Rozdział 8
Wydział informacji, analiz i szkoleń
§ 27
1. Pracą wydziału informacji analiz i szkoleń kieruje naczelnik wydziału przy pomocy zastępcy naczelnika.
1a. Naczelnik wydziału jest bezpośrednim przełożonym pracowników wydziału z wyjątkiem spraw zastrzeżonych dla prezesa izby.
1b. Zastępca naczelnika wydziału wykonuje czynności określone zakresem czynności oraz zastępuje naczelnika w czasie jego nieobecności.
2. Do zakresu działania wydziału należy realizacja podstawowych zadań dotyczących:
§ 28
Realizując zadania z zakresu działalności informacyjnej wydział:
1) opracowuje informacje o realizacji ustawowych zadań rio. Informacje te prezes izby przekazuje uprawnionym do tego instytucjom i organom administracji rządowej,
2) gromadzi dokumenty i informacje, sporządza raporty i analizy dotyczące spraw finansowych podmiotów wymienionych w art.1 pkt 2 ustawy,
3) upowszechnia informacje, wynikające ze sprawowania funkcji nadzorczej oraz działalności kontrolnej izby, prowadzi ewidencję komputerową wystąpień pokontrolnych, wykonuje zadania określone odrębnymi zarządzeniami prezesa izby,
4) przekazuje informacje o zmianach w przepisach prawnych, mających wpływ na prowadzenie prawidłowej polityki finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego,
5) prowadzi ewidencję:
a) uchwał w sprawach wymienionych w art.11 ust.1 pkt 1, 3, 4, 5, 6, ustawy o rio,
b) uchwał budżetowych, uchwał i zarządzeń zmieniających budżet, a po wprowadzeniu do ewidencji komputerowej przekazuje członkom kolegium wraz z protokołem z badania uchwały,
c) nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w podmiotach wymienionych w ustawie.
6) skreślony
7) sporządza informacje o powtarzających się nieprawidłowościach stwierdzonych w wyniku kontroli – na żądanie prezesa lub zastępcy prezesa izby
8) odpowiada za utrzymanie i aktualizację treści zawartych na stronie rio w biuletynie informacji publicznej.
§ 29
Realizując zadania z zakresu działalności analityczno-sprawozdawczej wydział:
1) opracowuje dla potrzeb krajowej rady rio sprawozdanie z działalności izby oraz sprawozdania i analizy dotyczące realizacji budżetów przez jednostki samorządu terytorialnego w terminach ustalonych w ramowym planie pracy,
2) przygotowuje informacje dla wojewody i ministra właściwego do spraw finansów publicznych o negatywnych opiniach z przebiegu wykonania za I półrocze i za rok budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
3) przygotowuje informacje dla Prezesa Rady Ministrów i właściwych organów o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych na zadania własne i zlecone gminom oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej wykonywane przez powiaty i województwa samorządowe na podstawie odrębnych ustaw,
4) przygotowuje informacje dla ministra właściwego do spraw administracji publicznej dotyczące rocznego sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno szkoleniowej izby, w terminie do końca pierwszego kwartału roku następującego po roku objętym sprawozdaniem,
5) opracowuje sprawozdanie z wykonania rocznego ramowego planu pracy izby,
6) współpracuje przy przygotowywaniu raportów, o których mowa w art. 10a ust 1 ustawy,
7) opracowuje sprawozdania z działalności informacyjno-szkoleniowej wydziału,
8) przygotowuje materiały wg ustalonego wzoru celem ustalenia budżetu j.s.t. w przypadku nie uchwalenia budżetu w terminie do 31 marca roku budżetowego,
9) opracowuje na podstawie danych z ewidencji komputerowej materiały informacyjne niezbędne do sporządzania opinii:
a) o przedkładanych przez zarządy powiatów i województw oraz wójtów (burmistrzów, prezydentów) informacjach o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze,
b) o przedkładanych przez zarządy powiatów i województw oraz wójtów (burmistrzów, prezydentów) sprawozdaniach z wykonania budżetu i przekazuje członkom kolegium,
10) opracowuje projekty opinii:
a) o możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu papierów wartościowych,
b) o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognozy kształtowania się długu publicznego j.s.t, o których mowa przepisach ustawy o finansach publicznych.
11) sprawdza pod względem formalnym i rachunkowym projekty budżetów j.s.t oraz podziałki klasyfikacji budżetowej pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, a także prawidłowość określonych przez organy stanowiące j.s.t stawek podatków i opłat.
§ 30
Realizując zadania z zakresu działalności szkoleniowo-doradczych wydział:
1) organizuje szkolenia w zakresie praktycznego stosowania przepisów regulujących gospodarkę finansową jednostek samorządu terytorialnego oraz istotnych zagadnień dotyczących finansów tych jednostek,
2) prowadzi doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów w bieżącej gospodarce finansowej
3) prowadzi bieżący instruktaż pracowników, w zakresie praktycznego korzystania z programów komputerowych, stosowanych w izbie.
§ 31
W zakresie działalności kontrolnej wydział:
1) jest uprawniony do kontrolowania merytorycznej prawidłowości złożonych sprawozdań w zakresie wynikającym z treści przepisów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
2) kontroluje pod względem formalno-rachunkowym sprawozdania z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
3) kontroluje pod względem formalno-rachunkowym i zgodności z klasyfikacją budżetową uchwały budżetowe oraz uchwały i zarządzenia zmieniające budżet jednostek samorządu terytorialnego i prowadzi ich ewidencję komputerową.
4) dokonuje kontroli zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie prowadzonej ewidencji komputerowej uchwał.
§ 32
Wydział wykonuje zadania z zakresu obsługi kolegium izby i komisji ds. kontrasygnaty.
1. W zakresie obsługi kolegium:
1) skreślony,
2) opracowuje projekt rocznego ramowego planu pracy,
3) opracowuje sprawozdania z wykonania budżetu izby i ramowego planu pracy oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej,
4) przygotowuje projekty uchwał, o których mowa w art.18 ust.1 pkt 6 ustawy,
5) załatwia pozostałe wnioski, o ile wchodzą one w zakres działania rio,
6) sprawuje obsługę organizacyjną i techniczną kolegium,
7) prowadzi sprawy wchodzące w zakres działania pozaetatowych członków kolegium w zakresie określonym w ramowym planie pracy.
8) informuje każdorazowo wojewodę świętokrzyskiego o stwierdzonych przypadkach wydania przez kolegium izby rozstrzygnięcia nadzorczego wykluczającego z obrotu prawnego uchwały organów j.s.t. w całości bądź w części.
2. W zakresie obsługi komisji d/s kontrasygnaty:
- sprawuje obsługę organizacyjno-techniczną komisji.
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:42:41
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:42:50
Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.
Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.
Wydział Informacji, Analiz i Szkoleń
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:44:50
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:45:00
Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.
Wydział Informacji, Analiz i Szkoleń
Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36
Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36