Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Działalność nadzorcza w 2005 roku

1.   Badanie uchwał rad i zarządów jednostek samorządu terytorialnego i związków międzygminnych oraz zarządzeń Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów pod kątem ich zgodności z prawem w sprawach określonych art. 11 ust. 1 ustawy o rio następowało w wyznaczonym terminie po otrzymaniu dokumentów z Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń. Członkowie Kolegium w 2005 roku zbadali ogółem 5.799 uchwał i zarządzeń, w tym:


a)      4.004 uchwał i zarządzeń jednostek samorządu terytorialnego i związków międzygminnych w sprawie zmian budżetu, z tego:


-         3.989 uchwał i zarządzeń uznano za zgodne z prawem


-         w stosunku do 1 zarządzenia i 4 uchwał podjętych przez j.s.t. orzeczono o wskazaniu naruszenia prawa


-         w stosunku do 4 uchwał Kolegium podjęło rozstrzygnięcia nadzorcze o wszczęciu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwał w części, wyznaczając termin usunięcia nieprawidłowości. J.s.t. w wyznaczonym terminie doprowadziły do zgodności z prawem przedmiotowe uchwały.


-         w stosunku do 1 uchwały Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o stwierdzeniu nieważności uchwały w części


-         w stosunku do 2 uchwał Kolegium podjęło rozstrzygnięcia nadzorcze o stwierdzeniu nieważności uchwał w całości


-         w stosunku do 3 uchwał Kolegium podjęło rozstrzygnięcia nadzorcze o stwierdzeniu nieistotnego naruszenia prawa


b)      132 uchwały budżetowe organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego i zgromadzeń związków międzygminnych na 2005 r., z tego:


-         126 uchwał uznano za zgodne z prawem


-         w stosunku do 5 uchwał podjęto rozstrzygnięcia nadzorcze o wszczęciu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwał w części, z tego:


·        w wyniku wszczętych postępowań 4 uchwały w sprawie uchwalenia budżetu na 2005 r. zostało przez organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego,
w wyznaczonym przez Kolegium terminie, doprowadzone do zgodności z prawem


·        w stosunku do 1 uchwały Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o uznaniu, że uchwała budżetowa została podjęta z istotnym naruszeniem prawa, w związku
z nie usunięciem nieprawidłowości w terminie wyznaczonym przez Kolegium


-     w stosunku do 1 uchwały Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o stwierdzeniu nieistotnego naruszenia prawa


c)      130 układów wykonawczych budżetów jednostek samorządu terytorialnego
i związków międzygminnych, z tego:


- 128 uchwał i zarządzeń organów wykonawczych zostało uznanych za zgodne z prawem


- w stosunku do 1 uchwały organu wykonawczego Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o stwierdzeniu nieważności uchwały w całości


- w stosunku do 1 uchwały organu wykonawczego Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o stwierdzeniu nieważności uchwały w części


d)      129 uchwał rad gmin, powiatów, sejmiku województwa i zgromadzeń związków międzygminnych w sprawie absolutorium dla zarządów powiatów, województwa
i związków oraz wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), z tego:


-         126 uchwał organów stanowiących uznano za zgodne z prawem,


-         w stosunku do 2 uchwał w sprawie nieudzielenia absolutorium dla Wójta Gminy orzeczono o stwierdzeniu nieważności uchwał w całości,


-         w stosunku do 1 uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Związku orzeczono o stwierdzeniu nieważności uchwały w całości,


e)      1.404 pozostałych uchwał i zarządzeń w zakresie spraw finansowych jednostek samorządu terytorialnego i związków międzygminnych objętych nadzorem rio na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, z tego:


-         1.382 uchwał i zarządzeń uznano za zgodne z prawem


-         w stosunku do 11 uchwał Kolegium podjęło rozstrzygnięcia nadzorcze o stwierdzeniu nieważności uchwał w całości


-         w stosunku do 8 uchwał Kolegium podjęło rozstrzygnięcia nadzorcze o stwierdzeniu nieważności uchwał w części


-         w stosunku do 1 uchwały Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o stwierdzeniu nieistotnego naruszeniu prawa


-         w stosunku do 1 uchwały orzeczono o wskazaniu gminie naruszenia prawa.


-         w stosunku do 1 uchwały Kolegium podjęło rozstrzygnięcie nadzorcze o wszczęciu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały w części, wyznaczając termin usunięcia nieprawidłowości. J.s.t. w wyznaczonym terminie doprowadziła do zgodności z prawem przedmiotową uchwałę.


2.   Nie wystąpiły przypadki ustalenia budżetu przez Regionalną Izbę Obrachunkową dla j.s.t w zakresie obowiązkowych zadań własnych oraz zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez te jednostki na podstawie ustaw lub porozumień.


3.   W 2005 r. na posiedzeniach Kolegium podjęło uchwały:


- w sprawie uchwalenia ramowego planu pracy Izby na 2005 r.


- w sprawie uchwalenia wniosków do projektu budżetu Izby na 2006 r.


- w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno – szkoleniowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach za 2004 r.,


- w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu izby oraz rocznego ramowego planu pracy, w tym planu kontroli za 2004 r.,


- w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej RIO w Kielcach za I półrocze 2005 r.


- w sprawie uchwalenia zmian do regulaminu organizacyjnego izby


- rozpatrzenia skargi Województwa Świętokrzyskiego na rozstrzygnięcie nadzorcze Kolegium RIO w Kielcach


- rozpatrzenie skargi Rady Miejskiej w Końskich na rozstrzygnięcie nadzorcze Kolegium RIO w Kielcach


- uchwalenia ramowego planu pracy Izby na 2006 rok


4.   Kolegium rozpatrzyło 6 zastrzeżeń do wniosków zawartych w wystąpieniach pokontrolnych, wniesionych przez Wójtów Gmin: Miedziana Góra, Piekoszów, Strawczyn oraz Starostę Powiatu Buskiego, Starostę Powiatu Skarżysko-Kamienna i Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalno-Mieszkaniowej w Kunowie.


5.   Nie opracowywano raportów o stanie gospodarki finansowej i nie rozpatrywano zastrzeżeń do nich.


6.   Przekazywanie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych organom dokonującym podziału tych środków dokonywane było na bieżąco po otrzymaniu dokumentów z Wydziału Kontroli.


7.   Nie wystąpiły w 2005 roku sprawy dotyczące powiadomień przez Skarbnika o przypadku dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika.

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:56:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:57:04

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:01:17
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:01:36

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Archiwum - poprzednie wersje:

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Działalność nadzorcza w 2005 roku

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:56:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:57:04

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:00:31
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 11:00:35

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Działalność nadzorcza w 2005 roku

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:56:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:57:04

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:59:43
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:59:48

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Działalność nadzorcza w 2005 roku

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:56:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:57:04

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:58:26
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:58:30

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Działalność nadzorcza w 2005 roku

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:56:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:57:04

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:56:40
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2006-04-05 10:57:04

Zamknij