Ponadto w I półroczu 2009 r. inspektorzy odstąpili od przeprowadzania czynności kontrolnych w UG Waśniów ze względu na przeprowadzane w tym samym czasie w Gminie kontrole przez NIK i UKS, a co za tym idzie brak możliwości zapewnienia inspektorom RIO, przez UG, warunków do pracy (pomieszczeń).
b)Prokuratura Rejonowa – 4, w tym dot.:
* powiadomienia o braku możliwości przeprowadzenia przez Izbę kontroli zaplanowanej w ZGKiM w Kazimierzy Wielkiej, gdyż przedmiotowa jednostka została zlikwidowana, a czynności likwidacyjne nie zostały ukończone,
* zawiadomienia o nieprawidłowościach, mogących rodzić podejrzenie o popełnieniu przestępstwa, po kontroli problemowej Miasta i Gminy Suchedniów przeprowadzonej
w dniach 04 – 30.06.2008 r.,
* zawiadomienia o nieprawidłowościach – po kontroli problemowej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Czerwonej Górze przeprowadzonej w dniach 09.10– 22.12.2008 r. – skutkujących podejrzeniem naruszenia art. 77 ustawy o rachunkowości oraz art. 231 § 3, w związku z art. 271 § 1 ustawy kodeks karny,
* zawiadomienia o nieprawidłowościach – po kontroli problemowej PZOZ w Starachowicach przeprowadzonej w dniach 01.09 – 31.10.2008 r. – skutkujących podejrzeniem naruszenia art. 231 § 1 ustawy kodeks karny.
c) Przewodniczący Zarządu Województwa Świętokrzyskiego „RACJA” Polskiej Lewicy – 1, dot.:
* przesłania informacji, iż w wyniku podjętych działań Izba uzyskała odpowiedź od Prezydenta Miasta Kielce, z której wynika, że UM nie prowadził postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę instalacji 14 figur wykonanych w brązie.
d)MSWiA – 1, dot.:
* przesłania informacji o przeprowadzonej kontroli w UM Kielce oraz dokonanych ustaleniach.
e)Ministerstwo Finansów (Departament Samorządu Terytorialnego) – 1, dot.:
* przesłania pisma o zajęcie stanowiska w sprawie dopuszczalności określenia w akcie notarialnym terminu zapłaty ceny nieruchomości sprzedawanej przez jednostkę samorządu terytorialnego w drodze bezprzetargowej lub w drodze rokowań – po dniu zawarcia umowy przenoszącej własność.
f)Minister w Kancelarii Premiera – 2, dot.:
* powiadomienia, iż Izba w okresie 2006 – 2008 nie przeprowadzała kontroli Gminy Połaniec z sugestią, że w planie roku bieżącego ujęta jest kontrola kompleksowa Gminy, w trakcie której dokonana zostanie analiza sprawy zawartej w piśmie Pani Minister,
* przesłania informacji nt. przeprowadzonych w 2008 roku kontroli problemowych gospodarki finansowej zakładów opieki zdrowotnej oraz stwierdzonych nieprawidłowości.
g)Wojewoda Świętokrzyski – 1, dot.:
* przesłania do wykorzystania służbowego pisma mieszkańców Gminy Kazimierza Wielka.
h) Poseł na Sejm RP – 2, dot.:
* powiadomienia, iż w planie kontroli roku 2008 ujęta jest kontrola kompleksowa gospodarki finansowej gminy Baćkowice, w trakcie której Izba dokona analizy zagadnień zawartych w piśmie Pana Posła,
* przesłania informacji nt. przeprowadzonych w ciągu ostatnich 5 lat kontroli w UG Imielno.
i)Osoby fizyczne – 3, dot.:
* przesłania informacji o przeprowadzonej w UG Łopuszno kontroli doraźnej oraz stwierdzonych nieprawidłowościach,
* przesłania informacji o przeprowadzonej w UMiG Działoszyce kontroli oraz dokonanych ustaleniach,
* informacji o ewentualnym dokonaniu, w trakcie najbliższej kontroli kompleksowej Gminy Stąporków, analizy finansowego rozliczenia zadania inwestycyjnego wymienionego w piśmie jakie wpłynęło na adres tut. Izby.
* art. 5 ust. 1 pkt 1 – nieustalenia należności sektora finansów publicznych,
* art. 5 ust. 1 pkt 2 – niedochodzenia należności Skarbu Państwa, j.s.t.,
* art. 5 ust. 1 pkt 3 - dopuszczenia do przedawnienia należności j.s.t., niezgodne
z przepisami umorzenie należności j.s.t.,
* art. 6 pkt 2 – niedokonania wpłaty do budżetu w należnej wysokości nadwyżki środków obrotowych przez zakład budżetowy,
* art. 8 pkt 1 i 2 – przekazania dotacji z naruszeniem zasad i trybu jej udzielania oraz nierozliczenia przekazanej dotacji,
* art. 11 ust. 1 – dokonania wydatków ze środków publicznych z przekroczeniem zakresu upoważnienia,
* art. 14 pkt 5 - nieopłacenia przez jednostkę sektora finansów publicznych składek na PFRON,
* art. 15 – przekroczenia upoważnienia do zaciągania zobowiązań,
* art. 16 ust. 1 – niewykonania zobowiązania Urzędu Gminy, którego skutkiem była zapłata odsetek i opłat,
* art. 17 pkt 1,art. 17 ust. 1 pkt 1 – udzielenia zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych,
* art. 17 ust. 1 pkt 2 – naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych dotyczących przesłanek stosowania poszczególnych trybów udzielenia zamówienia publicznego,
* art. 17 ust. 1 pkt 3 – opisania przedmiotu zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji,
* art. 17 ust. 2 pkt 1 – zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej,
* art. 17 ust. 6 – zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych,
* art. 18 pkt 1 – zaniechania przeprowadzenia inwentaryzacji,
* art. 18 pkt 2 – wykazania w sprawozdaniu budżetowym danych niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
Informacje dotyczące zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do Rzecznika DFP, były sporządzane dla Prezesa Izby na bieżąco, 2 dni po zakończeniu danego miesiąca.
Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2009-07-21 11:45:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-07-21 11:45:52
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-07-21 11:45:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-07-21 11:45:52
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.