Biuletyn Informacji Publicznej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

Wydział Informacji, Analiz i Szkoleń

Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Izby.

Rozdział 8

Wydział informacji, analiz i szkoleń


§ 27


  1. Pracą wydziału informacji analiz i szkoleń kieruje naczelnik wydziału, który jest bezpośrednim przełożonym pracowników wydziału z wyjątkiem spraw zastrzeżonych dla prezesa izby.
  2. Do zakresu działania wydziału należy realizacja podstawowych zadań dotyczących:
    • działalności informacyjnej,
    • działalności analityczno-sprawozdawczej,
    • działalności szkoleniowo-doradczej,
    • działalności kontrolnej.

§ 28


Realizując zadania z zakresu działalności informacyjnej wydział:
  1. opracowuje informacje o realizacji ustawowych zadań rio. Informacje te prezes izby przekazuje uprawnionym do tego instytucjom i organom administracji rządowej,
  2. gromadzi dokumenty i informacje, sporządza raporty i analizy dotyczące spraw finansowych podmiotów wymienionych w art.1 pkt 2 ustawy,
  3. upowszechnia informacje, wynikające ze sprawowania funkcji nadzorczej oraz działalności kontrolnej izby, prowadzi ewidencję komputerową wystąpień pokontrolnych, wykonuje zadania określone odrębnymi zarządzeniami prezesa izby,
  4. przekazuje informacje o zmianach w przepisach prawnych, mających wpływ na prowadzenie prawidłowej polityki finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego,
  5. prowadzi ewidencję:
    1. uchwał w sprawach wymienionych w art.11 ust.1 pkt 1, 3, 4, 5, 6, ustawy o rio,
    2. uchwał budżetowych, uchwał i zarządzeń zmieniających budżet, a po wprowadzeniu do ewidencji komputerowej przekazuje członkom kolegium wraz z protokołem z badania uchwały,
    3. nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przeprowadzonych w podmiotach wymienionych w ustawie.

  6. sporządza dla potrzeb bieżącej działalności izby programy informatyczne,
  7. sporządza informacje o powtarzających się nieprawidłowościach stwierdzonych w wyniku kontroli - na żądanie prezesa lub zastępcy prezesa izby,
  8. odpowiada za utrzymanie i aktualizację treści zawartych na stronie rio w biuletynie informacji publicznej.

§ 29


Realizując zadania z zakresu działalności analityczno-sprawozdawczej wydział:
  1. opracowuje dla potrzeb krajowej rady rio sprawozdanie z działalności izby oraz sprawozdania i analizy dotyczące realizacji budżetów przez jednostki samorządu terytorialnego w terminach ustalonych w ramowym planie pracy,
  2. przygotowuje informacje dla wojewody i ministra właściwego do spraw finansów publicznych o negatywnych opiniach z przebiegu wykonania za I półrocze i za rok budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
  3. przygotowuje informacje dla Prezesa Rady Ministrów i właściwych organów o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie danych dotyczących naliczania subwencji i rozliczania dotacji celowych na zadania własne i zlecone gminom oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej wykonywane przez powiaty i województwa samorządowe na podstawie odrębnych ustaw,
  4. przygotowuje informacje dla ministra właściwego do spraw administracji publicznej dotyczące rocznego sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno szkoleniowej izby, w terminie do końca pierwszego kwartału roku następującego po roku objętym sprawozdaniem,
  5. opracowuje sprawozdanie z wykonania rocznego ramowego planu pracy izby,
  6. współpracuje przy przygotowywaniu raportów, o których mowa w art. 10a ust 1 ustawy,
  7. opracowuje sprawozdania z działalności informacyjno-szkoleniowej wydziału,
  8. przygotowuje materiały wg ustalonego wzoru celem ustalenia budżetu j.s.t. w przypadku nieuchwalenia budżetu w terminie do 31 marca roku budżetowego,
  9. opracowuje na podstawie danych z ewidencji komputerowej materiały informacyjne niezbędne do sporządzania opinii:
    1. o przedkładanych przez zarządy powiatów i województw oraz wójtów (burmistrzów, prezydentów) informacjach o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze,
    2. o przedkładanych przez zarządy powiatów i województw oraz wójtów (burmistrzów, prezydentów) sprawozdaniach z wykonania budżetu i przekazuje członkom kolegium,

  10. opracowuje projekty opinii:
    1. o możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu papierów wartościowych,
    2. o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prognozy kształtowania się długu publicznego, o których mowa w art. 115 ustawy o finansach publicznych.

  11. sprawdza pod względem formalnym i rachunkowym projekty budżetów j.s.t. oraz podziałki klasyfikacji budżetowej pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 30


Realizując zadania z zakresu działalności szkoleniowo-doradczych wydział:
  1. organizuje szkolenia w zakresie praktycznego stosowania przepisów regulujących gospodarkę finansową jednostek samorządu terytorialnego oraz istotnych zagadnień dotyczących finansów tych jednostek,
  2. prowadzi doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów w bieżącej gospodarce finansowej,
  3. prowadzi bieżący instruktaż pracowników, w zakresie praktycznego korzystania z programów komputerowych, stosowanych w izbie.

§ 31


W zakresie działalności kontrolnej wydział:
  1. jest uprawniony do kontrolowania merytorycznej prawidłowości złożonych sprawozdań w zakresie wynikającym z §10 rozporządzenia z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej ( Dz. U. Nr 24, poz.279 z późn. zm.),
  2. kontroluje pod względem formalno-rachunkowym sprawozdania z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz wnioski o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej,
  3. kontroluje pod względem formalno-rachunkowym i zgodności z klasyfikacją budżetową uchwały budżetowe oraz uchwały i zarządzenia zmieniające budżet jednostek samorządu terytorialnego i prowadzi ich ewidencję komputerową.
  4. dokonuje kontroli zgodności planu dochodów i wydatków budżetowych wykazanych w sprawozdaniach z planem po zmianach, na podstawie prowadzonej ewidencji komputerowej uchwał.

§ 32


Wydział wykonuje zadania z zakresu obsługi kolegium izby i komisji ds. kontrasygnaty.
  1. W zakresie obsługi kolegium:
    1. opracowuje na podstawie materiałów przedłożonych przez inne komórki organizacyjne izby wnioski do projektu budżetu izby,
    2. opracowuje projekt rocznego ramowego planu pracy,
    3. opracowuje sprawozdania z wykonania budżetu izby i ramowego planu pracy oraz sprawozdania z działalności kontrolnej i informacyjno-szkoleniowej,
    4. przygotowuje projekty uchwał, o których mowa w art.18 ust.1 pkt 6 ustawy,
    5. załatwia pozostałe wnioski, o ile wchodzą one w zakres działania rio,
    6. sprawuje obsługę organizacyjną i techniczną kolegium,
    7. prowadzi sprawy wchodzące w zakres działania pozaetatowych członków kolegium w zakresie określonym w ramowym planie pracy.
    8. informuje każdorazowo wojewodę świętokrzyskiego o stwierdzonych przypadkach wydania przez kolegium izby rozstrzygnięcia nadzorczego wykluczającego z obrotu prawnego uchwały organów j.s.t. w całości bądź w części.

  2. W zakresie obsługi komisji d/s kontrasygnaty:
    • sprawuje obsługę organizacyjno-techniczną komisji.

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Archiwum - poprzednie wersje:

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Wydział Informacji, Analiz i Szkoleń

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:44:50
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:45:00

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Wydział Informacji, Analiz i Szkoleń

Wytworzył/Wprowadził: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:15:58
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2005-02-22 14:16:36

Zmienił: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:42:41
Opublikował: Wioletta Krawczyk 2009-01-05 13:42:50

Zamknij