Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Plan pracy na rok 2007


Ramowy plan pracy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach na 2007 r.


 


 































































































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


 


 


 


 


 


I


 


Nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz nad działalnością Izby


1


Badanie zgodności z prawem uchwał organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych- art.11ust.1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu do Izby


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


2


Ustalenie budżetu jednostki samorządu terytorialnego w zakresie obowiązkowych zadań własnych oraz zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez te jednostki na podstawie ustaw lub porozumień, w przypadku jego nieuchwalenia przez organ stanowiący jednostki do 31 marca roku budżetowego.


30.04.2007 r.


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


3


Wydawanie opinii w sprawach wymienionych w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych i ustawie o finansach publicznych.


w terminach wynikających z ustaw


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Przewodniczący Składów Orzekających


4


Rozpatrywanie odwołań od opinii w sprawach określonych w art.13 pkt 3-5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych


w terminie 14 dni od wniesienia odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


5


Rozpatrywanie odwołań od uchwał wydanych przez składy orzekające w sprawach pozostałych


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


6


Opracowanie informacji kierowanych do Wojewody i Ministra Finansów o negatywnych opiniach o sprawozdaniach z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wydania opinii


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Prezes Izby


7


Uchwalanie planów i przyjmowanie sprawozdań dotyczących działalności Izby.


po otrzymaniu planów i sprawozdań z WIAS


Naczelnik WIAS


Kolegium Izby


8


Rozpatrywanie zastrzeżeń do wniosków zawartych w wystąpieniach pokontrolnych.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Członek Kolegium, Naczelnik WKGF


Przewodniczący Kolegium Izby


9


Opracowanie raportów o stanie gospodarki finansowej j.s.t. – art. 10a ustawy o rio.


zgodnie z uchwałą Kolegium


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


10


Rozpatrywanie zastrzeżeń do raportu


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


 


11


Przekazywanie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych organom dokonującym podziału tych środków.


na bieżąco nie później niż 10 dni od daty wpływu do WIAS


WKGF, WIAS


Prezes Izby


 


12


Rozpatrywanie spraw dotyczących powiadomień przez skarbnika (głównego księgowego budżetu jednostki samorządu terytorialnego) o przypadkach dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu powiadomienia


Przewodniczący komisji d/s Kontrasygnaty


Prezes Izby


II


 


 


Kontrola gospodarki


finansowej i zamówień


publicznych


1


Przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych podmiotów wymienionych  w art.1 ust.2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych.


zgodnie z załącznikiem Nr 1


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


2


Przeprowadzanie kontroli doraźnych i kontroli sprawdzających wykonanie wniosków pokontrolnych zgodnie z dyspozycją Prezesa Izby.


wg potrzeb


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


3


Przekazywanie wystąpień pokontrolnych wraz z wnioskami jednostkom kontrolowanym.


na bieżąco, nie później niż w ciągu 60 dni od daty podpisania protokołu kontroli


WKGF


Naczelnik WKGF


4


Kierowanie pism sygnalizacyjnych do właściwych jednostek o wynikach kontroli (UKS, Prokuratura, itp.).


na bieżąco


WKGF


Naczelnik WKGF


5


Sporządzenie dla Prezesa Izby informacji dotyczącej zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do rzecznika.


2 dni po zakończeniu miesiąca


Inspektor WKGF


Naczelnik WKGF


6


Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.


raz w roku


WKGF


Naczelnik WKGF


7


Prowadzenie ewidencji komputerowej nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w j.s.t.


na bieżąco


WIAS


Naczelnik WIAS


8


Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w Izbie w zakresie pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych.


na bieżąco


osoby wymienione w Zarządzeniu Prezesa RIO Nr 1/2006
z dnia 15 marca 2006 r.


Prezes Izby


 


9


Prowadzenie audytu zgodnie z planem audytu


zgodnie z planem


Audytor wewnętrzny


Prezes Izby


III


 


Sprawozdawczość


1


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa sprawozdań j.s.t. określonych przepisami Ministerstwa Finansów oraz wniosków o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej i przekazywanie do Ministerstwa Finansów.


zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów


WIAS


Naczelnik WIAS


2


Kontrola zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie ewidencji komputerowej uchwał.


zgodnie z terminem określonym w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości


WIAS


Naczelnik WIAS


3


Kontrola rachunkowa i formalna projektów budżetów j.s.t.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


3


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa układów wykonawczych budżetów j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


4


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał zarządów, zarządzeń wójtów (prezydentów, burmistrzów) zmieniających budżet j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


5


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa bilansów z wykonania budżetu oraz bilansów zbiorczych jednostek i zakładów budżetowych.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


6


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał budżetowych i uchwał  zmieniających budżet podejmowanych przez rady j.s.t. (przychody i rozchody jednostki)


10 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


 



 










































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


IV


 


Działalność informacyjna i szkoleniowa w zakresie spraw objętych nadzorem i kontrolą


1


Organizowanie szkoleń dla inspektorów Izby w zakresie przepisów prawa finansowego i zamówień publicznych.


Zgodnie z załącznikiem Nr 2


Organizuje WIAS


Naczelnik WIAS


2


Organizowanie szkoleń dla pracowników j.s.t. w zakresie przepisów prawa finansowego, zamówień publicznych i gospodarowania mieniem.


Zgodnie z załącznikiem Nr 3


Organizuje WIAS


Naczelnik WIAS


3


Wymiana doświadczeń pomiędzy kolegiami i naczelnikami regionalnych izb obrachunkowych na spotkaniach seminaryjnych.


wg uzgodnienia


Kolegium Izby, Naczelnik WIAS, Naczelnik WKGF


Przewodniczący Kolegium Izby


4


Doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów prawa finansowego, a w szczególności przygotowywanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Izby przez jednostki samorządu terytorialnego, w trybie określonym zarządzeniem Nr 11/2003 Prezesa RIO z dnia 29.09.2003 r.


na bieżąco


Osoby wymienione w piśmie Prezesa z dnia 5.11.2001 r.


Naczelnik WIAS,
Z-ca Prezesa Izby


5


Opracowanie dla potrzeb Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych sprawozdania z działalności Izby oraz z wykonania budżetów przez j.s.t za 2006 r.


marzec 2007 r.


WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy, Członkowie Kolegium


Prezes, Z-ca Prezesa


6


Opracowanie materiałów i wydawanie Zeszytów Problemowych Regionalnej Izby Obrachunkowej w zakresie objętym nadzorem i kontrolą.


wg potrzeb


Członkowie Kolegium, WIAS, WKGF,
Radcy prawni


Przewodniczący Zespołu Redakcyjnego


V


Obsługa Regionalnej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych


1


Sporządzenie sprawozdania z działalności Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


31 styczeń 2007 r.


Biuro Obsługi Komisji


Przewodniczący Komisji


 


1


Opracowanie sprawozdania z wykonania budżetu Izby za 2006 r. oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej za 2006 r. i przekazanie do MSWiA (art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o rio).


marzec 2007 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


2


Opracowanie sprawozdania za 2006 r. z wykonania budżetu oraz rocznego ramowego planu pracy, w tym planu kontroli.


marzec 2007 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


3


Opracowanie sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej Izby za I półrocze 2007 r.


wrzesień 2007 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF,


Naczelnik WIAS


 


4


Opracowanie i uchwalenie ramowego planu pracy wraz z planem kontroli na 2008 r. i przesłanie do MSWiA.


grudzień 2007 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby


Prezes Izby


VI
 Organizacja oraz bieżąca obsługa Izby


5


Opracowanie i uchwalenie wniosków do projektu budżetu Izby na 2008 r.


maj 2007 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


6


Przygotowanie projektu budżetu Izby na 2008 r.


maj-sierpień 2007 r.


WIAS, Biuro Izby


Główny Księgowy


 


7


Sporządzenie i przekazanie kwartalnych sprawozdań z działalności Izby (art.91 ust.3 i 4 ustawy o finansach publicznych).


do 10 dnia miesiąca po zakończeniu kwartału


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


8


Prawidłowe i sprawne zabezpieczenie obsługi administracyjnej i technicznej Izby.


na bieżąco


Biuro Izby


Kierownik Biura


 


9


Organizacja i prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Izby.


na bieżąco


Główny Księgowy


Prezes Izby


 


10


Prowadzenie archiwum zakładowego.


na bieżąco


Kierownik Biura


Prezes Izby


 


11


Nadzór nad siecią komputerową, w tym: modernizacja istniejących i wdrażanie nowych programów komputerowych.
Organizacja strony BIP. Umieszczanie na stronie WWW zawiadomień o planowanych szkoleniach.


na bieżąco


Informatycy


Kierownik Biura, Naczelnik WIAS


 



Założenia   planu  kontroli  na  2007  rok


Wydział  Kontroli  Gospodarki  Finansowej


 


1.  Ilość  jednostek  samorządu  terytorialnego  wraz  z  ich  jednostkami  organizacyjnymi  planowanych  do  kontroli   ogółem:


 


                                  *      5  gmin  miejskich,  w  tym  1  miasto  na  prawach  powiatu,


                                  *    25  gminy  miejsko  wiejskie,


                                  *    72  gminy  wiejskie,


                                  *    13  powiatów


                                  *      1  województwo  samorządowe,


Razem:                         116  jednostek


 


Wykonanie ustawowego obowiązku przeprowadzenia kontroli, co najmniej raz na 4 lata obliguje do przeprowadzenia kontroli średniorocznie w 29 jednostkach (116 : 4 = 29). Uwzględniając czasokres trwania kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego poszczególnych szczebli oraz zmniejszoną obsadę etatową wydziału kontroli na dzień planowania przyjęto proporcjonalnie do planu kontroli na 2007 rok - 27 jednostek samorządu  terytorialnego.


 


 


2.   Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  kompleksowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  samorządu  terytorialnego  z  uwzględnieniem  ramowego  planu  kontroli:


 


a)   Miasto  na  prawach  powiatu     do  -  200  dni,


b)  gminy  miejskie                            do  -  110  dni,


                 w  tym  m.  in.:


        *  księgowość  i  sprawozdawczość  20  dni,


        *  wykonanie  budżetu  -  84  dni,  w  tym:


        *  dochody  -  37  dni,      


        *  wydatki   -  33  dni,


c)  gminy  miejsko  wiejskie                80  -  100  dni,


                w  tym  m.  in.:


        *  księgowość  i  sprawozdawczość  16  dni,


        *  wykonanie  budżetu  -  70  dni,  w  tym:


        *  dochody  -  30  dni,      


        *  wydatki   -  28  dni,


d)  gminy  wiejskie                               80  -  90  dni


               w  tym  m.  in.:


        *  księgowość  i  sprawozdawczość  16  dni,


        *  wykonanie  budżetu  -  70  dni,  w  tym:


        *  dochody  -  28  dni,      


        *  wydatki   -  24  dni,


e)  powiat                                             do  -  60  dni


f)   województwo  samorządowe         do   -  70  dni


g)  związek  międzygminny                  do  -  30  dni


 


3.  Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  finansowej  -  problemowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  organizacyjnych  jednostek  samorządu  terytorialnego:


 


a)  w  mieście  na  prawach  powiatu       do  -   50  dni


b)  w  gminach  miejskich                         do  -   40  dni


c)  w  gminach  miejsko  wiejskich          do   -   30  dni


d)  w  gminach  wiejskich                         do   -   26  dni


e)  w  powiatach                                       do   -   30  dni


f)   w  województwie  samorządowym      do   -   50  dni


 


Wymienione wyżej planowane ilości dni na kontrolę poszczególnych jednostek są wielkościami uśrednionymi. Faktyczne ilości dni na poszczególne kontrole problemowe ustalane będą indywidualnie odrębnie w oparciu o analizę budżetu danej jednostki.


 


4.  Zatrudnienie aktualne  -  18  inspektorów   przeprowadzających   kontrolę.


 


5.  Rozliczenie   czasu   pracy  1  inspektora   na  2007  rok:


 


                       *   ilość   dni   w   roku   kalendarzowym    -   365  dni


                       *   niedziele  i  wolne  soboty                      -   104  dni


                       *   święta                                                     -       9  dni 


ogółem   dni   robocze   w   roku                                       -   252  dni


 


                       szczegółowe   rozliczenie   czasu   pracy  inspektora   na  1  inspektora


 


*   zakończenie  kontroli  rozpoczętych  w  2006  roku                          -     15 dni


*   urlopy  wypoczynkowe                                                                       -    26   dni


*   szkolenia                                                                                            -    10   dni


*   narady  wewnętrzne  okresowe                                                          -     8   dni


*   czynności  związane  z  rozpoczęciem  i  zakończeniem  kontroli     -    25   dni


*   absencja  chorobowa                                                                          -     7   dni


*   inne  prace  w  Izbie                                                                           -      5   dni


                                                             Łącznie                                     -    96   dni


 


Z  252  dni  roboczych  na  czynności  kontrolne  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  przypada  156  dni   ( 252 dni – 96 dni ).


 


6.  Łączne  rozliczenie  czasu  pracy  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  dla  wszystkich   inspektorów   w   okresie  2007  roku:


        


                                           18  inspektorów   x   156  dni  =  2808   inspektor/dni


 




















































 


           Rodzaj    jednostki


Kontrole  kompleksowe


Kontrole  jednostek organizacyjnych


Kontrole  problemowe  i  doraźne


Łącznie rubryka  2 + 3


1


2


3


4


5


 


Województwo


 


         -


 


 


 


      -


 


Gminy  miejskie


 


         3


 


            -


 


 


        3


 


 Gminy  miejsko  wiejskie


 


         7 


 


            -


 


 


        7


 


Gminy  wiejskie


 


        17


 


            -


 


 


       17


 


Powiaty


 


         -


 


            -


 


 


       -


              


       Razem


 


 


        27


 


 


 


       27


 


 


 



Przewidywana ilość dni na kontrole zaplanowane w 2007 roku


 


 


 


























































 


           Rodzaj    jednostki


Kontrole  kompleksowe


Kontrole  jednostek organizacyjnych


Kontrole  problemowe  i  doraźne


Łącznie rubryka  2 + 3


1


2


3


4


5


 


Województwo


 


         0


 


 


 


       0


 


Gminy  miejskie


 


        330


 


         


 


 


    330


 


 Gminy  miejsko  wiejskie


 


        700


 


          


 


 


    700


 


Gminy  wiejskie


 


      1530


 


        


 


 


  1530


 


Powiaty


      


         0


 


 


 


        0


Problemowe  i  doraźne (koordynowane)


 


 


 


      248


 


 


              


                    Razem


 


 


     2560


 


        


 


      


 


   2808



Załącznik Nr 2


Propozycje szkoleń wewnętrznych na 2007 rok


 


 












































 


Lp


 


DATA


 


 


TEMATYKA SZKOLENIA


 


PROWADZĄCY


1.


styczeń/luty


Ustawa prawo zamówień publicznych w praktyce kontrolnej


Lech Stanisław
RIO Kielce


2.


styczeń/luty


Naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce orzecznictwa


Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych


3.


luty


Inwestycje w budżetach gmin


Joanna Marczewska RIO Kielce


4.


maj


Omówienie zagadnień związanych z problematyką zadłużenia j.s.t.


Ewa Midura
RIO Kielce


5.


maj


Zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
Katalog naruszeń dyscypliny finansów publicznych


Stanisław Banasik
RIO Kielce


6.


wrzesień


Dotacje udzielone z budżetu gminy


Joanna Marczewska RIO Kielce


7.


wrzesień/październik


Informacja o stanie mienia komunalnego


Ewa Midura
RIO Kielce


 


 


Załącznik Nr 3


 


 


 


Plan szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego na 2007 rok


 





























Lp.


Kogo dotyczy szkolenie


Tematyka szkolenia


1


Przewodniczący , zastępcy i członkowie Komisji Rewizyjnych Rad j.s.t.


Status prawny i zadania komisji rewizyjnej, procedury kontroli komisji rewizyjnej w procesie udzielania absolutorium dla wójta, burmistrza, prezydenta, zarządu jednostki samorządu terytorialnego


2


Skarbnicy j.s.t.


Rachunkowość i sprawozdawczość j.s.t.


3


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Zamówienia publiczne (po zmianie ustawy)


4


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Procedury budżetowe oraz projekty budżetów wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego


5


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); radni j.s.t.


Wybrane zagadnienia z procedury uchwalania budżetu oraz z zakresu finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych


 


Ilość szkoleń w 2007 może zostać zwiększona w zależności od zgłoszonych problemów dotyczących działalności j.s.t oraz pozyskania wykładowcy.


 

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2007-01-10 12:54:18
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2007-01-10 12:54:49

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2007-01-10 12:54:18
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2007-01-10 12:54:49

Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.

Zamknij