Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Plan pracy na rok 2009

Ramowy plan pracy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach na 2009 r.


 


 






























































































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


 


 


 


 


 


I


 


Nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz nad działalnością Izby


1


Badanie zgodności z prawem uchwał organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw wymienionych w art.11ust.1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu do Izby


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


2


Ustalenie budżetu jednostki samorządu terytorialnego w zakresie obowiązkowych zadań własnych oraz zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez te jednostki na podstawie ustaw lub porozumień, w przypadku jego nieuchwalenia przez organ stanowiący jednostki do 31 marca roku budżetowego.


30.04.2009 r.


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


3


Uchwalanie planów i przyjmowanie sprawozdań dotyczących działalności Izby.


po otrzymaniu planów i sprawozdań z WIAS


Naczelnik WIAS


Kolegium Izby


4


Rozpatrywanie zastrzeżeń do wniosków zawartych w wystąpieniach pokontrolnych.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Naczelnik WKGF Członek Kolegium,


Przewodniczący Kolegium Izby


5


Wydawanie opinii w sprawach wymienionych w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych i ustawie o finansach publicznych.


w terminach wynikających z ustaw


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Przewodniczący Składów Orzekających


6


Rozpatrywanie odwołań od opinii w sprawach określonych w art.13 pkt 3-5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych


w terminie 14 dni od wniesienia odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


7


Rozpatrywanie odwołań od uchwał wydanych przez składy orzekające w sprawach pozostałych


na bieżąco, nie później niż 14 dni od daty wpływu odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


8


Opracowanie informacji kierowanych do Wojewody i Ministra Finansów o negatywnych opiniach o sprawozdaniach z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wydania opinii


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Prezes Izby


9


Opracowanie raportów o stanie gospodarki finansowej j.s.t. – art. 10a ustawy o rio.


zgodnie z uchwałą Kolegium


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


10


Rozpatrywanie zastrzeżeń do raportu


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


 


11


Przekazywanie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych organom dokonującym podziału tych środków.


na bieżąco nie później niż 10 dni od daty wpływu do WIAS


WKGF, WIAS


Prezes Izby


 


12


Rozpatrywanie spraw dotyczących powiadomień przez skarbnika (głównego księgowego budżetu jednostki samorządu terytorialnego) o przypadkach dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu powiadomienia


Przewodniczący komisji d/s Kontrasygnaty


Prezes Izby


II


 


 


Kontrola gospodarki


finansowej i zamówień


publicznych


1


Przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych podmiotów wymienionych  w art.1 ust.2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych.


zgodnie z załącznikiem Nr 1


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


2


Przeprowadzanie kontroli doraźnych i kontroli sprawdzających wykonanie wniosków pokontrolnych zgodnie z dyspozycją Prezesa Izby.


wg potrzeb


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


3


Przekazywanie wystąpień pokontrolnych wraz z wnioskami jednostkom kontrolowanym.


na bieżąco, nie później niż w ciągu 60 dni od daty podpisania protokołu kontroli


WKGF


Naczelnik WKGF


4


Kierowanie pism sygnalizacyjnych do właściwych jednostek o wynikach kontroli (UKS, Prokuratura, itp.).


na bieżąco


WKGF


Naczelnik WKGF


5


Sporządzenie dla Prezesa Izby informacji dotyczącej zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do rzecznika.


2 dni po zakończeniu miesiąca


Inspektor WKGF


Naczelnik WKGF


6


Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.


raz w roku


WKGF


Naczelnik WKGF


7


Prowadzenie ewidencji komputerowej nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w j.s.t.


na bieżąco


WIAS


Naczelnik WIAS


8


Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w Izbie w zakresie pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych.


na bieżąco


osoby wymienione w Zarządzeniu Prezesa RIO Nr 1/2006
z dnia 15 marca 2006 r.


Prezes Izby


III


 


Sprawozdawczość


 


 


 


1


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa sprawozdań j.s.t. określonych przepisami Ministerstwa Finansów oraz wniosków o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej i przekazywanie do Ministerstwa Finansów.


zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów


WIAS


Naczelnik WIAS


2


Kontrola zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie ewidencji komputerowej uchwał i zarządzeń.


zgodnie z terminem określonym w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości


WIAS


Naczelnik WIAS


3


Kontrola rachunkowa i formalna projektów budżetów j.s.t.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


4


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa układów wykonawczych budżetów j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


5


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał zarządów, zarządzeń wójtów (prezydentów, burmistrzów) zmieniających budżet j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


6


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa bilansów z wykonania budżetu oraz bilansów zbiorczych jednostek i zakładów budżetowych.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


7


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał budżetowych i uchwał  zmieniających budżet podejmowanych przez rady j.s.t.


10 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


8


Kontrola rachunkowa i formalna bilansów skonsolidowanych j.s.t. i przekazanie do Ministerstwa Finansów


14 dni od dnia otrzymania ostatniego bilansu skonsolidowanego


WIAS


Naczelnik WIAS


 



 

















































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


IV


 


Działalność informacyjna i szkoleniowa w zakresie spraw objętych nadzorem i kontrolą


1


Organizowanie szkoleń dla inspektorów Izby w zakresie przepisów prawa finansowego i zamówień publicznych.


Zgodnie z załącznikiem Nr 1


Organizuje WIAS


Naczelnik WIAS


2


Organizowanie szkoleń dla pracowników j.s.t. w zakresie przepisów prawa finansowego, zamówień publicznych i gospodarowania mieniem.


Zgodnie z załącznikiem Nr 2


Organizuje WIAS


Naczelnik WIAS


3


Wymiana doświadczeń pomiędzy kolegiami i naczelnikami regionalnych izb obrachunkowych na spotkaniach seminaryjnych.


wg uzgodnienia


Kolegium Izby, Naczelnik WIAS, Naczelnik WKGF


Przewodniczący Kolegium Izby


4


Doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów prawa finansowego, a w szczególności przygotowywanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Izby przez jednostki samorządu terytorialnego, w trybie określonym zarządzeniem Nr 11/2003 Prezesa RIO z dnia 29.09.2003 r.


na bieżąco


Osoby wymienione w piśmie Prezesa z dnia 5.11.2001 r.


Naczelnik WIAS,
Z-ca Prezesa Izby


5


Opracowanie dla potrzeb Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych sprawozdania z działalności Izby oraz z wykonania budżetów przez j.s.t za 2008 r.


marzec 2009 r.


WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy, Członkowie Kolegium


Prezes, Z-ca Prezesa


6


Opracowanie materiałów i wydawanie Zeszytu Problemowego z działalności kontrolnej Regionalnej Izby Obrachunkowej.


wg potrzeb


Członkowie Kolegium, WIAS, WKGF,
Radcy prawni


Przewodniczący Zespołu Redakcyjnego


V


Obsługa Regionalnej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych


1


Sporządzenie sprawozdania z działalności Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


31 styczeń 2009 r.


Biuro Obsługi Komisji


Przewodniczący Komisji


 


1


Opracowanie sprawozdania z wykonania budżetu Izby za 2008 r. oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej za 2008 r. i przekazanie do MSWiA (art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o rio).


marzec 2009 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


2


Opracowanie sprawozdania za 2008 r. z wykonania budżetu oraz rocznego ramowego planu pracy, w tym planu kontroli.


marzec 2009 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


3


Opracowanie sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej Izby za I półrocze 2009 r.


wrzesień 2009 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF,


Naczelnik WIAS


 


4


Opracowanie i uchwalenie ramowego planu pracy wraz z planem kontroli na 2010 r. i przesłanie do MSWiA.


grudzień 2009 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby


Prezes Izby


VI
 Organizacja oraz bieżąca obsługa Izby


5


Opracowanie i uchwalenie wniosków do projektu budżetu Izby na 2010 r.


maj 2009 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


6


Przygotowanie projektu budżetu Izby na 2010 r.


maj-sierpień 2009 r.


WIAS, Biuro Izby


Główny Księgowy


 


7


Sporządzenie i przekazanie sprawozdań z działalności Izby zgodnie z pismem MSWiA z 04.04.2008 r.


W terminach określonych Pismem MSWiA


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


8


Prawidłowe i sprawne zabezpieczenie obsługi administracyjnej i technicznej Izby.


na bieżąco


Biuro Izby


Kierownik Biura


 


9


Organizacja i prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Izby.


na bieżąco


Główny Księgowy


Prezes Izby


 


10


Prowadzenie archiwum zakładowego.


na bieżąco


Kierownik Biura


Prezes Izby


 


11


Nadzór nad siecią komputerową, w tym: modernizacja istniejących i wdrażanie nowych programów komputerowych.
Organizacja strony BIP. Umieszczanie na stronie BIP zawiadomień o planowanych szkoleniach, rozstrzygnięć nadzorczych, treści udzielonych odpowiedzi


na bieżąco


Informatyk


Kierownik Biura, Naczelnik WIAS


VII


Audyt wewnętrzny


1


Prowadzenie audytu zgodnie z planem audytu


zgodnie z planem


Audytor wewnętrzny


Prezes Izby


 


Załącznik nr 1


 


Założenia   planu  kontroli  na  2009  rok


Wydział  Kontroli  Gospodarki  Finansowej


 


 


 


 


1.  Ilość  jednostek  samorządu  terytorialnego  wraz  z  ich  jednostkami  organizacyjnymi  planowanych  do  kontroli   ogółem:


 


                                  *      5  gmin  miejskich,  w  tym  1  miasto  na  prawach  powiatu,


                                  *    26  gminy  miejsko  wiejskie,


                                  *    71  gminy  wiejskie,


                                  *    13  powiatów


                                  *      1  województwo  samorządowe,


Razem:                         116  jednostek


 


 


Wykonanie  ustawowego  obowiązku  przeprowadzenia  kontroli,  co  najmniej  raz  na  4  lata  obliguje  do  przeprowadzenia  kontroli  średniorocznie  w  29  jednostkach  (116 : 4 = 29).  Uwzględniając  czasokres  trwania  kontroli  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  poszczególnych  szczebli,  rezerwę  niezbędną  na  kontrole  problemowe,  koordynowane  oraz  doraźne  według  zaistniałych  bieżąco  potrzeb  na  dzień  planowania  przyjęto  do  planu  kontroli  na  2009  rok  -  29  jednostek  samorządu   terytorialnego.


 


 


2.   Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  kompleksowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  samorządu  terytorialnego  z  uwzględnieniem  ramowego  planu  kontroli:


                         a)   Miasto  na  prawach  powiatu         do  -  200  dni,


                         b)  gminy  miejskie                                do  -  110  dni,


                         c)  gminy  miejsko  wiejskie                   80  -  100  dni,


                         d)  gminy  wiejskie                                 70  -  90  dni


                         e)  powiat                                               do  -  60  dni


                         f)   województwo  samorządowe           do  -  70  dni


                         g)  związek  międzygminny                   do  -  30  dni


 


 


3.  Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  finansowej  -  problemowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  organizacyjnych  jednostek  samorządu  terytorialnego:


 


                         a)  w  mieście  na  prawach  powiatu       do  -   50  dni


                         b)  w  gminach  miejskich                         do  -   40  dni


                         c)  w  gminach  miejsko  wiejskich           do   -   30  dni


                         d)  w  gminach  wiejskich                         do   -   26  dni


                         e)  w  powiatach                                       do   -   30  dni


                         f)   w  województwie  samorządowym     do   -   50  dni


 


Wymienione  wyżej  w  pkt  2  i  pkt  3  planowane  ilości  dni  na  kontrolę  poszczególnych  jednostek    wielkościami  uśrednionymi.  Faktyczne  ilości  dni  na  poszczególne  kontrole  kompleksowe  i  problemowe  ustalane  będą   indywidualnie  w   oparciu   o   odrębną  analizę   budżetu   danej   jednostki  oraz  zakres  przedmiotowy  kontroli.


 


4.  Zatrudnienie  optymalne  WKGF  (baza  do  wyliczenia)  to  20 -  21  inspektorów  kontroli,  przeprowadzających   kontrolę.  Zatrudnienie  prognozowane  WKGF na  dzień  1.12.2008  roku  to 17  inspektorów,   w   tym  4  nowo  przyjętych  inspektorów,  pozostających  w  okresie  zdobywania  doświadczenia  oraz  kwalifikacji  niezbędnych  do  pracy  w  charakterze  inspektora  kontroli.  W  związku  z  powyższym  dla  celów  statystycznych  do  wyliczenia  inspektorodni  na  2009  rok  (pkt  6  niniejszego)  przyjmuje  się   2  etaty  inspektorów  zamiast  4  z  uwagi  na  proces  praktycznego  szkolenia  w/w  rozłożony  na  czas  faktycznego  wykonywania  kontroli,  tym  samym  obiektywny  wymóg  przyznania  im  więcej  czasu  na  przeprowadzenie  kontroli,  niż  przewidują  ustalone  dla  inspektorów  normy  wewnętrzne.


 


 


 


5.  Rozliczenie   czasu   pracy  1  inspektora   na  2009  rok:


 


                       *   ilość   dni   w   roku   kalendarzowym    -   365  dni


                       *   niedziele  i  wolne  soboty                      -   104  dni


                       *   święta                                                     -       7  dni 


ogółem   dni   robocze   w   roku                                       -   254  dni


 


 


 


szczegółowe   rozliczenie   czasu   pracy  inspektora   na  1  inspektora


 


*   zakończenie  kontroli  rozpoczętych  w  2008  roku                          -     18 dni


*   urlopy  wypoczynkowe                                                                       -    26   dni


*   szkolenia                                                                                            -    10   dni


*   narady  wewnętrzne  okresowe                                                          -     8   dni


*   czynności  związane  z  rozpoczęciem  i  zakończeniem  kontroli     -    25   dni


*   absencja  chorobowa                                                                          -     7   dni


*   inne  prace  w  Izbie                                                                           -      5   dni


                                                             Łącznie                              -    99   dni


 


 


Z  254  dni  roboczych  na  czynności  kontrolne  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  przypada  155  dni   (254 dni – 99 dni).


 


 


 


6. Łączne  rozliczenie  czasu  pracy  (na  dzień  1.12.2008 roku)  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  dla   inspektorów  WKGF  w  okresie  2009  roku  z  uwarunkowaniami  określonymi  w  pkt  4  niniejszego  wynosi:


        


15  inspektorów   x   155  dni  =  2325  inspektor/dni


 


7.  W  przedstawionym  niżej  planie  kontroli  na  2009  rok  przeznaczono  niewystarczającą  ilość  czasu  w  relacji  prognozowanych  potrzeb  na  kontrole  problemowe,  koordynowane  i  doraźne.  Powyższe  wskaźniki  poprawione  zostaną  automatycznie  wraz  ze  wzrostem  zatrudnienia  w  Wydziale,  co  ma  nastąpić  w  najbliższej  przyszłośći.


 


 


 


 


Kontrole   kompleksowe  jednostek  samorządu  terytorialnego  planowane  na  2009  rok  według  poszczególnych  szczebli  oraz  przewidywana  ilość  dni  na    wykonanie  kontroli  zaplanowanych  w  2009  roku  w  tym problemowe,  koordynowane,  doraźne.


 



























































 


           Rodzaj    jednostki


Kontrole  kompleksowe


(szt)


Kontrole  kompleksowe (inspektorodni)


Kontrole  problemowe koordynowane  doraźne


Łącznie rubryka  3 + 4


1


2


3


4


5


 


Województwo


 


          1


 


           70


 


           -


 


       70


 


Gminy  miejskie


 


          1


 


         100


 


           -


 


     100


 


 Gminy  miejsko  wiejskie


 


          5


 


         400


 


           -


 


     400


 


Gminy  wiejskie


 


        16


 


       1120


 


           -


 


   1120


 


Powiaty


 


          6


    


         360


  


           -


    


     360


 


 


 


 


 


275


 


     275


              


       Razem


 


 


        29


 


       2050


 


         275


 


   2325


 


 


Propozycje  szkoleń  wewnętrznych  Wydziału  Kontroli  na  2009  rok


 


 













































 


Lp


 


ORIENTACYJNY CZAS


 


 


TEMATYKA    SZKOLENIA


 


PROWADZĄCY


 


 1.


 


styczeń/luty


Praktyczne omówienie uwag spostrzeżeń w  zakresie  ujęcia, opisywania nieprawidłowości i opracowywania wniosków  pokontrolnych w  trakcie  realizowanej  kontroli  wynikających  z  procedury  weryfikacji,


  


 


  Wojciech  Kusiński


  


 2.


 


styczeń/luty


Określenie zakresu kontroli, sporządzanie planu i harmonogramu kontroli, wybór prób kontrolnych,


 


  Ewa  Pajdak


 


 3.


 


styczeń/luty


Wybrane zagadnienia z zakresu księgowości i sprawozdawczości  budżetowej,


 Wioletta  Grzelka


 


 4.


 


styczeń/luty


Zagadnienie naruszenia  dyscypliny  finansów  publicznych  w  praktyce  i  orzecznictwie


Rzecznik  Dyscypliny Finansów Publicznych


 


 5.


 


styczeń/luty


      Ustawa  prawo   zamówień   publicznych   w  praktyce   kontrolnej


 


    Lech   Stanisław


 


 6.


 


styczeń/luty


Audyt, a kontrola. Podstawowe zasady podobieństwa,  różnice.


Audytor Wewnętrzny RIO   (Anna Gul)


 


 7.


 


wrzesień/październik


 


     Według  bieżących  potrzeb  Wydziału


 


 


Załącznik Nr 2


 


 


 


 


Plan szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego na 2009 rok


 


 


 

























Lp.


Kogo dotyczy szkolenie


Tematyka szkolenia


1


Przewodniczący , zastępcy i członkowie Komisji Rewizyjnych Rad j.s.t.


Status prawny i zadania komisji rewizyjnej, procedury kontroli komisji rewizyjnej w procesie udzielania absolutorium dla wójta, burmistrza, prezydenta, zarządu jednostki samorządu terytorialnego


2


Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); pracownicy referatów podatkowych


Podatki i opłaty samorządowe


3


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Zamówienia publiczne


4


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Procedury budżetowe oraz projekty budżetów wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego


 


Ilość szkoleń w 2009 może zostać zwiększona w zależności od zgłoszonych problemów dotyczących działalności j.s.t oraz pozyskania wykładowcy.


 

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:13:56
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:19:38

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:19:19
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:19:38

Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.

Zamknij