Ramowy plan pracy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach na 2005 r.
Zadanie | Sposób realizacji | Termin | Przygotowujący materiały | Odpowiedzialny | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
I Nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz nad działalnością Izby | 1 | Badanie zgodności z prawem uchwał organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych- art.11ust.1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych. | na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu do Izby | Członkowie Kolegium, WIAS | Przewodniczący Kolegium Izby |
2 | Ustalenie budżetu jednostki samorządu terytorialnego w zakresie obowiązkowych zadań własnych oraz zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez te jednostki na podstawie ustaw lub porozumień, w przypadku jego nieuchwalenia przez organ stanowiący jednostki do 31 marca roku budżetowego. | 30.04.2005 r. | Członkowie Kolegium, WIAS | Przewodniczący Kolegium Izby | |
3 | Wydawanie opinii w sprawach wymienionych w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych i ustawie o finansach publicznych. | w terminach wynikających z ustaw | Członek Składu Orzekającego, WIAS | Przewodniczący Składów Orzekających | |
4 | Rozpatrywanie odwołań od opinii. | w terminie 14 dni od wniesienia odwołania | Członek Składu Orzekającego | Przewodniczący Kolegium Izby | |
5 | Rozpatrywanie odwołań od uchwał wydanych przez składy orzekające. | na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu odwołania | Przewodniczący Składów Orzekających | Przewodniczący Kolegium Izby | |
6 | Opracowanie informacji kierowanych do Wojewody i Ministra Finansów o negatywnych opiniach o sprawozdaniach z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego. | na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wydania opinii | Przewodniczący Składów Orzekających, WIAS | Prezes Izby | |
7 | Uchwalanie planów i przyjmowanie sprawozdań dotyczących działalności Izby. | po otrzymaniu planów i sprawozdań z WIAS | Naczelnik WIAS | Kolegium Izby | |
8 | Rozpatrywanie zastrzeżeń do wniosków zawartych w wystąpieniach pokontrolnych. | na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń | Członek Kolegium, Naczelnik WKGF | Przewodniczący Kolegium Izby | |
9 | Opracowanie raportów o stanie gospodarki finansowej j.s,t. – art. 10a ustawy o rio. | zgodnie z uchwałą Kolegium | Członek Kolegium | Przewodniczący Kolegium Izby | |
10 | Rozpatrywanie zastrzeżeń do raportu | na bieżąco, nie później niż 30 dni od daty wpływu zastrzeżeń | Członek Kolegium | Przewodniczący Kolegium Izby | |
11 | Przekazywanie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych organom dokonującym podziału tych środków. | na bieżąco nie później niż 10 dni od daty wpływu do WIAS | WKGF, WIAS | Prezes Izby | |
12 | Rozpatrywanie spraw dotyczących powiadomień przez skarbnika (głównego księgowego budżetu jednostki samorządu terytorialnego) o przypadkach dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika. | na bieżąco nie później niż 30 dni od daty wpływu powiadomienia | Przewodniczący komisji d/s Kontrasygnaty | Prezes Izby | |
II Kontrola gospodarki finansowej i zamówień publicznych | 1 | Przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej i zamówień publicznych podmiotów wymienionych w art.1 ust.2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych. | zgodnie z załącznikiem Nr 1 | Inspektorzy WKGF | Naczelnik WKGF |
2 | Przeprowadzanie kontroli doraźnych i kontroli sprawdzających wykonanie wniosków pokontrolnych zgodnie z dyspozycją Prezesa Izby. | wg potrzeb | Inspektorzy WKGF | Naczelnik WKGF | |
3 | Przekazywanie wystąpień pokontrolnych wraz z wnioskami jednostkom kontrolowanym. | na bieżąco, nie później niż w ciągu 60 dni od daty podpisania protokołu kontroli | WKGF | Naczelnik WKGF | |
4 | Kierowanie pism sygnalizacyjnych do zainteresowanych jednostek o wynikach kontroli (UKS, Prokuratura, itp.). | na bieżąco | WKGF | Naczelnik WKGF | |
5 | Sporządzenie dla Prezesa Izby informacji dotyczącej zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, przesłanych i oczekujących na przekazanie do rzecznika. | 2 dni po zakończeniu miesiąca | Inspektor WKGF | Naczelnik WKGF | |
6 | Omówienie wyników i przedstawienie istotnych ustaleń z kontroli na posiedzeniu Kolegium. | raz w roku | WKGF | Naczelnik WKGF | |
7 | Prowadzenie ewidencji komputerowej nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w j.s.t. | na bieżąco | WIAS | Naczelnik WIAS | |
8 | Przeprowadzenie w komórce finansowo-księgowej Izby kontroli finansowej w zakresie gromadzenia środków publicznych, wydatkowania środków publicznych, gospodarowania majątkiem Izby oraz gromadzenia przychodów i dokonywania wydatków środków specjalnych. | I kwartał 2005 r. | Z-ca Naczelnika WKGF lub inny pracownik upoważniony przez Prezesa Izby | Prezes Izby | |
1 | Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa sprawozdań j.s.t. określonych przepisami Ministerstwa Finansów oraz wniosków o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej i przekazywanie do Ministerstwa Finansów. | zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów | Inspektorzy WIAS | Naczelnik WIAS | |
2 | Kontrola zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie ewidencji komputerowej uchwał. | zgodnie z terminem określonym w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości | Inspektorzy WIAS | Naczelnik WIAS | |
III Sprawozdawczość | 3 | Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa układów wykonawczych budżetów j.s.t. wpływających do izby. | 14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby | Inspektorzy WIAS | Naczelnik WIAS |
4 | Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał zarządów, zarządzeń wójtów (prezydentów, burmistrzów) zmieniających budżet j.s.t. wpływających do izby. | 14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby | Inspektorzy WIAS | Naczelnik WIAS | |
5 | Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa bilansów z wykonania budżetu oraz bilansów zbiorczych jednostek i zakładów budżetowych. | 14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby | Inspektorzy WIAS | Naczelnik WIAS | |
6 | Kontrola rachunkowa i formalna oraz ewidencja komputerowa uchwał budżetowych i uchwał zmieniających budżet podejmowanych przez rady j.s.t. (przychody i rozchody jednostki) | 10 dni kalendarzowych od daty wpływu do Izby | Inspektorzy WIAS | Naczelnik WIAS | |
IV Działalność informacyjna i szkoleniowa w zakresie spraw objętych nadzorem i kontrolą | 1 | Organizowanie szkoleń dla inspektorów Izby w zakresie przepisów prawa finansowego i zamówień publicznych. | Zgodnie z załącznikiem Nr 2 | Inspektor WIAS | Naczelnik WIAS |
2 | Organizowanie szkoleń dla pracowników j.s.t. w zakresie przepisów prawa finansowego, zamówień publicznych i gospodarowania mieniem. | Zgodnie z załącznikiem Nr 3 | Inspektor WIAS | Naczelnik WIAS | |
3 | Wymiana doświadczeń pomiędzy kolegiami i naczelnikami regionalnych izb obrachunkowych na spotkaniach seminaryjnych. | wg uzgodnienia | Kolegium Izby, Naczelnik WIAS, Naczelnik WKGF | Przewodniczący Kolegium Izby | |
4 | Doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów prawa finansowego, a w szczególności przygotowywanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Izby przez jednostki samorządu terytorialnego, w trybie określonym zarządzeniem Nr 11/2003 Prezesa RIO z dnia 29.09.2003 r. | na bieżąco | Osoby wymienione w piśmie Prezesa z dnia 5.11.2001 r. | Naczelnik WIAS, | |
5 | Opracowanie dla potrzeb Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych sprawozdania z działalności Izby oraz z wykonania budżetów przez j.s.t za 2004 r. | marzec 2005 r. | WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy | Z-ca Prezesa | |
6 | Opracowanie materiałów i wydawanie Biuletynu (Informatora) Regionalnej Izby Obrachunkowej w zakresie objętym nadzorem i kontrolą. | wg potrzeb | Członkowie Kolegium, WIAS, WKGF, | Przewodniczący Zespołu Redakcyjnego | |
V Orzekanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych | 1 | Orzekanie przez Komisję Orzekającą w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. | zgodnie z wyznaczonym terminem rozprawy | Komisja Orzekająca w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych | Przewodniczący Komisji |
2 | Sporządzenie sprawozdania z działalności Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. | 31 styczeń 2005 r . | Biuro Obsługi Komisji | Przewodniczący Komisji | |
1 | Opracowanie sprawozdania z wykonania budżetu Izby za 2004 r. oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej za 2004 r. i przekazanie do MSWiA (art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o rio). | marzec 2005 r. | Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy | Naczelnik WIAS | |
2 | Opracowanie sprawozdania za 2004 r. z wykonania budżetu oraz rocznego ramowego planu pracy, w tym planu kontroli. | marzec 2005 r. | Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy | Naczelnik WIAS | |
3 | Opracowanie sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej Izby za I półrocze 2005 r. | wrzesień 2005 r. | Kolegium Izby, WIAS, WKGF, | Naczelnik WIAS | |
VI | 4 | Opracowanie i uchwalenie ramowego planu pracy wraz z planem kontroli na 2006 r. i przesłanie do MSWiA. | grudzień 2005 r. | Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby | Prezes Izby |
Organizacja oraz bieżąca obsługa Izby | 5 | Opracowanie i uchwalenie wniosków do projektu budżetu Izby na 2006 r. | maj 2005 r. | Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy | Prezes Izby |
6 | Przygotowanie projektu budżetu Izby na 2006 r. | maj-sierpień 2005 r. | WIAS, Biuro Izby | Główny Księgowy | |
7 | Sporządzenie i przekazanie kwartalnych sprawozdań z działalności Izby (art.91 ust.3 i 4 ustawy o finansach publicznych). | 5 dni po zakończeniu kwartału | Kolegium Izby, WIAS, WKGF, Biuro Izby, Główny Księgowy | Prezes Izby | |
8 | Prawidłowe i sprawne zabezpieczenie obsługi administracyjnej i technicznej Izby. | na bieżąco | Biuro Izby | Kierownik Biura | |
9 | Organizacja i prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Izby. | na bieżąco | Główny Księgowy | Prezes Izby | |
10 | Prowadzenie archiwum zakładowego. | na bieżąco | Kierownik Biura | Prezes Izby | |
11 | Nadzór nad siecią komputerową, w tym: modernizacja istniejących i wdrażanie nowych programów komputerowych. | na bieżąco | Informatycy | Kierownik Biura, Naczelnik WIAS |
Załącznik nr 1
Założenia planu kontroli na 2005 rok
Wydział Kontroli Gospodarki Finansowej
1. Ilość jednostek samorządu terytorialnego wraz z ich jednostkami organizacyjnymi planowanych do kontroli ogółem:
* 6 gmin miejskich, w tym 1 miasto na prawach powiatu,
* 23 gminy miejsko wiejskie,
* 73 gminy wiejskie,
* 13 powiatów
* 1 województwo samorządowe,
Razem: 116 jednostek
Wykonanie ustawowego obowiązku przeprowadzenia kontroli, co najmniej raz na 4 lata obliguje do przeprowadzenia kontroli średniorocznie w 29 jednostkach ( 116 : 4 = 29 ). Stąd porównywalnie przyjęto planowaną ilość do kontroli w 2005 roku 30 jednostek samorządu terytorialnego.
2. Planowana ilość dni na przeprowadzenie kontroli kompleksowej w poszczególnych rodzajach jednostek samorządu terytorialnego z uwzględnieniem ramowego planu kontroli:
a) Miasto na prawach powiatu 200 dni,
b) gminy miejskie 110 dni,
w tym kontrola:
* podatków - 30 dni,
* dochodów z majątku gminy - 25 dni,
* wydatków bieżących - 25 dni,
* inwestycji - 30 dni,
c) gminy miejsko wiejskie 90 dni,
w tym kontrola:
* podatków - 20 dni,
* dochodów z majątku gminy - 20 dni,
* wydatków bieżących - 20 dni,
* inwestycji - 20 dni,
d) gminy wiejskie 80 dni
w tym kontrola:
* podatków - 20 dni,
* dochodów z majątku gminy - 15 dni,
* wydatków bieżących - 20 dni,
* inwestycji - 20 dni,
e) powiat 60 dni
f) województwo samorządowe 70 dni
g) związek międzygminny 25 dni
3. Planowana ilość dni na przeprowadzenie kontroli finansowej - problemowej w poszczególnych rodzajach jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego:
a) w mieście na prawach powiatu 60 dni
b) w gminach miejskich 40 dni
c) w gminach miejsko wiejskich 30 dni
d) w gminach wiejskich 26 dni
e) w powiatach 30 dni
f) w województwie samorządowym 36 dni
Wymienione wyżej planowane ilości dni na kontrolę poszczególnych jednostek są wielkościami uśrednionymi. Faktyczne ilości dni na poszczególne kontrole problemowe ustalane będą indywidualnie odrębnie w oparciu o analizę budżetu danej jednostki.
4. Planowane zatrudnienie - 19 inspektorów przeprowadzających kontrolę.
5. Rozliczenie czasu pracy 1 inspektora na 2005 rok:
* ilość dni w roku kalendarzowym - 365 dni
* niedziele i wolne soboty - 105 dni
* święta - 6 dni
ogółem dni robocze w roku - 254 dni
szczegółowe rozliczenie czasu pracy inspektora na 1 inspektora
* zakończenie kontroli rozpoczętych w 2004 roku - 5 dni
* urlopy wypoczynkowe - 26 dni
* szkolenia - 20 dni
* narady wewnętrzne okresowe - 8 dni
* czynności związane z rozpoczęciem i zakończeniem kontroli - 25 dni
* absencja chorobowa - 7 dni
* inne prace w Izbie - 5 dni
Łącznie - 96 dni
Z 254 dni roboczych na czynności kontrolne w jednostkach samorządu terytorialnego przypada 158 dni ( 254 dni – 96 dni ).
6. Łączne rozliczenie czasu pracy w jednostkach samorządu terytorialnego dla wszystkich inspektorów w okresie 2005 roku:
19 inspektorów x 158 dni = 3002 inspektor/dni
Rodzaj jednostki | Kontrole kompleksowe | Kontrole jednostek organizacyjnych | Kontrole problemowe i doraźne | Łącznie rubryka 2 + 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Województwo | 1 | 1 | ||
Gminy miejskie | 1 | | 1 | |
Gminy miejsko wiejskie | 5 | | 5 | |
Gminy wiejskie | 17 | | 17 | |
Powiaty | 6 | 6 | ||
Razem | 30 | | 30 |
Przewidywana ilość dni na kontrole zaplanowane w 2005 roku
Rodzaj jednostki | Kontrole kompleksowe | Kontrole jednostek organizacyjnych | Kontrole problemowe i doraźne | Łącznie rubryka 2 + 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Województwo | 70 | 70 | ||
Gminy miejskie | 110 | | 110 | |
Gminy miejsko wiejskie | 450 | | 450 | |
Gminy wiejskie | 1360 | | 1360 | |
Powiaty | 360 | 360 | ||
Problemowe i doraźne (koordynowane) | 652 | 652 | ||
Razem | 2350 | | 652 | 3002 |
Załącznik nr 2
Propozycje szkoleń wewnętrznych Wydziału Kontroli na 2005 rok
Lp | DATA | TEMATYKA SZKOLENIA |
1. | styczeń | Ustawa o zamówieniach publicznych w praktyce kontrolnej |
2. | luty | Sprawozdawczość budżetowa |
3. | luty | Dochody z majątku gminy |
4. | Wrzesień/październik | Według bieżących potrzeb |
5. | Wrzesień/październik | Według bieżących potrzeb |
6. | Okres całego roku | Cykl szkoleń z problematyki rachunkowości budżetowej |
Załącznik Nr 3
Plan szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego na 2005 rok
Lp. | Data | Kogo dotyczy szkolenie | Tematyka szkolenia |
1 | 02.2005 | Przewodniczący Rad j.s.t. i Przewodniczący Komisji Rewizyjnych Rad j.s.t. | Zadania i funkcjonowanie Komisji Rewizyjnej w szczególności w procedurze absolutoryjnej |
2 | 03.2005 | Skarbnicy j.s.t. | Ustawa o dochodach j.s.t. |
3 | 05.2005 | Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci), Kierownicy Komórek Org. | Zamówienia Publiczne |
4 | 09.2005 | Skarbnicy i pracownicy referatów podatkowych j.s.t. | Podatki i opłaty lokalne |
5 | 10.2005 | Przewodniczący Zarządów, Wójtowie (Burmistrzowie, Prezydenci); Skarbnicy j.s.t. | Projekty budżetów j.s.t. na rok 2006 |
Ilość szkoleń w 2005 może zostać zwiększona w zależności od zgłoszonych problemów dotyczących działalności j.s.t oraz pozyskania wykładowcy.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:48:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:50:21
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-07-21 12:05:31
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-21 12:05:56
Ta wersja jest opublikowana i obowiązująca.
Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:48:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:50:21
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:48:48
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-07-12 11:50:21