informacji uzupełniających odpowiedzi na określone zalecenia pokontrolne.

    d)Skarbnik Gminy, MiG, Miasta, Powiatu - 6:
    - pisma w sprawie przesłania informacji na temat nie wypłacenia diet Przewodniczącym Rad oraz wynagrodzeń Wójtom, Burmistrzom, Starostom za m-c V i VI 2003 r. w związku z niezłożeniem przez w/w oświadczeń majątkowych Wojewodzie w ustawowym terminie.

    e)Przewodniczący Rady Gminy, MiG, Miasta - 4:
    - pisma informujące, iż Wójt/Burmistrz/Prezydent nie dokonał zwrotu wynagrodzenia z tytułu nieterminowego złożenia oświadczenia majątkowego w 2003 r.

  7. Zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.
  8. W I kwartale 2004 r. wysłano:
    - 7 zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych z kontroli przeprowadzonych w 2003 roku,
    - 1 zawiadomienie z kontroli przeprowadzonej w 2004 r.

    Naruszenia dyscypliny dotyczyły:
    - nieprzestrzegania zasad, form i trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych,
    - przekroczenia zakresu upoważnienia do dokonywania wydatków ze środków publicznych,
    - przekroczenia zakresu upoważnienia do zaciągnięcia zobowiązań obciążających budżet,
    - wypłacenia wynagrodzeń w jednostce sektora finansów publicznych bez jednoczesnego wykonania, wynikającego z ustaw szczególnych, a ciążącego na pracodawcy, obowiązku pobrania, odprowadzenia lub opłacenia świadczeń lub składek,
    - niedokonania pełnej i terminowej wpłaty do budżetu przez z-d budżetowy lub gospodarstwo pomocnicze jednostki budżetowej.

Wytworzył/Wprowadził: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:17
Opublikował: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:43

Zmienił: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:17
Opublikował: Renata Zasada-Wójcik 2004-04-15 11:19:43

Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.

Zamknij