I. Zgodnie z danymi zawartymi w sprawozdaniu z działalności kontrolnej za 2011 rok – w/g stanu na dzień 31.12.2011 r. - w Wydziale Kontroli zatrudnionych było ogółem 20 osób, w tym:
- Naczelnik WK,
- Zastępca Naczelnika WK,
- 3 Głównych Inspektorów Kontroli,
- 8 inspektorów kontroli,
- 6 młodszych inspektorów kontroli,
- 1 inspektor zajmujący się obsługą Wydziału.
Według stanu na dzień 1 stycznia 2012 r. w Wydziale Kontroli Gospodarki Finansowej zatrudnionych było 20 osób, (tj.: 5 etatów poniżej optymalnego składu osobowego Wydziału).
W okresie I półrocza 2012 roku miały miejsce w wydziale następujące zmiany kadrowe:
a) odejście 3 osób z dniem 10.02.2012 r., 01.05.2012 r., 01.06.2012 r.,
b) zatrudnienie 4 osób odpowiednio z dniem 01.02.2012 r. oraz 01.06.2012 r.
Według stanu na dzień 30.06.2012 r. w Wydziale Kontroli Gospodarki Finansowej zatrudnionych było 21 osób, w tym:
- Naczelnik WK,
- Zastępca Naczelnika WK,
- główny inspektor kontroli – 3 osoby (nadzór, koordynacja, weryfikacja wystąpień pokontrolnych, wykonywanie czynności kontrolnych),
- inspektor - 10 osób, w tym:
* 5 osób samodzielnie wykonujących czynności kontrolne,
* 3 osoby zdobywające jeszcze doświadczenie w ramach wykonywanych czynności kontrolnych,
* 1 osoba nowoprzyjęta pozostająca w okresie szkolenia praktycznego w charakterze inspektora kontroli,
* 1 osoba wykonująca czynności związane z bieżącą obsługą wydziału, rozpatrywaniem skarg, wniosków, analizą wystąpień pokontrolnych i korespondencją w tym zakresie, przygotowaniem wysłanych wystąpień pokontrolnych pod kątem wprowadzania ich do BIP-u,
- młodszy inspektor - 6 osób, w tym:
* 2 osoby zdobywające jeszcze doświadczenie zawodowe w ramach wykonywanych czynności kontrolnych,
* 4 osoby pozostających w okresie szkolenia praktycznego przygotowującego do pracy w charakterze inspektora kontroli.
Według założeń określonych Załącznikiem Nr 1 do Ramowego Planu Pracy na 2012 rok optymalne zatrudnienie w WKGF to 22 inspektorów bezpośrednio przeprowadzających czynności kontrolne w jednostkach samorządu terytorialnego. Po uwzględnieniu zmian kadrowych, faktyczne zatrudnienie WKGF na koniec I półrocza 2012 r. to 18 inspektorów, w tym:
- 8 inspektorów wykonujących czynności kontrolne samodzielnie,
- 5 inspektorów pozostających jeszcze w okresie zdobywania doświadczenia zawodowego,
- 5 nowoprzyjętych inspektorów pozostających w okresie szkolenia praktycznego w ramach zdobywania doświadczenia oraz kwalifikacji niezbędnych do wykonywania pracy w charakterze inspektora kontroli, dla których to płynie obiektywny wymóg przyznania zwiększonego wymiaru czasu na przeprowadzenie kontroli, ponad ustalone dla inspektorów normy wewnętrzne.
Zatem wykorzystanie czasu pracy w I półroczu 2012 roku dla relatywnie 18 inspektorów zatrudnionych w WKGF przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Czas pracy w I półrocze 2012 r. w/g inspektorodni (w dniach) | Średni czas na inspektora (w dniach) |
1. Czas trwania czynności kontrolnych | 1.720 | 95,6 |
w tym: - w gminie | 1.465 | 81,4 |
- związanych z przygotowaniem i zakończeniem kontroli - prace w Izbie dot. m.in.: przygotowania protokołu do przekazania kontrolowanej jednostce i dokumentacji pokontrolnej oraz przygotowania analizy odpowiedzi Gmin na zalecenia pokontrolne, analizy zastrzeżeń kontrolowanych jednostek do zaleceń pokontrolnych, … | 255 | 14,2 |
2. Urlopy wypoczynkowe i okolicznościowe | 144 | 8,0 |
3. Szkolenia, narady pokontrolne | 4 | 0,2 |
4. Zwolnienia lekarskie | 104 | 5,8 |
5. Inne nieobecności (tj.: wezwania na przesłuchania do sądu, prokuratury, komendy policji, badania okresowe, serwisowanie samochodu służbowego, opieka nad dzieckiem, urlop macierzyński, …) | 9 | 0,5 |
Ogółem: | 1.981 | 110,1 |
Z ogólnej ilości 1.981 inspektorodni – 1.720 inspektorodni zostało wykorzystanych bezpośrednio na czynności związane z przeprowadzaniem kontroli w terenie. Stanowi to 86,8 % ogólnej liczby inspektorodni. Na czynności stricte kontrolne w jednostkach kontrolowanych w I półroczu 2012 roku przypadło 1.465 inspektorodni, tj. 74 % ogólnej ilości inspektorodni. Pozostałe 255 inspektorodni zostały przez inspektorów wykorzystane na przygotowanie się do kontroli, przygotowanie protokołu do przekazania jednostce kontrolowanej, przekazanie protokołu, opracowanie dokumentacji pokontrolnej (projekty wystąpień pokontrolnych, zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych do Rzecznika DFP, innych pism, wykazy nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli, karty kontroli) oraz na inne dodatkowe czynności w Izbie (omawianie z Naczelnikiem WK, GIK ustaleń zawartych w protokołach kontroli w zakresie poprawy jakości wystąpień pokontrolnych, analiza odpowiedzi gmin na zalecenia pokontrolne, zapoznanie się z przepisami, ich kompletowanie, przygotowanie odpowiedzi na uwagi i zastrzeżenia do zaleceń pokontrolnych).
Czas ten stanowi 12,9 % ogólnej ilości inspektorodni w I półroczu 2012 roku.
Średni czas przeznaczony na przeprowadzenie czynności kontrolnych w I półroczu 2012 roku przez 1 inspektora wyniósł – 81,4inspektorodnia (1.465 : 18 inspektorów). Natomiast średni czas przeznaczony na przygotowanie się do kontroli, przekazanie protokołu jednostce kontrolowanej, opracowanie dokumentacji pokontrolnej w I półroczu 2012 roku wyniósł – 14,2 inspektorodnia (255 : 18 inspektorów).
II. Realizacja zadań kontrolnych Wydziału za I półrocze 2012 roku określonych Załącznikiem Nr 1 „Założenia planu kontroli na 2012 rok” zatwierdzonym Uchwałą Nr 83/2011 Kolegium RIO z dnia 14 grudnia 2011 r. przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Zaplanowano na 2012 rok | Wykonano w I pół. 2012 roku |
1) Kontrole kompleksowe, z tego: | 25 kontroli | 13 kontroli |
a) Województwo | - | - |
b) Miasto - powiat | - | - |
c) Gminy miejskie | - | - |
d) Gminy miejsko-wiejskie | 8 kontroli | 5 kontroli |
e) Gminy wiejskie | 10 kontroli | 5 kontroli |
f) Powiaty | 7 kontroli | 3 kontrole |
W I półroczu 2012 roku inspektorzy WKGF przeprowadzili 26 kontroli z planu na 2012 rok (Załącznik Nr 1 do sprawozdania), z tego:
3) 8 kontroli problemowych w zakresie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych j.s.t. (szkoły, ZEAS-y) za okres od 01.01.2011 r. do dnia zakończenia kontroli,
4) 4 kontrole doraźne przeprowadzone m.in. na wniosek Posłów RP, PIP, osób fizycznych,
5) 1 kontrolę doraźną sprawdzającą wykonanie wniosków pokontrolnych z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w 2010 r. i kontroli doraźnej przeprowadzonej w 2011 r.
IV. Średni czas trwania planowanych w 2012 roku kontroli przeprowadzonych w okresie I półrocza 2012 roku (przy uwzględnieniu 5 kontroli kompleksowych i 1 kontroli doraźnej przeprowadzonych do końca marca 2012 r., a zaliczonych do planu roku 2011) przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Czas pracy w I półroczu 2012 roku w/g inspektorodni przeznaczony na kontrole w jednostkach kontrolowanych (w dniach) | Średni czas trwania 1 kontroli (w dniach) |
Czas trwania kontroli, w tym: | 1.465 | 45,8 |
1) Kontrole kompleksowe | 1.280 | 71,1 |
2) Kontrole problemowe | 106 | 13,3 |
3) Kontrole doraźne | 79 | 13,2 |
Do średniego czasu trwania kontroli nie wliczono dni w ilości 255 - związanych z przygotowaniem się inspektorów do kontroli oraz opracowaniem przez inspektorów dokumentacji pokontrolnej.
Z powyższego wynika, że faktyczny średni czas trwania jednej kontroli w I półroczu 2012 roku wynosił 45,8 dnia łącznie dla wszystkich kontroli (kompleksowe, problemowe, doraźne) przeprowadzonych w okresie całego I półrocza 2012 r.
V. Średni czas trwania planowanych w 2012 roku kontroli przeprowadzonych w okresie I półrocza 2012 roku (z wyłączeniem 5 kontroli kompleksowych i 1 kontroli doraźnej przeprowadzonych do końca marca 2012 r., a zaliczonych do planu roku 2011) przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie | Czas pracy w I półroczu 2012 roku w/g inspektorodni przeznaczony na kontrole w jednostkach kontrolowanych (w dniach) | Średni czas trwania 1 kontroli (w dniach) |
Czas trwania kontroli, w tym: | 1.465 | 56,3 |
1) Kontrole kompleksowe | 1.280 | 98,5 |
2) Kontrole problemowe | 106 | 13,3 |
3) Kontrole doraźne | 79 | 15,8 |
Do średniego czasu trwania kontroli nie wliczono dni w ilości 255 - związanych z przygotowaniem się inspektorów do kontroli oraz opracowaniem przez inspektorów dokumentacji pokontrolnej.
Z powyższego wynika, że faktyczny średni czas trwania jednej kontroli w I półroczu 2012 roku wynosił 56,3dnia dla kontroli objętych planem roku 2012.
* art. 5 ust. 1 pkt 1 – nieustalenia należności j.s.t.,
* art. 5 ust. 1 pkt 2 – niedochodzenia należności j.s.t.,
* art. 11 – dokonania wydatków ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia,
* art. 14 pkt 1 - 3 – opłacenia składek na ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne i na Fundusz Pracy z przekroczeniem terminu zapłaty,
* art. 14 pkt 5 – opłacenia przez jednostkę sektora finansów publicznych składek na PFRON z przekroczeniem terminu zapłaty, nieopłacenia przez jednostkę sektora finansów publicznych składek na PFRON,
* art. 15 – zaciągnięcia zobowiązania z przekroczeniem zakresu upoważnienia do zaciągania zobowiązań jednostki sektora finansów publicznych,
* art. 17 ust. 1 pkt 1 – udzielenia zamówienia publicznego wykonawcy, którego przedmiot lub warunki zostały określone w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji,
* art. 17 ust. 1b pkt 1 – udzielenia zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych,
* art. 17 ust. 1b pkt 2 – udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych dot. przesłanek stosowania trybów udzielenia zamówienia publicznego,
* art. 17 ust. 1c - udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych jeżeli naruszenie to miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
* art. 17 ust. 4 – niezłożenia przez członka komisji przetargowej lub inną osobę występującą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu zamawiającego oświadczeń wymaganych przepisami o zamówieniach publicznych,
* art. 17 ust. 6 – zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych,
* art. 18 pkt 1 – zaniechania przeprowadzania inwentaryzacji lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenia inwentaryzacji w sposób niezgodny z przepisami ustawy o rachunkowości,
* art. 18 pkt 2 – wykazania w sprawozdaniu budżetowym danych niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej albo nie sporządzenia w terminie sprawozdania z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania.
b)Przewodniczący Rady Miejskiej, Przewodniczący Rady Powiatu – 17, dot.:
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na działalności Burmistrza MiG Sędziszów,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na Wójta Gminy Ruda Maleniecka w zakresie prawidłowości naliczania odsetek za zwłokę,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na Wójta Gminy Sobków w zakresie wydatkowania środków publicznych na funkcjonowanie świetlic wiejskich przy braku stosownych uchwał Rady Gminy na okoliczność ich powołania,
* wniosku o przesłanie Izbie podjętej na sesji uchwały Nr XV/176/2012 Rady Gminy Sobków w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy w zakresie wydatkowania środków publicznych na funkcjonowanie świetlic wiejskich przy braku stosownych uchwał Rady Gminy na okoliczność ich powołania,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na działalność Burmistrza MiG Osiek w zakresie sygnalizowanego wymuszenia od dyrektorów szkół zrzeczenia się na okres 9 lat z odpisu na fundusz socjalny,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na działalność Burmistrza MiG Jędrzejów oraz Kierownika Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w zakresie wydatkowania środków publicznych na realizację bez wymaganego pozwolenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w rejonie ulicy Dygasińskiego, a następnie jej rozebranie przy braku stosownych uchwał Rady Miejskiej na okoliczność przedmiotowych inwestycji, w aspekcie zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 4 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na działalność Starosty Powiatu oraz Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy w Końskich,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na działalność Wójta Gminy Szydłów,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, anonimowego pisma (skargi) mieszkańców Gminy Zagnańsk na działalność Wójta Gminy,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej dot. sugerowanych nieprawidłowości w Gminie Tarłów oraz działalności Wójta Gminy,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, anonimowej skargi na działalność Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. dotyczącej nieprawidłowości w nadzorze właścicielskim sprawowanym przez Burmistrza MiG Pińczów,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, anonimowej skargi na działalność Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 3 w Busku-Zdrój w zakresie gospodarki finansowej i udzielania zamówienia publicznego na remont w jednostce,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) Prezesa Społecznego Komitetu Obrony Mieszkańców Gminy Imielno na działalność Wójta Gminy,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) Wspólnoty Mieszkaniowej „Nasz Dom” w Działoszycach na działalność Burmistrza Miasta i Gminy w zakresie zarządzania lokalami w aspekcie zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 4 KPA, anonimowego pisma na działalność Starosty Powiatu Opatowskiego,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, anonimowej skargi mieszkańców Gminy Nowy Korczyn na działalność Wójta Gminy,
* przekazania przez Izbę, w trybie art. 231, w związku z art. 229 pkt 3 KPA, pisma (skargi) osoby fizycznej na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Kunów wobec nieprzekazywania środków finansowych na dziecko niepełnosprawne przebywające na oddziale przedszkolnym.
c) Komisja Rewizyjna RG – 1, dot.:
* przesłania informacji, iż w wyniku stwierdzonych przez Komisję Rewizyjną RG Tuczępy nieprawidłowości zaistniałych przy sprzedaży działki Nr 120 o pow. 0,40 ha przejętej przez Gminę za długi po GS „SCH” wnioskowana sprawa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa może być załatwiona z mocy zmienionej ustawy przez organ stanowiący - Radę Gminy lub samą komisję.
d) MAiC - Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego – 1, w tym dot. przesłania:
* informacji nt. przeprowadzonej w UMiG Osiek w dniach 23.04 – 18.05.2012 r. kontroli doraźnej oraz stwierdzonych nieprawidłowościach.
e)Poseł na Sejm RP – 4, dot.:
* informacji o braku możliwości podjęcia doraźnego zadania kontrolnego w Gminie Osiek ponad przyjęty plan kontroli zbadania wskazanej w piśmie tematyki najpóźniej w okresie III kwartału 2012 r., w trakcie kontroli kompleksowej Gminy,
* informacji o możliwości przeprowadzenia kontroli doraźnej w Gminie Osiek dot. zaniechania odprowadzania należnych odpisów na r-ki ZFŚS szkół działających na terenie Gminy, najpóźniej w ostatniej dekadzie czerwca br.,
* przesłania informacji nt. przeprowadzonych w OSiR Włoszczowa i UMiG Włoszczowa kontroli doraźnych oraz stwierdzonych tam nieprawidłowościach,
* przesłania informacji nt. przeprowadzonej w UMiG Osiek kontroli doraźnej oraz stwierdzonych nieprawidłowościach.
f)CBA – 1, dot.:
* przesłania informacji, iż w okresie od 01.01.2009 roku do 31.12.2011 roku Izba nie przeprowadzała żadnych czynności kontrolnych w PZOZ Starachowice.
g)KWP – 2, dot. przesłania:
* pisma osoby fizycznej, do wykorzystania służbowego, w sprawie działalności Burmistrza MiG Sędziszów,
* pisma, do wykorzystania służbowego, w sprawie nieprawidłowości w UG Nowa Słupia.
h) Komisariat Policji Ogniwo Kryminalne – 1, dot. przesłania:
* informacji nt. przeprowadzonych w 2011 roku w UG Radoszyce kontroli (kompleksowa i doraźna), stwierdzonych nieprawidłowości wraz z przesłaniem kserokopii protokołów, wystąpień pokontrolnych i zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych z przedmiotowych kontroli.
i) UKS – 3, dot.:
* przesłania informacji, iż sprawy podniesione w piśmie dot. działalności Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 3 w Busku-Zdrój, nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Busku-Zdrój,
* informacji nt. przeprowadzonej w UG Moskorzew w dniach 04 – 05.08 i 23-24.11.2011 r. kontroli doraźnej oraz stwierdzonych nieprawidłowościach,
* przesłania, wg właściwości, pisma biegłego sądowego z zakresu pożarnictwa, które omyłkowo wpłynęło na adres tutejszej Izby w dniu 19.06.2012 r.
j)Wspólnota Mieszkaniowa „Nasz Dom” w Działoszycach - 1, dot.:
* przekazania informacji, iż pismo dot. działalności Burmistrza Miasta i Gminy w zakresie zarządzania lokalami w aspekcie zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych przekazane zostało według kompetencji Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Działoszycach w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia.
k)NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania – 1, dot. przesłania:
* informacji, iż kwestia nieterminowego odprowadzania środków na r-ki ZFŚS w UMiG Bodzentyn oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy była przedmiotem badania przez PIP. W tej sytuacji niecelowe jest podejmowanie identycznych czynności kontrolnych w tym samym czasie i w tych samych jednostkach przez Izbę.
l)Osoby prawne – 2, dot. przesłania:
* informacji, iż wniosek w sprawie przeprowadzenia kontroli w zakresie sugerowanych nieprawidłowości w procedurach przetargowych (ZOZ Skarżysko-Kamienna) nie może zostać rozpatrzony pozytywnie,
* informacji, iż wyrażenie stanowiska Izby w sprawie zamówienia publicznego pn.: „Budowa budynku socjalno-biurowego z niezbędnymi przyłączami infrastruktury technicznej” jest niemożliwe bez podjęcia stosownych czynności kontrolnych.
m)Osoby fizyczne – 24, dot. przesłania informacji:
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. działalności Burmistrza MiG Sędziszów nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane według kompetencji Przewodniczącemu RM Sędziszów, a kserokopia do organów ścigania,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. działalności Wójta Gminy Ruda Maleniecka nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane według kompetencji Przewodniczącemu RG Ruda Maleniecka,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. wydatkowania środków publicznych na funkcjonowanie świetlic wiejskich przy braku stosownych uchwał Rady Gminy na okoliczność ich powołania nie należą do kompetencji Izby, wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane według kompetencji Przewodniczącemu RG Sobków,
* o podjętych z dniem 14.10.2011 r. działaniach kontrolnych w UG Piekoszów wraz z powiadomieniem, iż ostateczne rozpatrzenie skargi nastąpi po wyczerpaniu procedury kontrolnej, kiedy to Izba powiadomi zainteresowanego odrębnie o wynikach kontroli,
* że z przyczyn formalnych (uchylenie wyrokiem sądu uchwały RG) wniosek o przeprowadzenie kontroli doraźnej w UG Sobków w zakresie sugerowanego zaniechania wykonywania zaleceń pokontrolnych Izby wskutek braku egzekwowania wpłat od mieszkańców z tytułu wykonanych przyłączy kanalizacyjnych w miejscowościach: Sobków, Staniowice, Sokołów Górny, Sokołów Dolny, nie może zostać uwzględniony w związku z brakiem źródła prawa materialnego,
* nt. przetargu ustnego nieograniczonego na wynajem lokalu użytkowego zlokalizowanego na działce o nr ewid. 754 w Gminie Skalbmierz,
* w sprawie dot. zaniechania egzekwowania wpłat od mieszkańców z tytułu wykonanych przyłączy kanalizacyjnych w miejscowościach: Sobków, Staniowice, Sokołów Górny, Sokołów Dolny,
* nt. przeprowadzonych w 2009 r. w UMiG Osiek kontroli kompleksowej oraz w 2012 r. kontroli doraźnej i stwierdzonych nieprawidłowościach dot. m.in. ZFŚS,
* o planowanej przez Izbę w UMiG Osiek kontroli kompleksowej na przełomie II/III kwartału br. oraz uwzględnieniu zawartych w piśmie sugestii zainteresowanego dot. nieprawidłowości w działalności Burmistrza MiG w trakcie przedmiotowej kontroli,
* że wniosek w sprawie dot. drogi na działce oznaczonej nr ewid. 939 w Gminie Rytwiany oraz wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości z mocy prawa nie może zostać rozpatrzony pozytywnie,
* nt. przeprowadzonej w UMiG Skalbmierz w dniach 22.08 – 15.11.2011 r. kontroli kompleksowej, objęciu zakresem kontroli zagadnień wskazanych w przesłanym piśmie oraz opublikowaniu wystąpienia pokontrolnego na stronach BIP Izby,
* nt. przeprowadzonej w UMiG Skalbmierz w dniach 22.08 – 15.11.2011 r. kontroli kompleksowej, stwierdzonych nieprawidłowościach oraz opublikowaniu wystąpienia pokontrolnego na stronach BIP Izby,
* o przesłaniu na nośniku CD wersji elektronicznej posiadanej przez WKGF dokumentacji z kontroli kompleksowej Gminy Nowa Słupia przeprowadzonej w dniach 07.11.2011 r. - 08.02.2012 r.,
* że wniosek w sprawie dokonania oceny gospodarstwa rolnego pod kątem jego ewentualnej rekultywacji łącznie z korektą klasyfikacji działek położonych w Miedzierzy – Gmina Smyków wykracza poza ustawowe kompetencje Izby,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. działalności Burmistrza MiG Osiek w zakresie sygnalizowanego wymuszenia od dyrektorów szkół zrzeczenia się na okres 9 lat z funduszu socjalnego przekazane zostały, według kompetencji, w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA Przewodniczącemu RM Osiek celem rozpatrzenia,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. działalności Burmistrza MiG Jędrzejów oraz Kierownika Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w zakresie wydatkowania środków publicznych na realizację bez wymaganego pozwolenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w rejonie ulicy Dygasińskiego, a następnie jej rozebranie przy braku stosownych uchwał Rady Miejskiej, w aspekcie zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych przekazano, według kompetencji, w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA Przewodniczącemu RM Jędrzejów, celem rozpatrzenia,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. działalności Starosty Powiatu oraz Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy w Końskich nie należą do kompetencji Izby wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 4 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane, według kompetencji, Przewodniczącemu Rady Powiatu Końskie,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. działalności Wójta Gminy Szydłów nie należą do kompetencji Izby wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane, według kompetencji, Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Końskich,
* że na podstawie art. 231 KPA Izba zwraca złożone w dniu 27.02.2012 r. pismo w sprawie dot. stosowania przepisów prawa pracy oraz stosunków interpersonalnych w Zakładach Metalowych Skarżysko-Kamienna wobec braku kompetencji w poruszanych zagadnieniach, z pouczeniem, iż właściwymi dla rozstrzygnięcia przedmiotowych spraw będą PIP z siedzibą w Kielcach oraz właściwy miejscowo Sąd Powszechny z powództwa cywilnego,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. sugerowanych nieprawidłowości w Gminie Tarłów oraz działalności Wójta Gminy nie należą do kompetencji Izby wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane, według kompetencji, Przewodniczącemu Rady Gminy w Tarłowie,
* ze sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. nienależytego wykonywania zadań przez Wójta Gminy oraz Ośrodek Pomocy Społecznej nie należą do kompetencji Izby wobec czego w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA celem rozpatrzenia skargi pismo zostało przekazane, według kompetencji, Przewodniczącemu Rady Gminy w Imielnie,
* że na podstawie art. 231 KPA Izba zwraca złożone w dniu 12.06.2012 r. pismo w sprawie dot. rezerwacji miejsca sprzedaży w Sielpi przy ul. Spacerowej (Gmina Końskie) wobec braku ustawowych kompetencji w poruszanym zagadnieniu, z pouczeniem, iż właściwym dla rozstrzygnięcia sygnalizowanych spraw jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze,
* że na podstawie art. 231 KPA Izba zwraca złożone w dniu 13.06.2012 r. pismo wraz z dokumentacją w sprawie dot. bezczynności Rady Miejskiej w Ożarowie wobec braku ustawowych kompetencji w poruszanych zagadnieniach, z pouczeniem, iż właściwymi dla rozstrzygnięcia przedmiotu opisanych spraw będzie Starosta Opatowski, natomiast w trybie skargowym na bezczynność RM - Wojewoda Świętokrzyski,
* że sprawy podniesione w przesłanym piśmie dot. nieprzekazywania środków finansowych na dziecko niepełnosprawne przebywające na oddziale przedszkolnym przekazane zostały według kompetencji, w trybie art. 227, w związku z art. 229 pkt 3 KPA Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Kunowie celem rozpatrzenia.
Załącznik Nr 1 do sprawozdania
z działalności kontrolnej WKGF
za I półrocze 2012 roku
1) UMiG Małogoszcz
2) UMiG Kunów
3) UMiG Suchedniów
4) UMiG Działoszyce
5) UMiG Chmielnik
6) UG Piekoszów
7) UG Skarżysko-Kościelne
8) UG Mirzec
9) UG Czarnocin
10) UG Kluczewsko.
II. Kontrole kompleksowe gospodarki finansowej powiatów za okres od 2008 roku do dnia zakończenia kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem działalności w 2011 roku:
1) Starostwo Powiatowe Busko-Zdrój
2) Starostwo Powiatowe Pińczów
3) Starostwo Powiatowe Opatów.
III.Kontrole problemowe w zakresie gospodarki finansowej za okres od 01.01.2011 r. do dnia zakończenia kontroli:
IV. Kontrole doraźne:
1. | OSiR Włoszczowa | Kontrola doraźna w zakresie wybranych zagadnień z zakresu gospodarki finansowej i zamówień publicznych za okres od 1 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2011 roku. |
2. | UMiG Włoszczowa | Kontrola doraźna w zakresie wybranych zagadnień z zakresu gospodarki finansowej i zamówień publicznych za okres od 1 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2011 roku. |
3. | UM Skarżysko-Kamienna | Kontrola doraźna w zakresie wybranych zagadnień z zakresu gospodarki finansowej, w tym wysokości długu Miasta. |
4. | UMiG Osiek | Kontrola doraźna w zakresie wybranych zagadnień z zakresu gospodarki finansowej za okres od 1 stycznia 2008 roku do dnia zakończenia kontroli, na podstawie dokumentacji UMiG oraz innych jednostek organizacyjnych w miarę zaistniałych potrzeb |
V. Kontrola doraźna sprawdzająca wykonanie wniosków pokontrolnych z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w UG Łopuszno w 2010 r. i kontroli doraźnej przeprowadzonej w UG Łopuszno w 2011 r.
Wytworzył/Wprowadził: Kamil Górski 2013-09-02 10:26:17
Opublikował: Kamil Górski 2013-09-02 10:39:00
Zmienił: Kamil Górski 2013-09-02 10:38:57
Opublikował: Kamil Górski 2013-09-02 10:39:00
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.