Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Izby
.
§ 19
Do rozpatrywania powiadomień złożonych przez skarbników jednostek samorządu terytorialnego o odmowie złożenia kontrasygnaty, Prezes izby powołuje w drodze odrębnego zarządzenia, komisję w składzie 3-5 osób do spraw kontrasygnaty i wyznacza przewodniczącego komisji.
§ 20
- Komisja rozpatrując sprawę, w której skarbnik jednostki samorządu terytorialnego dokonał kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika, bada pod względem zgodności z prawem czynność będącą przedmiotem powiadomienia.
- Komisja rozstrzyga o naruszeniu prawa, podejmując uchwałę w terminie 14 dni od daty otrzymania powiadomienia.
- Do postępowania przed komisją i podejmowania uchwał stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania przed kolegium Izby.
- Komisja obraduje na posiedzeniach.
- Przewodniczący komisji określa termin i porządek obrad.
- Przewodniczący zwołuje posiedzenie komisji, zawiadamia o jego miejscu i terminie skarbnika jednostki samorządu terytorialnego od którego wpłynęło powiadomienie i jego przełożonego.
- Do posiedzeń komisji stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące protokołu z posiedzeń Kolegium Izby.
- Od uchwał komisji przysługuje odwołanie do Kolegium Izby.
- Uchwałę komisji doręcza się skarbnikowi gminy jednostki samorządu terytorialnego i jego zwierzchnikowi.
- Obsługę komisji prowadzi wyznaczony pracownik Wydziału Informacji, Analiz i Szkoleń.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 13:31:26
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 13:31:45
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2008-12-19 09:55:02
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2008-12-19 09:55:10
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.
Archiwum - poprzednie wersje:
Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.
Komisja do spraw kontrasygnaty
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 13:31:26
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 13:31:45
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 13:31:26
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 13:31:45