Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Plan pracy na rok 2010

Ramowy plan pracy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach na 2010 r.


 


 


































































































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


 


 


 


 


 


I


 


Nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz nad działalnością Izby


1


Badanie zgodności z prawem uchwał organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw wymienionych w art.11ust.1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu do Izby


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


2


Ustalenie budżetu jednostki samorządu terytorialnego w zakresie zadań własnych oraz zadań z zleconych, w przypadku jego niepodjęcia uchwały budżetowej przez organ stanowiący jednostki do 31 stycznia roku budżetowego.


w terminach wynikających z ustaw


Członkowie Kolegium, WIAS


Przewodniczący Kolegium Izby


3


Uchwalanie planów i przyjmowanie sprawozdań dotyczących działalności Izby.


po otrzymaniu planów i sprawozdań z WIAS


Naczelnik WIAS


Kolegium Izby


4


Rozpatrywanie zastrzeżeń do wniosków zawartych w wystąpieniach pokontrolnych.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Naczelnik WKGF Członek Kolegium,


Przewodniczący Kolegium Izby


5


Przekazywanie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych organom dokonującym podziału tych środków.


na bieżąco nie później niż 10 dni od daty wpływu do WIAS


WKGF, WIAS


Prezes Izby


6


Rozpatrywanie spraw dotyczących powiadomień przez skarbnika (głównego księgowego budżetu jednostki samorządu terytorialnego) o przypadkach dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika, w przypadkach określonych w art.262 ust.3 uofp.


na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu powiadomienia


Przewodniczący komisji d/s Kontrasygnaty


Prezes Izby


7


Wydawanie opinii w sprawach wymienionych w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych i ustawie o finansach publicznych.


w terminach wynikających z ustaw


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Przewodniczący Składów Orzekających


8


Rozpatrywanie odwołań od opinii w sprawach określonych w art.13 pkt 3-5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych


w terminie 14 dni od wniesienia odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


9


Rozpatrywanie odwołań od uchwał wydanych przez składy orzekające w sprawach pozostałych


na bieżąco, nie później niż 14 dni od daty wpływu odwołania


Przewodniczący Składów Orzekających


Przewodniczący Kolegium Izby


10


Opracowanie informacji kierowanych do Wojewody i Ministra Finansów o negatywnych opiniach o sprawozdaniach z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wydania opinii


Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS


Prezes Izby


11


Opracowanie raportów o stanie gospodarki finansowej j.s.t. – art. 10a ustawy o rio


zgodnie z uchwałą Kolegium


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


12


Rozpatrywanie zastrzeżeń do raportu.


na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń


Członek Kolegium


Przewodniczący Kolegium Izby


II


 


 


Kontrola gospodarki


finansowej i zamówień


publicznych


1


Przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych podmiotów wymienionych  w art.1 ust.2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych.


zgodnie z załącznikiem Nr 1


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


2


Przeprowadzanie kontroli doraźnych i kontroli sprawdzających wykonanie wniosków pokontrolnych zgodnie z dyspozycją Prezesa Izby.


wg potrzeb


Inspektorzy WKGF


Naczelnik WKGF


3


Przekazywanie wystąpień pokontrolnych wraz z wnioskami jednostkom kontrolowanym.


na bieżąco, nie później niż w ciągu 60 dni od daty podpisania protokołu kontroli


WKGF


Naczelnik WKGF


4


Kierowanie pism sygnalizacyjnych do właściwych jednostek o wynikach kontroli (UKS, Prokuratura, itp.).


na bieżąco


WKGF


Naczelnik WKGF


5


Sporządzenie dla Prezesa Izby informacji dotyczącej zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do rzecznika.


2 dni po zakończeniu miesiąca


Inspektor WKGF


Naczelnik WKGF


6


Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium.


raz w roku


WKGF


Naczelnik WKGF


7


Prowadzenie ewidencji komputerowej nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w j.s.t.


na bieżąco


WIAS


Naczelnik WIAS


8


Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w Izbie w zakresie pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych


na bieżąco


osoby wymienione w Zarządzeniu Prezesa RIO Nr 1/2006
z dnia 15 marca 2006 r


Prezes Izby


 


 


 


 


 


 


III


 


Sprawozdawczość


 


 


 


1


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa sprawozdań j.s.t. określonych przepisami Ministerstwa Finansów oraz wniosków o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej i przekazywanie do Ministerstwa Finansów.


zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów


WIAS


Naczelnik WIAS


2


Kontrola zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie ewidencji komputerowej uchwał i zarządzeń.


zgodnie z terminem określonym w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości


WIAS


Naczelnik WIAS


3


Kontrola rachunkowa i formalna projektów budżetów j.s.t.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


 


 


 


 


 


4


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał zarządów, zarządzeń wójtów (prezydentów, burmistrzów) zmieniających budżet j.s.t. wpływających do izby.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


5


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa bilansów z wykonania budżetu oraz bilansów zbiorczych jednostek i zakładów budżetowych.


14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


6


Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał budżetowych i uchwał  zmieniających budżet podejmowanych przez rady j.s.t.


10 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby


WIAS


Naczelnik WIAS


7


Kontrola rachunkowa i formalna bilansów skonsolidowanych j.s.t. i przekazanie do Ministerstwa Finansów


14 dni od dnia otrzymania ostatniego bilansu skonsolidowanego


WIAS


Naczelnik WIAS


 



 










































































































































Zadanie


Sposób realizacji


Termin


Przygotowujący materiały


Odpowiedzialny


1


2


3


4


5


 


 


 


 


IV


 


Działalność informacyjna i szkoleniowa w zakresie spraw objętych nadzorem i kontrolą


1


Organizowanie szkoleń dla inspektorów Izby w zakresie przepisów prawa finansowego i zamówień publicznych.


Zgodnie z załącznikiem Nr 2


Organizuje WIAS


Naczelnik WIAS


2


Organizowanie szkoleń dla pracowników j.s.t. w zakresie przepisów prawa finansowego, zamówień publicznych i gospodarowania mieniem.


Zgodnie z załącznikiem Nr 3


Organizuje WIAS


Naczelnik WIAS


3


Wymiana doświadczeń pomiędzy kolegiami i naczelnikami regionalnych izb obrachunkowych na spotkaniach seminaryjnych.


wg uzgodnienia


Kolegium Izby, Naczelnik WIAS, Naczelnik WKGF


Przewodniczący Kolegium Izby


4


Udzielanie wyjaśnień na wystąpienia podmiotów wymienionych w art.1 ust.2 ustawy o rio, w prawach dotyczących stosowania przepisów o finansach publicznych, w trybie określonym zarządzeniem Nr 11/2003 Prezesa RIO z dnia 29.09.2003 r.


na bieżąco


Osoby wymienione w piśmie Prezesa z dnia 5.11.2001 r.


Naczelnik WIAS,
Z-ca Prezesa Izby


5


Opracowanie dla potrzeb Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych sprawozdania z działalności Izby oraz z wykonania budżetów przez j.s.t za 2009 r.


marzec 2010 r.


WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy, Członkowie Kolegium


Prezes, Z-ca Prezesa


6


Opracowanie materiałów i wydawanie Zeszytu Problemowego z działalności kontrolnej Regionalnej Izby Obrachunkowej.


wg potrzeb


Członkowie Kolegium, WIAS, WKGF,
Radcy prawni


Przewodniczący Zespołu Redakcyjnego


V


Obsługa Regionalnej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych


1


Sporządzenie sprawozdania z działalności Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


31 styczeń 2010 r.


Biuro Obsługi Komisji


Przewodniczący Komisji


 


1


Opracowanie sprawozdania z wykonania budżetu Izby za 2009 r. oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej za 2009 r. i przekazanie do MSWiA (art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o rio).


marzec 2010 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


2


Opracowanie sprawozdania za 2009 r. z wykonania budżetu oraz rocznego ramowego planu pracy, w tym planu kontroli.


marzec 2010 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Naczelnik WIAS


 


3


Opracowanie sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej Izby za I półrocze 2010 r.


wrzesień 2010 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF,


Naczelnik WIAS


 


4


Opracowanie i uchwalenie ramowego planu pracy wraz z planem kontroli na 2011 r. i przesłanie do MSWiA.


grudzień 2010 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby


Prezes Izby


VI
 Organizacja oraz bieżąca obsługa Izby


5


Opracowanie i uchwalenie wniosków do projektu budżetu Izby na 2011 r.


maj 2010 r.


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


6


Przygotowanie projektu budżetu Izby na 2011 r.


maj-sierpień 2010 r.


WIAS, Biuro Izby


Główny Księgowy


 


7


Sporządzenie i przekazanie sprawozdań z działalności Izby zgodnie z pismem MSWiA z 04.04.2008 r.


W terminach określonych Pismem MSWiA


Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy


Prezes Izby


 


8


Prawidłowe i sprawne zabezpieczenie obsługi administracyjnej i technicznej Izby.


na bieżąco


Biuro Izby


Kierownik Biura


 


9


Organizacja i prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Izby.


na bieżąco


Główny Księgowy


Prezes Izby


 


10


Prowadzenie archiwum zakładowego.


na bieżąco


Kierownik Biura


Prezes Izby


 


11


Nadzór nad siecią komputerową, w tym: modernizacja istniejących i wdrażanie nowych programów komputerowych.
Organizacja strony BIP. Umieszczanie na stronie BIP zawiadomień o planowanych szkoleniach, rozstrzygnięć nadzorczych, treści udzielonych odpowiedzi, treści wystąpień pokontrolnych


na bieżąco


Informatyk, WIAS


Kierownik Biura, Naczelnik WIAS


 


 


Założenia   planu  kontroli  na  2010  rok


Wydział  Kontroli  Gospodarki  Finansowej


 


 


 


 


1.  Ilość  jednostek  samorządu  terytorialnego  wraz  z  ich  jednostkami  organizacyjnymi  planowanych  do  kontroli   ogółem:


 


                                  *      5  gmin  miejskich,  w  tym  1  miasto  na  prawach  powiatu,


                                  *    26  gminy  miejsko  wiejskie,


                                  *    71  gminy  wiejskie,


                                  *    13  powiatów


                                  *      1  województwo  samorządowe,


Razem:                         116  jednostek


 


 


Wykonanie  ustawowego  obowiązku  przeprowadzenia  kontroli,  co  najmniej  raz  na  4  lata  obliguje  do  przeprowadzenia  kontroli  średniorocznie  w  29  jednostkach  (116 : 4 = 29).  Uwzględniając  czasokres  trwania  kontroli  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  poszczególnych  szczebli,  rezerwę  niezbędną  na  kontrole  problemowe,  koordynowane  oraz  doraźne  według  zaistniałych  bieżąco  potrzeb  na  dzień  planowania  przyjęto  do  planu  kontroli  na  2010  rok  -  35  jednostek  samorządu   terytorialnego.


 


 


2.   Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  kompleksowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  samorządu  terytorialnego  z  uwzględnieniem  ramowego  planu  kontroli:


                         a)   Miasto  na  prawach  powiatu         do  -  200  dni,


                         b)  gminy  miejskie                                do  -  110  dni,


                         c)  gminy  miejsko  wiejskie                   80  -  100  dni,


                         d)  gminy  wiejskie                                 70  -  90  dni


                         e)  powiat                                               do  -  60  dni


                         f)   województwo  samorządowe           do  -  70  dni


                         g)  związek  międzygminny                   do  -  30  dni


 


 


3.  Planowana  ilość  dni  na  przeprowadzenie  kontroli  finansowej  -  problemowej  w  poszczególnych  rodzajach  jednostek  organizacyjnych  jednostek  samorządu  terytorialnego:


 


                         a)  w  mieście  na  prawach  powiatu       do  -   50  dni


                         b)  w  gminach  miejskich                         do  -   40  dni


                         c)  w  gminach  miejsko  wiejskich           do   -   30  dni


                         d)  w  gminach  wiejskich                         do   -   26  dni


                         e)  w  powiatach                                       do   -   30  dni


                         f)   w  województwie  samorządowym     do   -   50  dni


 


Wymienione  wyżej  w  pkt  2  i  pkt  3  planowane  ilości  dni  na  kontrolę  poszczególnych  jednostek    wielkościami  uśrednionymi.  Faktyczne  ilości  dni  na  poszczególne  kontrole  kompleksowe  i  problemowe  ustalane  będą   indywidualnie  w   oparciu   o   odrębną  analizę   budżetu   danej   jednostki  oraz  zakres  przedmiotowy  kontroli.


4.  Zatrudnienie  optymalne  WKGF  (baza  do  wyliczenia)  to  22  inspektorów  kontroli,  przeprowadzających   kontrolę  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego.  Zatrudnienie  faktyczne  natomiast  WKGF na  grudzień  2009  roku  (data  opracowania  planu)  to  16  inspektorów,   w   tym  4  inspektorów,  pozostających  jeszcze  w  okresie  zdobywania  doświadczenia  oraz  kwalifikacji  niezbędnych  do  wykonywania  pracy  w  charakterze  inspektora  kontroli,  dla  których  to  płynie  obiektywny  wymóg  przyznania  zwiększonego  wymiaru  czasu  na  przeprowadzenie  kontroli,  niż  przewidują  ustalone  dla  inspektorów  normy  wewnętrzne.  Jednak  w  aktualnym   stanie  faktycznym  w  opracowanym  planie  zupełnie  pominięto  w/w  przesłanki  obiektywne.  Tym  samym  dla  celów  statystycznych  do  wyliczenia  inspektorodni  na  2010  rok  przyjęto  stan  faktyczny  zatrudnienia  wydziału,  bez  różnicowania   doświadczenia  i  wiedzy  inspektorów. 


 


 


5.  Rozliczenie   czasu   pracy  1  inspektora   na  2010  rok:


 


                       *   ilość   dni   w   roku   kalendarzowym    -   365  dni


                       *   niedziele  i  wolne  soboty                      -   104  dni


                       *   święta                                                     -       6  dni 


ogółem   dni   robocze   w   roku                                       -   255  dni


 


 


 


szczegółowe   rozliczenie   czasu   pracy  inspektora   na  1  inspektora


 


*   zakończenie  kontroli  rozpoczętych  w  2009  roku                          -     11 dni


*   urlopy  wypoczynkowe                                                                       -    26   dni


*   szkolenia                                                                                            -    10   dni


*   narady  wewnętrzne  okresowe                                                          -     8   dni


*   czynności  związane  z  rozpoczęciem  i  zakończeniem  kontroli     -    25   dni


*   absencja  chorobowa                                                                          -     8   dni


*   inne  prace  w  Izbie                                                                           -      6   dni


                                                             Łącznie                              -    94   dni


 


 


Z  255  dni  roboczych  na  czynności  kontrolne  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  przypada  161  dni   (255 dni – 94 dni).


 


 


 


6. Łączne  rozliczenie  czasu  pracy  w  jednostkach  samorządu  terytorialnego  dla   inspektorów  WKGF  w  okresie  2010  roku  według  stanu  na  dzień  1.12.2009 roku  z  uwarunkowaniami  określonymi  w  pkt  4  niniejszego  wynosi:


        


16  inspektorów   x   161  dni  =  2576  inspektor/dni


 


7.  W  przedstawionym  niżej  planie  kontroli  na  2010  rok  przeznaczono  niewystarczającą  ilość  czasu  w  relacji  prognozowanych  potrzeb  na  kontrole  kompleksowe  wynikające  z  przepisów  ustawy  o  regionalnych  izbach  obrachunkowych, nie wspominając o  ewentualnych  dodatkowych,  poza  planowych  potrzebach  w  zakresie  kontroli  problemowych,  koordynowanych  i  doraźnych.  Powyższe  wskaźniki  poprawione  zostaną  automatycznie  wraz  ze  wzrostem  zatrudnienia  w  Wydziale,  co  winno  nastąpić  w  najbliższej   przyszłości,  mając  na  uwadze  realizację  przyjętego  planu  kontroli  2010  roku.


 


Kontrole   kompleksowe  jednostek  samorządu  terytorialnego  planowane  na  2010  rok  według  rodzaju  poszczególnych  ich  szczebli  oraz  przewidywana  ilość  dni  na  wykonanie  tych  kontroli  w  2010  roku. 


 


 

































































 


           Rodzaj    jednostki


Kontrole  kompleksowe


(szt)


Kontrole  kompleksowe (inspektorodni)


Kontrole  problemowe koordynowane  doraźne


Łącznie rubryka  3 + 4


1


2


3


4


5


 


Województwo


 


-


 


-


 


-


 


-


 


Miasto - powiat


 


1


 


200


 


 


 


200


 


Gminy  miejskie


 


-


 


-


 


-


 


-


 


 Gminy  miejsko  wiejskie


 


6


 


600


 


-


 


600


 


Gminy  wiejskie


 


28


 


         2520


 


-


 


2520


 


Powiaty


 


-


 


-


 


-


 


-


 


 


 


 


 


 


 


 


              


       Razem


 


 


35


 


       3320


 


 


 


3320


- 744


 


 


Załącznik Nr 2


Propozycje szkoleń wewnętrznych na 2010 rok


 


 


 


 








































 


Lp


 


DATA


 


 


TEMATYKA SZKOLENIA


 


PROWADZĄCY


1.


styczeń/marzec


Praktyczne omówienie uwag spostrzeżeń w zakresie ujęcia, opisywania nieprawidłowości i opracowywania wniosków pokontrolnych w trakcie realizowanej kontroli, wynikających z procedury weryfikacji,


Wojciech Kusiński
RIO Kielce


2.


styczeń/marzec


Wybrane zagadnienia z zakresu księgowości oraz sprawozdawczości budżetowej,


Damian Grzelka
RIO Kielce


3.


styczeń/marzec


Rachunkowość budżetowa w praktyce kontrolnej


Damian Grzelka
RIO Kielce


4.


styczeń/marzec


Zagadnienie naruszenia dyscypliny finansów publicznych w praktyce i orzecznictwie


Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych


5.


październik/grudzień


Ustawa prawo zamówień publicznych w praktyce kontrolnej


Lech Stanisław
RIO Kielce


6.


styczeń/grudzień


Według bieżących potrzeb Wydziału


 


 


 


Załącznik Nr 3


 


 


Plan szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego na 2010 rok


 























































Lp.


Data


Kogo dotyczy szkolenie


Tematyka szkolenia


1.


styczeń


Skarbnicy j.s.t.


Zamknięcie ksiąg rachunkowych w j.s.t.


2.


styczeń


Główni księgowi jednostek i zakładów budżetowych


Zamknięcie ksiąg rachunkowych w jednostkach i zakładach budżetowych


3.


marzec


Przewodniczący organów stanowiących, przewodniczący i członkowie komisji rewizyjnych organów stanowiących, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci, pracownicy samorządowi j.s.t.


Status prawny i zadania komisji rewizyjnej, procedury kontroli komisji rewizyjnej w procesie udzielania absolutorium dla wójta, burmistrza, prezydenta, zarządu jednostki samorządu terytorialnego uwzględnieniem zmian w zakresie gospodarki finansowej j.s.t. wynikających z nowej ustawy o finansach publicznych i ustawy – przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych.


4.


luty/marzec


Skarbnicy j.s.t, główni księgowi jednostek i zakładów budżetowych


Przepisy wykonawcze w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości


5.


kwiecień/maj


Skarbnicy j.s.t, główni księgowi jednostek i zakładów budżetowych


VAT w jednostkach samorządu terytorialnego


6.


maj/czerwiec


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Zasady udzielania zamówień publicznych


7.


czerwiec


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Uchwała w sprawie wieloletniej prognozy finansowej z uwzględnieniem indywidualnego wskaźnika zadłużenia oraz ograniczeń w planowaniu deficytu budżetowego


8.


czerwiec


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność kierowników jednostek organizacyjnych j.s.t. z uwzględnieniem przepisów nowej ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych


9.


październik


Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t.


Procedury budżetowe oraz projekty budżetów wraz z objaśnieniami.


 


Terminy i tematyka szkoleń w 2010 mogą ulec zmianie w zależności od zgłoszonych problemów dotyczących działalności j.s.t oraz pozyskania wykładowcy.


 


 


 


 


 

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2010-01-04 14:01:04
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2010-01-04 14:02:08

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2010-01-04 14:01:04
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2010-01-04 14:02:08

Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.

Zamknij