2) 17 kontroli problemowych w zakresie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych j.s.t. (szkoły, ZEAS-y) za okres od 01.01.2010 r. do dnia zakończenia kontroli,
3) 6 kontroli doraźnych przeprowadzonych m.in. na wniosek Posła RP, Prokuratury Rejonowej, KWP, na które przeznaczono łącznie 43 inspektorodni.
b)Przewodniczący Rady Miejskiej – 1, dot.:
* przesłanie wg właściwości pisma mieszkańców Gminy Włoszczowa dotyczącego szeregu sugerowanych nieprawidłowości z zakresu funkcjonowania basenu „NEMO” celem ewentualnego podjęcia czynności sprawdzających oraz powiadomienia Izby o wynikach przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego.
c)Poseł na Sejm RP – 2, dot.:
* przesłania podziękowań za przesłaną informację o umorzeniu przez Prokuraturę Rejonową w Pińczowie postępowania przygotowawczego w sprawie sugerowanych nieprawidłowości w działalności PGKiM w Sandomierzu,
* przesłania informacji nt. przeprowadzonej kontroli doraźnej w UMiG Pińczów w związku
z sygnałami dot. nieprawidłowości w procesie przejmowania majątku Komunalnego Związku Ciepłowniczego „PONIDZIE” i dokonanych w jej trakcie ustaleniach.
d)Prokuratura Rejonowa – 6, w tym dot.:
* przesłania odpowiedzi, że oczekiwany przez Prokuraturę zakres przeprowadzenia kontroli
w ZGM Końskie jest niemożliwy do podjęcia na gruncie obowiązujących przepisów prawa, wykraczając poza ustawowe kompetencje tutejszej Izby z informacją, iż kontrola taka jest możliwa jedynie w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz prawidłowości ujęcia
w ewidencji w/w jednostki losowo wybranych operacji gospodarczych w latach 2006- 2007 w oparciu o przyjętą do badania próbę zgodnie ze standardami kontroli regionalnych izb obrachunkowych w okresie II lub III kw. 2011 r.
* przesłania informacji, iż w miesiącu maju 2011 r. Izba podejmie kontrolę w ZGM
w Końskich. Po przystąpieniu do czynności kontrolnych RIO poinformuje odrębnym pismem.
* przesłania informacji, iż z dniem 16.05.2011 r. Izba podjęła kontrolę doraźną w ZGM Końskie, o wynikach której Prokuratura zostanie powiadomiona po wyczerpaniu procedury kontrolnej.
* przesłania informacji o przeprowadzonej kontroli doraźnej w UMiG Chmielnik w zakresie dokonywania wydatków budżetowych i udzielania zamówień publicznych na adaptację budynku w miejscowości Łagiewniki na mieszkania zastępcze za lata 2010-2011 oraz
w Samorządowym Zespole Placówek Oświatowych Suchowola w zakresie gospodarki finansowej i udzielania zamówień publicznych za 2010 rok.
* przesłania informacji o sposobie załatwienia sprawy związanej z oświadczeniem majątkowym radnego Gminy Nowa Słupia za 2006 rok wraz z pismem Wójta Gminy
z dnia 02.06.2011 r. w tej sprawie.
e)KWP – 5, dot.:
* przesłania informacji nt. przeprowadzonej w dniach 10.08 – 10.11.2010 r. w UMiG Wąchock kontroli kompleksowej oraz objęciu kontrolą zagadnień wymienionych w przesłanym do RIO piśmie dot. udzielania zamówień publicznych na usługi transportowe,
* przesłania informacji nt. ustaleń z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w UG Baćkowice w zakresie udzielenia zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja obiektu Zespołu Szkół w Baćkowicach”,
* przesłania informacji nt. kontroli kompleksowej przeprowadzonej w UG Tarłów oraz możliwości popełnienia przestępstwa przez osoby odpowiedzialne za powstanie stwierdzonej nieprawidłowości dotyczącej realizacji zamówienia publicznego pn.: „Opracowanie studium wykonalności i dokumentacji projektowej na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowości: Ciszyca Kolonia, Ciszyca Górna, Ciszyca Dolna, Ciszyca Przewozowa, Ostrów, Leśne Chałupy, Dorotka – Gmina Tarłów”,
* przesłania informacji, iż z przyczyn obiektywnych na dzień dzisiejszy nie jest możliwe przeprowadzenie kontroli w zakresie realizacji inwestycji przebudowy poddasza Zespołu Placówek Oświatowych w Suchowoli oraz adaptacji budynku chlewni na mieszkania socjalne w Łagiewnikach – Gmina Chmielnik, z sugestią podjęcia takich czynności kontrolnych w okresie III kwartału 2011 r.
* przesłania informacji, iż w latach 2008 – 2011 w UM Starachowice ze strony Izby nie były przeprowadzane kontrole, najbliższa natomiast kontrola kompleksowa planowana jest na IV kwartał 2011 roku.
f) Komisariat Policji Ogniwo Kryminalne – 3, dot.:
* przesłania informacji, iż zagadnienia dot. sugerowanych nieprawidłowości przy wykonaniu inwestycji – rewitalizacja parku w Radoszycach oraz wykonaniu zapłaty wykonawcy robót zostaną uwzględnione w trakcie kontroli kompleksowej Gminy zaplanowanej w 2011 roku,
* przesłania informacji, iż zagadnienia dotyczące sugerowanych nieprawidłowości przy wykonaniu inwestycji polegającej na wykonaniu robót odmulania rowów odwadniających w ciągu drogi powiatowej nr 0393 Jakimowice - Gmina Radoszyce, zostaną uwzględnione w trakcie kontroli kompleksowej Gminy zaplanowanej od 9 maja 2011 r., o wynikach której powiadomimy odrębnie po wyczerpaniu procedury kontrolnej.
* przesłania informacji, iż zagadnienia dotyczące sugerowanych nieprawidłowości przy udzielaniu zamówienia publicznego pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kapałów i Mularzów wraz z przyłączeniem z siecią w Radosce – Gmina Radoszyce” zostaną objęte badaniem w trakcie przeprowadzonej od 9 maja 2011 r. kontroli kompleksowej, o wynikach której powiadomimy odrębnie po wyczerpaniu procedury kontrolnej.
g)Rzecznik DFP – 2, dot.:
* przekazania Rzecznikowi kserokopii powierzenia obowiązków i odpowiedzialności Skarbnikowi Miasta Kielce celem uzupełnienia zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych z dnia 22.12.2010 r. po przeprowadzonej w UM Kielce kontroli kompleksowej,
* uzupełnienia opisu zawartego w pkt 1 zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych po kompleksowej kontroli przeprowadzonej w UG Gnojno.
h)Główny Rzecznik DFP – 1, dot.:
* przesłania zażalenia na postanowienie nr 1 Rzecznika DFP w sprawie częściowej odmowy wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych wobec byłego Wójta Gminy Gnojno.
i)Świętokrzyski Związek Zawodowy Pracowników Muzeów i Kultury Kielce – 1, dot.:
* przesłania informacji, iż stosowny wniosek o kontrolę w Muzeum Narodowym w Kielcach został już zgłoszony Marszałkowi Województwa Świętokrzyskiego wg jego właściwości kompetencyjnej, zatem niecelowe jest podejmowanie równoległych działań kontrolnych tego samego zakresu w tej samej jednostce.
j) Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich, Rada Oddziału w Kielcach – 1, dot.:
* przesłania informacji w sprawie sposobu przeprowadzania inwentaryzacji księgozbiorów w bibliotekach szkolnych.
k)Konfederacja Pracy OPZZ w Skarżysku Kamienna, Zarząd Wojewódzki – 1, dot.:
* przesłania informacji, iż wniosek dotyczący finansowania lokalu na terenie Miasta Skarżysko-Kamienna dla potrzeb działalności statutowej organizacji związkowej nie może zostać rozpatrzony pozytywnie przez RIO a winien być załatwiony przez władze Miasta i Gminy.
l)Osoby fizyczne – 9, dot. przesłania:
* wyjaśnienia w sprawie zarzutów wobec działań Wójta Gminy Michałów co do okoliczności pobierania od mieszkańców opłat w ramach budowy przyłączy sieci wodociągowej w miejscowości Sędowice.
* informacji, iż w sprawie sugerowanych nieprawidłowości w rozliczeniu ciepła za sezon grzewczy 2008/2009 dla mieszkania w Domu Nauczyciela – Gmina Michałów Izba podjęła stosowne działania, z których wynika, że przedmiotowa sprawa była już rozpatrywana przez Sąd Rejonowy w Pińczowie, który wydał w tej sprawie wyrok.
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Łopuszno kontroli kompleksowej oraz uwzględnieniu w kontroli zagadnień wymienionych w przesłanym do Izby piśmie.
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Klimontów kontroli kompleksowej, stwierdzonych nieprawidłowościach opisanych we wnioskach pokontrolnych nr 29, 34, 35 wystąpienia pokontrolnego oraz przesłania zainteresowanemu kserokopii stron przedmiotowego wystąpienia pokontrolnego.
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Klimontów kontroli kompleksowej oraz objęciu przedmiotową kontrolą zagadnień wynikających z przesłanych przez zainteresowanego do Izby pism.
*informacji, iż w odniesieniu do wniosku dot. zasadności pobierania opłaty za wykonanie przyłącza wodociągowego do nieruchomości położonej w Gminie Moskorzew Izba nie może podjąć kontroli wobec realizacji planu rocznego (art. 15 ust. 2 ustawy z dnia
7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858). Jednak przesłana do Izby kserokopia umowy
o wykonanie przyłącza wodociągowego jest zgodna z obowiązującym stanem prawnym.
* dodatkowego uzupełnienia wyjaśnienia w sprawie wyników kontroli kompleksowej przeprowadzonej w UG Klimontów w zakresie dotyczącym wniosków zainteresowanego.
* informacji, iż w wyniku podjętych działań Izba uzyskała szczegółowe wyjaśnienia od Burmistrza M iG Chmielnik dotyczące realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Wzniesienie Krzyża Katyńskiego na Skwerze im. Ofiar Katynia przy ulicy Witosa”, z analizy których nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie rozliczeń finansowych z tytułu realizacji w/w zadania.
* informacji, iż w sprawie sugerowanych nieprawidłowości przy rozliczaniu przez UM iG Skalbmierz dotacji udzielonych dla miejscowego klubu sportowego „VICTORIA” Izba
w miarę możliwości podejmie w bieżącym roku stosowne czynności kontrolne w tym zakresie. O wynikach podjętej kontroli Izba poinformuje odrębnie.
* art. 5 ust. 1 pkt 1 – nieustalenia należności j.s.t. w wysokości niższej niż wynikająca
z prawidłowego obliczenia,
* art. 5 ust. 1 pkt 2 – niepobrania należności j.s.t.,
* art. 11 ust. 1 – dokonania wydatków ze środków publicznych z przekroczeniem zakresu upoważnienia,
* art. 14 pkt 1 - 3 – opłacenia składek na Fundusz Pracy z przekroczeniem terminu zapłaty,
* art. 14 pkt 5 – opłacenia przez jednostkę sektora finansów publicznych składek na PFRON
z przekroczeniem terminu zapłaty,
* art. 15 – przekroczenia upoważnienia do zaciągania zobowiązań jednostki sektora finansów publicznych,
* art. 16 ust. 1 – niewykonania zobowiązania jednostki sektora finansów publicznych, którego skutkiem była zapłata odsetek, kar lub opłat,
* art. 17 ust. 1 pkt 1 – udzielenia zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany
w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych,
* art. 17 ust. 1 pkt 2 lit. b – udzielenia zamówienia z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych dotyczących obowiązku zamieszczenia ogłoszenia,
* art. 17 ust. 1 pkt 3 – udzielenia zamówienia publicznego, którego przedmiot został określony
w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji,
* art. 17 ust. 1 pkt 4 – naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych, które miały wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
* art. 17 ust. 3 – udzielenia zamówienia, którego warunki zostały określone w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji,
* art. 17 ust. 6 – zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów
o zamówieniach publicznych,
* art. 18 pkt 1 – zaniechania przeprowadzania inwentaryzacji,
Informacje dotyczące zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do Rzecznika DFP, były sporządzane dla Prezesa Izby na bieżąco, 2 dni po zakończeniu danego miesiąca.
Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.
Wytworzył/Wprowadził: Kamil Górski 2012-05-11 08:43:51
Opublikował: Kamil Górski 2012-05-11 10:31:01
Zmienił: Kamil Górski 2012-05-11 08:56:50
Opublikował: Kamil Górski 2012-05-11 10:31:01
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.